Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1790 besök totalt |
Karting-SM - Stockholm, 23-24/7
Nu till helgen, 23-24/7, går deltävling två i karting-SM på Järfällabanan, utanför Stockholm:
Kan varmt rekommenderas för de som vill se kul, hård och tät racing i hög fart med fulla startfält. ![]() Med 30-40 startande i alla fyra klasserna blir det säkert en höjdare. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||
Någon fler än jag som var där och kollade idag?
Lite halvtaskigt väder men kul racing med mängder av hårda kamper. ![]() Karting i de snabbare klasserna tycker jag på många sätt är den roligaste formen av racing att kolla på. Det är hög fart och endast millimetrar ifrån varandra, men eftersom det inte är så hälsosamt att köra in i någon annans däck med dina egna så blir det inga rallycrosstakter a la standardbilsracing, men ändå hård sida-vid-sida-racing, där det kan bytas positioner flera ggr per varv. Samtidigt lider man inte av formelbilsracingens problem med svårighet att ligga för nära varandra i kurvor. Men som vanligt är det förstås roligare om man vet vilka det är som kör. Åtminstone några av dem. Imorgon är det finaler. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||
Var där hela helgen.
Stog dock mest i ett tält med vatten upp till knäna och skruvade kart. Söndagen kunde ha börjat "lite" bättre då vi skulle ha startat 6:a i förfinalen, men blev tillbaka flyttade till sista rutan (26) pga vi kom fram till lineuppen försent. Efter en mycket bra uppkörning av "min" förare (Erik Tegnelius) så slutade vi 8:a. Till finalen bygde vi om bilen helt. Första varvet hade han riktig tur för en gångs skull. Blev påkörd tre gånger och kunde lika gärna blivit stående på första varvet, men kom i varje fall komma iväg som 9:a efter första varvet. Sedan körde han upp sig till en 3:e plats, så dagen slutade helt ok för min del tillslut ![]() _________________ S tefan Ir lander |
||
![]() Kan du förresten svara på var Erik har varit hela året? Jag har inte kört så mycket i Sverige iof men jag körde i Klippan cup och då var han ju anmäld och tränade på fredagen men han körde aldrig racet. Jag såg honom flera gånger på lördagen också. Har du någon aning om varför? ![]() _________________ Jonatan Hertzberg |
||
Visst är Klippans bana fin? Älskar den banan.. Vilken klass kör du i?
Btw, önskar ja kunde vatt där o kollat (på sm tävlingen alltså), älskar att se på karting också, då de somsagt e rätt tätt ![]() ![]() _________________ Emil Jönsson |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1790 besök totalt |