Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Hur gör ni med mek-plats/garage?
<<   1, 2, 3, 4
8 besök senaste veckan (27389 totalt)
Pierre Broberg
Åtvidaberg
Här sen Sep 2004

Gammal tråd.. men ingen från linköping som har en extra plast ledig?

blir nämligen utkickad från mitt garage snart.. Så behöver något nytt för Porschen.

Skicka gäran ett PM om ni har eller vet om något!

MvH. Pierre Broberg

Martin L
Jönköping
Här sen Jan 2004

razer skrev:
Jag håller till i garaget(fd ladugård) på landet där jag är uppvuxen, nackdelen är resvägen (ca 9mil) men den största fördelen är att det inte kostar något.

Mmm väldigt skysst garage med utrustning. Klart intresserad av att installera en sådan där pelarlyft du har där i mitt nybyggda garage som ochså ligger på landet. Lite inaktuella bilder men ändå, det som är gjort är att jag epoxilackat golvet grått, det blir en sån där härligt "knarr" ljud när man går på det.

Undrar vart man ska placera pelarlyften bara. Borde vara bäst längst ut så man kan vara längst in med
Kommande projekt bilar "Super 7 kanske ". Då kan man ju hissa upp diverse rep objekt samtidgt som
man har tillgång hela garageytan

Garaget är inhyst i en maskinhall. Total garage yta borde vara ca 70m² som jag kan husera på i vinter.
Det som återstår är att pryda väggarna med diverse verktygstavlor&verktyg o kanske en o annan lättklädd dam hör väl till *asg . Kaffebryggare är en självklarhet med då man kanske får oväntat besök.
Ser gärna emot lite garage träffar för dom som har vägarna förbi huskvarna. Det ligger ca 15 hemifrån Jönköping.

Här sen Jun 2003

Martin L skrev:
Mmm väldigt skysst garage med utrustning. Klart intresserad av att installera en sådan där pelarlyft du har där i mitt nybyggda garage som ochså ligger på landet. Lite inaktuella bilder men ändå, det som är gjort är att jag epoxilackat golvet grått, det blir en sån där härligt "knarr" ljud när man går på det.

Undrar vart man ska placera pelarlyften bara. Borde vara bäst längst ut så man kan vara längst in med
Kommande projekt bilar "Super 7 kanske ". Då kan man ju hissa upp diverse rep objekt samtidgt som
man har tillgång hela garageytan

Garaget är inhyst i en maskinhall. Total garage yta borde vara ca 70m² som jag kan husera på i vinter.
Det som återstår är att pryda väggarna med diverse verktygstavlor&verktyg o kanske en o annan lättklädd dam hör väl till *asg . Kaffebryggare är en självklarhet med då man kanske får oväntat besök.
Ser gärna emot lite garage träffar för dom som har vägarna förbi huskvarna. Det ligger ca 15 hemifrån Jönköping.

I vårt garage är lyften placerad i portens öppning, det är bara att köra rakt in. Man kan ställa en bil bredvid lyften om man drar/lyfter in ena änden av bilen i sidled. Så att ha lyften vid porten är nog en bra grej även i ditt garage, man blir ju lite lat så domkraften får oftast stå även om det bara är mindre grejor som ska fixas...

Här sen Sep 2003

Började med meck utomhus och ett föråd på 10kvm, nu när jag pluggat klart så fick jag och kompisen napp på ett kanongarage ca 2mil hemmifrån. Vi hyr 3st ca80kvm platser tillsammans vilket innebär gott om plats, garaget har en stor gång i mitten vilket gör att man kan ta in extra bilar samt ha plats för svetsning och slipning utan att behöva trängas. Nyligen renoverade vi en Atlas kompressor som är ordentligt stor och räcker till det mesta. Vidare finns svets, blästerskåp, fikarum mm mm så det finns inte mycket att klaga på. Det ända är värmen, huset är isolerat men ej uppvärmt, men vi har ett sk kokkoverk (Diesel bygg tork) den är grymt törstig men värmer som bara den, 50/50 blandning av spillolja och diesel funkar bäst.

KEM SuperMini (Projekt)
Lexus nx450H -24(Bruksbil)
Vw polo Tdi-13 (Bruksbil)
Citera
Jeppe
Boxholm, Östergötland
Här sen Okt 2004

Jag hyr ett garage på cirka 100 kvadrat + vindsutrymme, tillsammans med två polare.

Från början var det ett mindre garage i anslutning till en gammal nedlagd lackbox. Vi rev ut allt och lade nytt golv.

Nackdelen är att det är smalt och djupt med måtten 5 x 20metet, så vill den som är längst inne komma ut får det planeras långt i förväg =)

Allmänt banåkaforum
Hur gör ni med mek-plats/garage?
<<   1, 2, 3, 4
8 besök senaste veckan (27389 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande