Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1714 besök totalt |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
REJSA TV?
Hej på er! Har en idé om att skapa lite seriösa reportage med min DV kamera. Tanken är väl att göra reportage om diverse projekt och banträffar som man kan tänkas åka på, med intervjuer där du berättar om dina modefieringar mm.. Även andra producerande DV-filmare är välkommna med material. Hostingen kan jag stå för man håller sig till någorlunda hyffsade filstorlekar. Men det stora problemet är ju hur man får folk att ställa upp framför kameran. Så innan man sätter spaden i marken och börjar, så vill jag kolla upp vilken potensial ett sådant här projekt kan ha. Och den stora frågan skulle du tänka dig att berätta om din bil framför en kamera? ![]() / Martin _________________ ![]() |
klart att man hade kunnat ställa upp på något sådant! dock måste jag nog få ut bilen på bana först....
![]() ![]() ![]() |
Klart trevlig idé!
![]() Eftersom jag själv är inblandad i produktionen av Classic motors DVD produktion från Velodromloppet, undrar jag om inte ett samarbete med lämplig motortidning kunde vara något, även för en bredare banåkarfilm? Automobil i sin nyuppvaknade form känns ju rätt med denna inriktning. dessutom har ju den tidningen en del redaktionell rejsa-koppling numera ![]() Kanske läge för en Automobil rejsa-träff, (istf för konkurrenten Bilsports en dag med bling bling på banan) Då får man ju en bra logostik för filmteamet, som gör jobbet på en o samma plats. Sedan kan man ju varva med några "garagebesök" hos utvalda entusiaster. Kanske även korta reportage hos några företag som levererar delar/tjänster till oss banåkare kan vara intressant. (är ju också ewn grund för delfinansiering av filmen om man gör det som ett "reklaminslag". Mer idéer finns att spinna på inom produkltionsområdet, men det kanske är en senare fråga.... (om historic racers är av allmänt intresse så är jag gärna linslus ![]() onboard film finns från HGR på Hämenlinna (dock bara friträning, pga kolvras... ![]() _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
Jag ställer gärna upp med. Låter som en kul idé.
Min bil är dock inte klar för banan än, har precis blivit klar med burbygget. _________________ Jesper Brenner Life Isn't about the amount of breaths you take - it's the breathtaking moments that count! |
Klart man skulle ställa upp
![]() ![]() ![]() ![]() Kom till Gotland Ring den 10:e september så har du en massa fräcka bilar att göra reportage om! ![]() _________________ Rachid Rachid |
För kännedom...Jag har ganska mycket inspelat på med DV-kamera,bl.a Superstage(Attitude-03),Konbanekörning från Lunda,Bromma och Malmby...jag har tyvärr inte utrustningen/kunskapen att ladda ner på datorn med bibehållen kvalite men lånar gärna ut banden.
_________________ Petri Sanaksenaho Mercedes C36 AMG 1995 |
polaren som jobbar på en tvkanal och har tillgång till deras kameror har spånat lite på å brumma runt landet å filma lite olika roliga bilar..
![]() dock har det inte blivåt något av ännu då jag blivit pappa ![]() ![]() _________________ MackeMaehlum |
ojojo vilken fin reaktion det blev på denna idén 88% är i skrivande stund beredda att prata och visa upp sin bil,projekt,garage mmmm verkligen roligt. O du "theProphet" det är inte hur fin bilen är som är intressant utan vad var och en har för intresse och nivå med banåkandet som är det intressanta tycker jag. Det florerar alldeles för mycket åka raktframfilm,köra-för-fort-film, burna-däckfilm mm på nätet. Så jag saknar denna typen av informativa filmer där man verkligen lär sig något. Det verkar finnas en del andra som har mycket material att dela med sig av vilket är riktigt kul. Ska helt klart "brainstorma" vidare på temat. Hör gärna av dig med mer synpunkter vad som är intressant och inte vad gällande temat. Vill du komma i kontakt med mig personligen kan du gärna höra av dig till min MSN som är pcsweden@hotmail.com Mvh / Martin L _________________ ![]() |
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
Ja ja det hoppas jag med. Men kanske tar sin tid, räkna inte med resultat direkt.
Ja ja "hold our horses" men skulle gärna göra ett lite försök till reportage om hans Z3 á, ligger ju inte så långt hemifrån iaf. Men måste för bygga en liten sida där man kan presentera materialet med kanske. /Martin _________________ ![]() |
Så addade dig nu Martin.
När du lägger det ur den synvinkeln så kanske till och med en Gammal sliten Touring kan vara intresant att se "harvas" runt banan! Upriktigt sagt dödligt less på allt värdelöst bilmaterial som florerar i stort sett överallt förutom denna eminenta sajt! _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1714 besök totalt |