| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Kul med bredbandslambda...
|
<< 1, 2, 3 >> 5 besök senaste veckan (9667 totalt) |
Men vad är då skilnaden? |
||||||||||
|
Nej, så är det väl inte... ...eller har jag helt glömt juridikkursen?
Konsumentköplagen ger ett års reklamationsrätt där du inte behöver bevisa garantifelet. Säljaren måste då reparera eller byta utan att krångla. Följande år (har fått för mig att jag hört på nyheterna att det ändrades till två år från och med denna månad) måste du dock kunna visa att felet funnits från början. I praktiken visa att du inte gjort något fel utan att delen gått sönder ändå. Kanske inte helt lätt! _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||||||||
Presis som jag uppfattat det. |
||||||||||
|
Viss skillnad på 30% och 3,5%! Tycker det är väldigt synd att lägga ut sådana felaktigheter på nätet, tänk på att det kan vara många som läser detta och tar det på allvar. Så en uppmaning att kolla sina uppgifter innan man publicerar dem är väl på sin plats?
Mvh, Peter
_________________ Peter ovner |
||||||||||
Det må hända att jag har räknat utifrån priser som gällde för andra leverantörer men frågan kvarstår: Fanns kanmpanjpriset på 5900:- för LM-1 Paket 3 den dagen när frågan postades?? Nu minns jag inte hur det var men jag är ganska säker att priset som fanns på hemsidan var betydligt större än dessa 5900:- när det begav sig. Det är fint att ni har säknt priset och kan konkurera med direktinport nu me att lyfta en gamal tråd och attackera mig i efterhand för att jag sa att det var 30% dyrare med dåvarande priser, efter att ni har sänkt priser luktar billig markandsföring. Vidare, det inte sant att tullen tar dubbelt betalt om man skickar saker tillbax till USA och får den ersätt. Andledning att jag talar om detta med så stor säkerhet är att jag råkade ut just för detta. Jag fick bara AuxBox i paketet från amerikanska leverantörern och ingen LM1:a. Jag ringde och klagade och var rädd att jag kommer att råka ut för dubbel tullning. Dom skickade den i ett nytt paket, och skrev tydligt på paketet att det var "en reservdel". Mycket riktigt, jag fick paketet utan att behöva betala tull. _________________ G o r a n A m c o f f |
||||||||||
|
om du gjorde din jämförelse i januari så var priset då på paket 3 6290kr utan någon kampanj eller rabatt, så även om priset då var 390kr dyrare än nu så kan jag inte få det till 30% dyrare eller 3400kr i skillnad på att importera själv.
och jag kan inte tänka mig att mina ÅF har haft högre pris. Det du skriver om tullen har du helt fel om, även om du fick ditt paket igenom utan tull så är deras regler exakt som jag beskrev tidigare. Om du inte tror mig så kan du ringa tullen på 0771-232323 och fråga om regler för förädlade (reparerade) produkter och utbytta varor med ej Sverige som ursprungsland. om du tycker att detta är marknadsföring då jag påvisar att det du skriver om att vi är 30% eller 3400kr dyrare inte stämmer så bör du tänka om, ALLA har rätt att få reda på att det du har skrivit är fel. Om du hade haft rätt så hade detta aldrig behövt komma på tal, det är precis som Peter o skriver verifiera dina uppgifter innan du uttalar dig på ett forum. Mvh Robert Karström HqTec _________________ Robert Karström |
||||||||||
|
ok, jag ber om ursäkt att jag sa att det var 30% dyrare och tar tillbaka det.
Det är bra att ni har billiga priser och de jag vetat om det när jag köpte min (i december 2004) så skulle jag också köpt en från er. Så nu lägger vi ner. _________________ G o r a n A m c o f f |
||||||||||
|
bumpar den här något gamla tråden då jag tänkt köpa en WB ....
just nu kan man köpa LM-1 kit 3 för ~5200kr + frakt från http://www.grahamgoode.com/innovate/ och då slipper man jue dessutom tull (eu-land) ... på www.hqtec.se tar de 6500 spänn ... vilket gör 25%
nån som har tips på andra WB med liknande funktioner? har kollat lite på Tech-Edge .. |
||||||||||
Kolla på http://www.zeitronix.com/Products/zt Jag köpte till boost och EGT sensor och har kopplat varvtalet till loggern, funkar väldigt bra. Displayen visar AFR, Lambda, turbotryck och EGT på en och samma gång. Här är en länk till min bilbyggar tråd om när jag installer och börjar provköra: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Här börjar jag ta fram grafer: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Edit: fel pris från början _________________ Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||||||||||
intressant .... nackdelen med nerskrivet värde är jue om grejorna kommer bort ... finns det nån återförsäljare i england kanske? VFP-displayer är jue fräcka, för dem som gillar bling ...
|
||||||||||
|
Hej!
Jag tycker LM1 är bra då installerade basen är tämligen stor samt att den är relativt billig. Observera att bara LM1 är inte mycket att hänga i (h)julgranen, den visar bara lambda och det är kul i en halvtimme. Jag köpte till AuxBox som kan logga varvtal, EGT, accelleration, duty-ratio osv. Vill man mappa bilen med loggern så är detta nästan ett måste. Minuspoäng på att lådan är så ful, men man kan köpa till rund mätare som tål att monteras i kupén. Jag köpte min direkt från USA, det blev ganska billigt
_________________ G o r a n A m c o f f |
||||||||||
|
Staffan <- vet du vad deras "boost-givare" gillar undertryck? dvs visar den även det?
beepbeep<- jag vill jue ha möjlighet att logga mer än lambda, så en AuxBox är ett måste .. Acc-funktionen och inbyggd MAP-givare är jue stora + när man jämför med TechEdge's 2B0 ..... annars verkar det vara liknande funktioner ... |
||||||||||
Jepp, den visar även undertryck. Alltid en avvägning om vad man uppger på en försändelse från USA. Man kan be avsändaren kryssa i rutan "Returned gods" och uppge att det reparerats. Det går också att skilja på försäkringsvärdet och försäljningsvärdet. _________________ Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||||||||||
det låter helt klart intressant .. kan den logga "i lådan", utan dator alltså? |
||||||||||
Nej den har inget minne, man behöver ha med sig PC:n i bilen om man ska logga. Har inte sett det som ett problem, det är när jag ställer in bränsleblandningen som det känns viktigt att kunna logga. Nu har jag inte installerat EGT sensorn ännu, där skulle det iofs vara bra med en automatisk loggning för att se vad jag har haft för avgastemperatur ute på banan. I början trodde jag att det skulle vara mycket fokus på den här lådan när jag körde, men det är lite av nyhetens behag över det hela, sen blir det ett bra sätt att hålla kolla på att allt är ok. Håller på att installera en ny turbo som kommer att pumpa mer luft, så snart ska jag ut på vägen igen med PC:n i passagerarsätet. Man kan också logga "throttle position" och det finns dessutom en AUX ingång (0 - 5v). När jag loggat informationen så exporterar jag den och läser in den i Xcel där går det sen att ta ut grafer på längden och tvären. Till exempel kommer jag nu att kunna jämföra hur lång tid och vid vilket varvtal som nya turbon laddar fullt jämfört med den gamla. om du ska köpa så gör en Goggle på '+Zeitronix +"group buy"' så kanske du kan hänga på någonstans. Jag fick ca 300 träffar. Tänk i så fall också på att beställa en "oxygen Sensor Bung". Bor du i Stockholmsområdet så kom gärna förbi och kika alltid kul med besök. Edit: Såg att du bor i Kumla.. _________________ Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||||||||||
Fel fel fel! Köp från england beläggs med engelsk moms om 17,5% så priset blir inte 5200 + frakt utan 6370kr + frakt. |
||||||||||
humm ... ÄR det så, eller ska de lägga på det .. jag har sluppt flera gånger, men det kanske är precis som med framkten från USA ..... då är jue iofs svenska priset helt ok ...
vad gillar du TechEdge? och vart fick du tag på den smidiga hållaren till sonden?
edit: hittade den ...
|
||||||||||
|
Har använt tech edge under ngr år nu,å e skitnöjd.
Köpte min av Peter på www.etapp.se _________________ Jesper Karlsson |
||||||||||
|
jag har beställt en LM-1 från hqtec.se nu ....
räknar med lev. till slutet på veckan, men men ..
de verkar inte kolla mailen alltför ofta ... (iofs svarade de inte i telefon igår heller...)
edit: idag svarade de! |
||||||||||
![]() |
Skruva banåkabil
Kul med bredbandslambda...
|
<< 1, 2, 3 >> 5 besök senaste veckan (9667 totalt) |