Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Red Bull Ultimate Driver
<<   1, 2, 3   >>
6252 besök totalt
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003

[quote="AndersY"]...........................
Citat:

...............

................ vi söker en grupp enhetliga tjejer...........................

Du som söker är:

Glad, utåtriktad och tycker om att jobba i team
Längd: mellan 168 - 173 cm......................

Jag är gubbe och för lång, antagligen för bred också. Det kan jag köpa.

Men varför måste de hålla på och diskriminera oss griniga, introverta misantroper? >

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Helena
Saltsjö-Boo
Här sen Dec 2003

AndersY skrev:
om du inte totalskrotar så skulle jag inte tro att de sjunker så himla mycket i pris efter en enstaka tävling till.
om du vill vara med i Red Bull-eventet så kan du ju söka det här jobbet och få betalt istället:
Citat:

Grid Girl Red Bull Event; MÅRD HAGEN EVENT AB; Stockholm; 050728
5 platser.
Vi söker Grid Girls till ett Race Event som arrangeras av Red Bull den 14 augusti.

Det är ett stort evenemang med publikmassa på ca 15 - 20 000.
Vi kommer även att ha TV produktion till eventet vilket gör att vi söker en grupp enhetliga tjejer. Jobbet innebär att vi skapar en show med Formel 1 känsla där Grid Girls är en del av skådespelet.

Du som söker är:

Längd: mellan 168 - 173 cm, anlednigen att vi söker en specifik längd är pga kostymer och utstyrsel som tillhandahålls.

Det är meriterande men inget krav om du jobbat som värdinna eller Grid Girl tidigare.

Vi ser gärna att sökanden är från 18 och uppåt, men det är inget krav.

Alla ansökanden hänvisas till vår hemsida där ni kan lämna bilder och referenser.

Vi ser fram mot att höra från dig!

Hälsningar

Mårdhagen Event AB

Arbetstid/Varaktighet
Endags event 14 augusti. Red Bull Värdinna Grid Girl

Lön
Fast lön enligt överenskommelse.

Ansökan
Alla ansökningar skall göras genom vår hemsida.
Ange referens: 021
Vi tar inte emot ansökningar via epost

Arbetsgivare
MÅRD HAGEN EVENT AB
LUXGATAN 6 NB
11262 STOCKHOLM
Mer information på www.mardhagen.se

Besöksadress
LUXGATAN 6 NB
STOCKHOLM

Men det kanske blir problem med längden?

Va synd att jag bara är 165cm lång då......

Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Pär Hansson skrev:
AndersY skrev:
...........................

...............

................ vi söker en grupp enhetliga tjejer...........................

Du som söker är:

Längd: mellan 168 - 173 cm......................

Jag är gubbe och för lång, antagligen för bred också. Det kan jag köpa.

Men varför måste de hålla på och diskriminera oss griniga, introverta misantroper? >

Ja, kanske nåt för diskrimineringsombudsmannen.
I varenda jobbannons skall man trivas och vara bra på att jobba i team. Hur är det med alla stackare som har svårt för andra människor och helst jobbar ensam?
Förresten en helt meningslös rad att skriva in på en CV, då den lika gärna kunde vara förtryckt.
Undrar varför det behövs i det här fallet, för att man skall kunna gå i takt?

#24, #64, #88
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Vi kanske ska gå ihop ett gäng blekfeta och erbjuda dem ett färdigt paket Det lär ju vara en massmedial triumf...

Täby
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Kristian Larsson skrev:
Vi kanske ska gå ihop ett gäng blekfeta och erbjuda dem ett färdigt paket Det lär ju vara en massmedial triumf...

Jo, och dessutom skulle vi säkert prisa ut tjejerna genom att göra jobbet för några varv med kartarna.
Men jag antar att det mera skulle uppfattas som lyteskomik än den touch av glamour och skönhet som de antagligen är ute efter.

En intressantare observation är att de räknar med 15-20 000 åskådare. Tror ni att det kommer så många?

#24, #64, #88
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003

Moderator

AndersY skrev:

Men jag antar att det mera skulle uppfattas som lyteskomik än den touch av glamour och skönhet som de antagligen är ute efter.

Jo, en klar poäng...
Fast många av Red Bulls arrangemang bygger iofs på lyteskomik, som flugtag osv

Torslanda
Här sen Nov 2002

Hmmmm... var några årsen det fanns gridgirls i F1 eller???? Tycker det är tarvligt och förnedrande både för motorsporten och tjejerna. Jag är ganska förtjust i söta flickor men det blir bara löjligt att ställa dom vid en räserebil med ett färgmatchande paraply.

Dom där Tonykartarna som skall säljas efter loppet ??? Är det S2000 kartar och hur kommer jag över en sån (och ingår det utbytesrevben) ???

AndersY skrev:
om du inte totalskrotar så skulle jag inte tro att de sjunker så himla mycket i pris efter en enstaka tävling till.
om du vill vara med i Red Bull-eventet så kan du ju söka det här jobbet och få betalt istället:
Citat:

Grid Girl Red Bull Event; MÅRD HAGEN EVENT AB; Stockholm; 050728
5 platser.
Vi söker Grid Girls till ett Race Event som arrangeras av Red Bull den 14 augusti.

Det är ett stort evenemang med publikmassa på ca 15 - 20 000.
Vi kommer även att ha TV produktion till eventet vilket gör att vi söker en grupp enhetliga tjejer. Jobbet innebär att vi skapar en show med Formel 1 känsla där Grid Girls är en del av skådespelet.

Du som söker är:

Längd: mellan 168 - 173 cm, anlednigen att vi söker en specifik längd är pga kostymer och utstyrsel som tillhandahålls.

Det är meriterande men inget krav om du jobbat som värdinna eller Grid Girl tidigare.

Vi ser gärna att sökanden är från 18 och uppåt, men det är inget krav.

Alla ansökanden hänvisas till vår hemsida där ni kan lämna bilder och referenser.

Vi ser fram mot att höra från dig!

Hälsningar

Mårdhagen Event AB

Arbetstid/Varaktighet
Endags event 14 augusti. Red Bull Värdinna Grid Girl

Lön
Fast lön enligt överenskommelse.

Ansökan
Alla ansökningar skall göras genom vår hemsida.
Ange referens: 021
Vi tar inte emot ansökningar via epost

Arbetsgivare
MÅRD HAGEN EVENT AB
LUXGATAN 6 NB
11262 STOCKHOLM
Mer information på www.mardhagen.se

Besöksadress
LUXGATAN 6 NB
STOCKHOLM

Men det kanske blir problem med längden?

Tyresö
Här sen Feb 2003

20.000 åskådare vid en centralt event i Sthlm är ju alls ingen omöjlighet, men frågan är om detta event drar det. Verkar som dom har lite svårt att komma ut i media på ett bredare plan. troligen pga att "murvlarna" inte riktigt gillar att skriva om starkt företagsprofilerade event.
Men visst allmänt kända förare och det faktum att man bara kan råka flanera förbi under lördagsshoppingen och kika en stund kanske gör att man räknar in 20.000 åskådare.
Bara att hålla tummarna och gratulera i så fall!
Men var ska dom få plats med 20.000 som kan se heaten från trackside. Det är ju inte så hemskt rymligt där. Har slottet lånat ut Lejonbacken? (eller vad den heter) I annat fall får nog HMK:s högvakt lite att göra...
Beträffande gridgirlsfrågan har dom garanterat inte tagit tempen i ämnet på svarta masken sajten

Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003

Moderator

Bosse L skrev:

Beträffande gridgirlsfrågan har dom garanterat inte tagit tempen i ämnet på svarta masken sajten

Ganska tydligt det

Täby
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Det är ändå skickligt att få använda det där området en hel söndag mitt i augusti och om de lyckas göra det till något årligen återkommande och kanske växande så kan det nog bli bra och medföra att murvlarna skriver mer om det. Tittarmässigt är ändå motorsport rätt så stort i Sverige och det är ju flera av våra främsta som gör upp, samt en massa vanliga utmanare från hela landet och en hel del i vinstpengar. Men, men, det är en dryg vecka kvar så det hinns kanske skrivas lite om det fortfarande. Å andra sidan kanske man räknar in horderna med turister som strömmar förbi mynttorget vid den här tiden på året och då tar det inte så lång tid att komma upp i 20 000. 8)

#24, #64, #88
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Här kan man läsa mer om en av förarna som ska vara med. Dock osäkert om hans mamma o pappa kommer o kollar. Kanske med kikare från balkongen:-).
Annars så brukar väll fäderna hjälpa sina söner med mekandet i gokart ?

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,683309,00.html

NS BTG: 9.10.21

Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Jag såg att även Tony Rickardson och Rydell kommer dit. Här är lite bilder ifrån måndagens shakedown:
http://www.360gfx.com/news.asp?rId=164

#24, #64, #88
Citera
TobbeC
Stockholm
Här sen Jun 2005

Bosse L skrev:
Men visst allmänt kända förare och det faktum att man bara kan råka flanera förbi under lördagsshoppingen och kika en stund kanske gör att man räknar in 20.000 åskådare.

Lördagsshopping på en Söndag?

Citera
Helena
Saltsjö-Boo
Här sen Dec 2003

AndersY skrev:
Jag såg att även Tony Rickardson och Rydell kommer dit. Här är lite bilder ifrån måndagens shakedown:

Tänk att jag bara var en hundradel ifrån detta...

Citera
RBC-Lars
HQ
Här sen Mar 2003

Bosse L skrev:
Verkar som dom har lite svårt att komma ut i media på ett bredare plan. troligen pga att "murvlarna" inte riktigt gillar att skriva om starkt företagsprofilerade event.

Kanske också på grund av att det hålls presskonferens först lördag kväll 18.00. Fick just en inbjudan. Denna äger rum i, håll i er, Red Bull Racing Formula one Lounge! Tilltugg utlovas, men det sägs ingenting om dryck????

RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing
Citera
Erik Selim Lundkvist
Farsta Strand
Här sen Dec 2003

RBC-Lars skrev:
Bosse L skrev:
Verkar som dom har lite svårt att komma ut i media på ett bredare plan. troligen pga att "murvlarna" inte riktigt gillar att skriva om starkt företagsprofilerade event.

Kanske också på grund av att det hålls presskonferens först lördag kväll 18.00. Fick just en inbjudan. Denna äger rum i, håll i er, Red Bull Racing Formula one Lounge! Tilltugg utlovas, men det sägs ingenting om dryck????

Bjuds det inte på red bull och vodka är det skandal!

HQ
Här sen Mar 2003

Erik Selim Lundkvist skrev:
RBC-Lars skrev:
Bosse L skrev:

Någon skandal vill jag inte vara med om och sannolikt in te Red Bull heller, får bli en promenad till Red Bull Racing Formula one Lounge.

Citera
Erik Selim Lundkvist
Farsta Strand
Här sen Dec 2003

RBC-Lars skrev:
Erik Selim Lundkvist skrev:
RBC-Lars skrev:
Bosse L skrev:

Någon skandal vill jag inte vara med om och sannolikt in te Red Bull heller, får bli en promenad till Red Bull Racing Formula one Lounge.

Det gör du rätt i. Jag kan passa på att tipsa om den mer progressiva mixen av red bull och strong bow som finns/fanns i england för ett par år sen. Sjukt äckligt men väldigt effektivt på morgonen när man är på rockfestival...

Motala
Här sen Mar 2005

Helena skrev:
AndersY skrev:

Tänk att jag bara var en hundradel ifrån detta...

Jag lider med dig

Saltsjö-Boo
Här sen Dec 2003

Jag åkte förbi förut idag och då hade de byggt upp denna byggnad som inte det var ett spår av dagen innan.

Citera
RBC-Lars
HQ
Här sen Mar 2003

Morgondagens matadorer i Red Bull Ultimate Driver har nu seglat ut på böljan den blå för middag på en skärgårdsbåt. Innan dess hade de klarat av preskonferensen med framträdande av en panel bestående av Mathias Ekström och Richard Rydell. Den mest taföre var Mathias, som varit med i planeringen sedan den satte igång för ett år sedan. I vimlet syntes Flash, Lestrup, Fredrik Ekblom, Johan Stolt som kvalat in, Alx, Edward, Cralle, Richard Göransson bland många andra. Alla verkade trivas och såg fram emot morgondagens race och var överens om att när leken börjar blir det allvar, med en hel del prestige på spel.

Red Bull satsar verkligen stort med fjolårets upplaga av F1-loungen i två våningar på plats, flankerad av Mathias vinnarbil från i fjol och en F1-mockup. Många representanter för media lät sig smörjas av en utsökt buffé och Kir Royale, liksom Harry G, Raine Wermelin och undertecknad. TV5 kommer att göra någonting av detta och i TV-kanalen Sport-Expressen blir det direktsändning i morgon från 15.30.

Well done, so far. I morgon blir det väckning 06.00 för deltagarna på Clarion Hotel. Har det inte gått allt för vilt till på båtresan kan detta bli riktigt trevligt.

(förhoppningsvis är funktionärerna smidigare än de som spärrat av halva Söder och gjort det en enda återvändsgränd på grund av Midnattsloppet som inträffar i afton. De verkade ha fått sina instruktioner av någon rabiat lägervakt och satt en ära i att djävlas med omvärlden. Vi har våra instruktioner.....)

Citera
Allmänt banåkaforum
Red Bull Ultimate Driver
<<   1, 2, 3   >>
6252 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande