Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 6252 besök totalt |
[quote="AndersY"]...........................
Jag är gubbe och för lång, antagligen för bred också. Det kan jag köpa. Men varför måste de hålla på och diskriminera oss griniga, introverta misantroper? > ![]() ![]() _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||||
Va synd att jag bara är 165cm lång då...... ![]() _________________ Helena Lindin ![]() |
||||||||
Ja, kanske nåt för diskrimineringsombudsmannen. I varenda jobbannons skall man trivas och vara bra på att jobba i team. Hur är det med alla stackare som har svårt för andra människor och helst jobbar ensam? Förresten en helt meningslös rad att skriva in på en CV, då den lika gärna kunde vara förtryckt. Undrar varför det behövs i det här fallet, för att man skall kunna gå i takt? ![]() _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||||
Jo, och dessutom skulle vi säkert prisa ut tjejerna genom att göra jobbet för några varv med kartarna. ![]() Men jag antar att det mera skulle uppfattas som lyteskomik än den touch av glamour och skönhet som de antagligen är ute efter. ![]() En intressantare observation är att de räknar med 15-20 000 åskådare. Tror ni att det kommer så många? _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||||
Jo, en klar poäng... Fast många av Red Bulls arrangemang bygger iofs på lyteskomik, som flugtag osv _________________ /Kristian Elisson |
||||||||
Hmmmm... var några årsen det fanns gridgirls i F1 eller???? Tycker det är tarvligt och förnedrande både för motorsporten och tjejerna. Jag är ganska förtjust i söta flickor men det blir bara löjligt att ställa dom vid en räserebil med ett färgmatchande paraply.
Dom där Tonykartarna som skall säljas efter loppet ??? Är det S2000 kartar och hur kommer jag över en sån (och ingår det utbytesrevben) ???
_________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||||||
20.000 åskådare vid en centralt event i Sthlm är ju alls ingen omöjlighet, men frågan är om detta event drar det. Verkar som dom har lite svårt att komma ut i media på ett bredare plan. troligen pga att "murvlarna" inte riktigt gillar att skriva om starkt företagsprofilerade event.
Men visst allmänt kända förare och det faktum att man bara kan råka flanera förbi under lördagsshoppingen och kika en stund kanske gör att man räknar in 20.000 åskådare. Bara att hålla tummarna och gratulera i så fall! Men var ska dom få plats med 20.000 som kan se heaten från trackside. Det är ju inte så hemskt rymligt där. Har slottet lånat ut Lejonbacken? (eller vad den heter) I annat fall får nog HMK:s högvakt lite att göra... Beträffande gridgirlsfrågan har dom garanterat inte tagit tempen i ämnet på svarta masken sajten ![]() _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||||
Det är ändå skickligt att få använda det där området en hel söndag mitt i augusti och om de lyckas göra det till något årligen återkommande och kanske växande så kan det nog bli bra och medföra att murvlarna skriver mer om det. Tittarmässigt är ändå motorsport rätt så stort i Sverige och det är ju flera av våra främsta som gör upp, samt en massa vanliga utmanare från hela landet och en hel del i vinstpengar. Men, men, det är en dryg vecka kvar så det hinns kanske skrivas lite om det fortfarande. Å andra sidan kanske man räknar in horderna med turister som strömmar förbi mynttorget vid den här tiden på året och då tar det inte så lång tid att komma upp i 20 000. 8)
_________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||||
Här kan man läsa mer om en av förarna som ska vara med. Dock osäkert om hans mamma o pappa kommer o kollar. Kanske med kikare från balkongen:-).
Annars så brukar väll fäderna hjälpa sina söner med mekandet i gokart ![]() http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||||||
Jag såg att även Tony Rickardson och Rydell kommer dit. Här är lite bilder ifrån måndagens shakedown:
http://www.360gfx.com/news.asp?rId=1 _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||||
Lördagsshopping på en Söndag? ![]() _________________ Tobias Carlsson Suzuki Swift Sport Porsche Boxster S (Såld) |
||||||||
Tänk att jag bara var en hundradel ifrån detta... ![]() _________________ Helena Lindin ![]() |
||||||||
Kanske också på grund av att det hålls presskonferens först lördag kväll 18.00. Fick just en inbjudan. Denna äger rum i, håll i er, Red Bull Racing Formula one Lounge! Tilltugg utlovas, men det sägs ingenting om dryck???? _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||||||
Bjuds det inte på red bull och vodka är det skandal! _________________ Erik Lundkvist |
||||||||
Någon skandal vill jag inte vara med om och sannolikt in te Red Bull heller, får bli en promenad till Red Bull Racing Formula one Lounge. _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||||||
Det gör du rätt i. Jag kan passa på att tipsa om den mer progressiva mixen av red bull och strong bow som finns/fanns i england för ett par år sen. Sjukt äckligt men väldigt effektivt på morgonen när man är på rockfestival... _________________ Erik Lundkvist |
||||||||
Jag lider med dig ![]() _________________ Pet ter Uhlin |
||||||||
Morgondagens matadorer i Red Bull Ultimate Driver har nu seglat ut på böljan den blå för middag på en skärgårdsbåt. Innan dess hade de klarat av preskonferensen med framträdande av en panel bestående av Mathias Ekström och Richard Rydell. Den mest taföre var Mathias, som varit med i planeringen sedan den satte igång för ett år sedan. I vimlet syntes Flash, Lestrup, Fredrik Ekblom, Johan Stolt som kvalat in, Alx, Edward, Cralle, Richard Göransson bland många andra. Alla verkade trivas och såg fram emot morgondagens race och var överens om att när leken börjar blir det allvar, med en hel del prestige på spel.
Red Bull satsar verkligen stort med fjolårets upplaga av F1-loungen i två våningar på plats, flankerad av Mathias vinnarbil från i fjol och en F1-mockup. Många representanter för media lät sig smörjas av en utsökt buffé och Kir Royale, liksom Harry G, Raine Wermelin och undertecknad. TV5 kommer att göra någonting av detta och i TV-kanalen Sport-Expressen blir det direktsändning i morgon från 15.30. Well done, so far. I morgon blir det väckning 06.00 för deltagarna på Clarion Hotel. Har det inte gått allt för vilt till på båtresan kan detta bli riktigt trevligt. (förhoppningsvis är funktionärerna smidigare än de som spärrat av halva Söder och gjort det en enda återvändsgränd på grund av Midnattsloppet som inträffar i afton. De verkade ha fått sina instruktioner av någon rabiat lägervakt och satt en ära i att djävlas med omvärlden. Vi har våra instruktioner.....) _________________ Lars Wiezell RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 6252 besök totalt |