Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1884 besök totalt |
Ultimata seven-bilen? :)
http://www.pistonheads.com/sales/461 Eller är det helt omöjligt att få en sådan gatreggad i sverige? edit : Den kanske inte alls är byggd på seven-ram iofs.. ![]() _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||||
Den e nog baserad till stor del på grundkoceptet super 7, men den är nog bredare vad det ser ut som
![]() ![]() _________________ MVH Kristofer Eklund [Kristofer Eklund Motorsport] KEM SuperMini (Projekt) Lexus nx450H -24(Bruksbil) Vw polo Tdi-13 (Bruksbil) |
||||
Re: Ultimata seven-bilen? :)
Jasså, du letar redan efter Sevenannonser efter gårdagens Lådbilsfärd! ![]() Det är ju en likadan motor som sitter i Lådbilen. Hmm 240 hk, låter skoj! ![]() ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Ball bil!
Röramsbil med frontmotor - så långt liknar den en Seven men sen är det nog inte mycket som är gemensamt, förutom ursprung och enstaka delar. Westfield har ju gjort andra kitcars än Sevens precis som Catherham också har gjort, eller åtminståne försökt göra. Att gatregga den i Sverige tror jag är ganska hopplöst, åtminstone som fabriksbyggd bil i en serie om en (1). Köp den och traila! Den kanske går att klassa in i någon modsportklass? Ska man få den gatreggad så får man nog plocka isär den SFRo besiktiga ramen och fejka ett amatörbygge med de nödvändiga ändringar som måste till. Jag tycker dock det är fel väg att gå att fuska in bilar och "lura" SFRo (de är inte speciellt lättlurade och vet nog vad du försöker göra men kanske ser genom fingrarna) Vore bättre om man kunde påverka beslutsfattarna så att vi öppnar upp fordonsimporten lite mer inom EU, något vi alla borde jobba på mer aktivt. (påverka din politiker och EU-parlamentariker!) Personligen så ser jag med viss oro på hur man försöker hitta vägar att kringgå regler kring amatörbyggen/import etc nästan rutinmässigt. Risken är att SFRo inte får fortsätta besiktiga på sikt och att reglerna stryps för att de inte efterlevs. EDIT. Oj oj nu blev det visst politik och fordonsimport av detta.... ![]() _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g ![]() |
||||
Re: Ultimata seven-bilen? :)
hehe, japp det var en rolig upplevelse ![]() Får se om det kanske kan bli en om ngt år ![]() _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||||
Westfield SS hette bilen, ett försök att modernisera, gjort runt mitten på 80-talet. Den var inspirerad av sports2000 men hade motorn fram som en se7en. Enligt uppgift gjordes bara en enda bil, den i annonsen då den floppade fullständigt. Jag vill minnas att den hade Lotus twin cam som ny.
En polares brorsa var & kollade på den när den var till salu senast för ca ett halvår sedan. Den var visst rätt skabbig på närmre håll. Polaren & hans brorsa är engelsmän ifall någon undrar... _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||||
Såg den annonserad då också. Vem var polaren? _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: ![]() |
||||
Varför floppade den? _________________ Mvh // Niklas L |
||||
Troligtvis för att tiden inte var mogen, eller kanske av samma orsak som Lotus serie 4 floppade "To little to late, och to mutch to early"
För stor skilnad från en seven för sevenfantaster, för lite skilnad för de som vill ha en bil med det utseendet. Frontmotorn exempelvis. en bil med den typen av kaross passar bättre med mittmotor. |
||||
_________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||||
|
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1884 besök totalt |