Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3569 besök totalt |
Snart kanske...det blir åka!
arande en del funderingar. 1- Vilka regndäck åker folk i serien på? pris? Hållbarhet? Standard gatdäck med V-mönster? 2- Har ej fått igång alla som ska vara med och köra. Ungefär hur mycket får man lägga ut för en tävling? Gärna lite uppspecat... Bensin, broms, m.m. _________________ Ralf Jansson |
||
Re: Snart kanske...det blir åka!
1. Åk R-däck även i regn. Har de vettigt mönster så är de snabbast, och ni har inte tid att byta däck, den tiden går inte att köra in. 2. Runt 10 000 kr totalt och uppåt. Sök lite här och du skall finna. 3. Antikrundan och TDR åker också Volvo 142, kan dock ej svara på årsmodellerna.. ![]() _________________ Rikard Ahlin |
||
ok, nu har jag hitta tråden BUDGET FÖR ERF TEAM. Man blir blind på ögonen först...
![]() Det är första gången som jag tittar på REJSA.NU , Grym sida! Det var ju bara att anmäla sig på direkten. Tippset är alltså, att om det regnar, starta på nya R-däck (Vi har provat Kumho nu, men inte i regn). Men det vore skönt att veta hur mycket bränsle vi kör upp på 6 timmar. Det sitter ju en 2.5l 230 motor i bilen och med den aerodynamiken kan man nog lägga på några liter... Är det nån med liknande grejer som har ett ungefärligt, förfärligt svar? _________________ Ralf Jansson |
||
Goa Gubbars Folvo
är av årsmodell -68... och har aldrig gått på gata (lagligt) Ursprunglingen byggd av Ford Motorsport i England. mvh anders Go Gubbe ![]() _________________ Anders S - Go Gubbe |
||
OK. då hade vi alltså inte äldst bil, men nästan...
Hörde någonstans att Erik Berger tävlade med er ford för många år sedan?? ca 40l./h minus lite gulflagg och förarbyten m.m. (förhoppningsvis inget mera). Vi kör med 48or. Det kanske gör lite skillnad. Vi för helt enkelt köra en tävling så vet vi sen! Ses förhoppningsvis på Anderstorp ERF-finalen ![]() _________________ Ralf Jansson |
||
Berger...
Jo det stämmer, Enligt Erik är vår bil den som han hade när han gjorde det fenomenala loppet, där han pga tekniskt uheld fick starta som 28:e och sista bil i ett internationellt startfält... Och sedan vann heatet i alla fall... Tyvärr har vi inte lyckats leva upp till bilens historia - än ![]() Som en parantes är vår bil en -68/ tidig januari... Vi ses på banan ![]() Anders Go Gubbe _________________ Anders S - Go Gubbe |
||
Vi klarade oss precis två timmar på Anderstorp (torrt) när vi körde 240...
Dvs 30 liter per timme (original tank 60 liter). och det är ju den banan som suger mest bränsle. Detta var med 2.5 l B23/B230, Dellorto 48 mm, 210 hk/260 Nm. Men vi hade förstås väldigt snälla kammar... ![]() Alltid kul med nya team! ![]() _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||
Frågan är väl hur mycket av forden som är orginal 68 och som är reservdelar av senare års modeller så totalt kan ju er vara älsta bilen, Forden har ju varit med om en hel del. Men Volvo innehåller delar av senare års modell också.
Mycket förbrukning av bränsle många tankstopp = Snabbtankanläggning fråga gärna hur den skall vara innan ni börjar bygga. Från och med nästa tävling så börjar vi införa Vagnbok för tankanläggning (Tankbok). Mvh Björne Tekniker _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||
Ja, frågan är vad det är för årsmodell på högersidan av bilen..........? ![]() ![]() _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||
Ja, det är ju plåtbiten framför höger dörr som räknas...eller?
Vi har ju redan börjat med tankanläggningen. Vi bygger efter idéer som vi fått genom att titta på andras anläggningar och reglementet förstås. Tanken är klar, men vi har stativet med div detaljer kvar. Men om inte den går igenom, eller om bilen inte går igenom första tävlingsbesikningen, vad händer då? _________________ Ralf Jansson |
||
Ni måste göra en Vagnboksregistrering och då är det reg.bes.man som tittar på bilen och tänk då på att det från och med i år är ett nytt förfarande somgör att det inte går att göra den kvällen före tävling. Bes.man kommer och bes. bilen, skriver ut ett faktura underlag som går till förbundet som skriver ut fakturan som skall vara betald innan ni får kontrollmärket som ni måste ha för att få tävla och träna. Då bör det inte vara någon fara för att ni inte får tävla men det kan bli skrivet i boken om det inte är något som är en säkerhetsrisk.reg- besmanen kan ju titta på tankanläggningen också men den besiktigar jag dessutom på tävlingstillfället. Mvh Björne Tekniker ERF _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3569 besök totalt |