| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Diskussioner kring säsong 2 av GTR2002serien!
|
5463 besök totalt |
|
Jag håller med - tycker vi kör som oscar föreslog: placering i tabellen avgör vilken server man hamnar i.. Problemet vi hade förut var ju att poängen inte skulle bli rättvisa - men precis som ove säger så kommer vi inte ha de problemen iom att vi skippat server-racepoängen till nästa säsong! De flesta verkar överrens - så lägg till detta i reglerna Micael!
Det medför ju också att det blir fina fisken att köra fler än två pers i team |
||||
|
Hur långa ska långloppsrejsen bli? 40% eller 50%? Med 40% blir racen dubbelt så långa som racen vi kört under säsong 1..
2x på bränsle- och däcksförbrukningen är väl också det som gäller? Eftersom ingen kunde hjälpa mig med att dela upp banorna i långrace- och kortracebanor blir jag tvungen att chansa lite.. Så kom inte o klaga på mig om en del långrace blir på korta banor och en del kortrace blir på långa banor
|
||||
|
Micael och jag kom fram till att 45% kan vara ok att börja med för långloppen.. vi får se hur det artar sig - om vi ska korta ner det eller förlänga det!
Mha Micael har jag också fått upp ett preliminärt raceschema för säsongen.. det finns uppe nu på hemsidan: http://djungeljim.no-ip.com/gtr2002 - förhoppningsvis blir uppdelningen med långrace och sprintrace ok! Förövrigt borde det bli möjligt att anmäla sig till serien under nästkommande dagar... Så se nu till att försöka bestämma er för vad ni vill köra för bil!
|
||||
Tack Niklas! Skönt att höra att det går åt rätt håll
Jajamensan - daytona är en ovalbana... det kommer bli mycket intressant att se hur det kommer gå där!! jag tror det kan bli riktigt kul.. |
||||
|
Funderar på att slänga upp ett galleri på hemsidan.. Man skulle kunna använda det till att lägga upp egna bilder från rejsen i serien o skriva nån rad om bilderna o så (ni vet väl typ hur de där gallerierna brukar se ut)... Sen kan man länka dit från race-sidan.. Skulle någon utnyttja det?
|
||||
|
Detta verkar ju bli apbra!
Inte minst Daytona blir hårresande. Det loppet skulle man nästan köra som ett Race of Champions, där alla får köra med identiska Nascar-bilar... Finns det förresten någon van GTR 2002-driver som kan sammanställa schema över hur många varv varje lopp kommer att bli? Vore det ännu finare om det lades in i kalendern. Tex (OBS nedan är bara exempel!) 6/4 Le Mans 12 varv 5/5 Estoril 18 varv 14/6 Laguna Seca 25 varv 3/7 Donington 15 laps osv |
||||
Det kan bli lite klurigt att implementera "Race of Champions" iom att alla ju har bestämt sig för att köra olika bilar och att det står vilken bil man kör i serietabellen... Man skulle kunna köra ett race vid sidan av serien med alla i samma bilar.
Jupp - det vore kalas med sådan information i kalendern.. Men erfarenheterna från förra säsongen är att det är för jobbigt att ta reda på antal varv för samtliga banor , så informationen kom upp på hemsidan lite pö om pö.. Förra säsongen funkade det så att man på racedagen diskuterade fram hur många varv race:t var - det fanns alltid någon som kunde... Inte den stabilaste lösningen direkt - jag tar tacksamt emot om någon orkar göra en sammanställning av antal varv på alla banor!
|
||||
![]() |
Racingsimulatorer
Diskussioner kring säsong 2 av GTR2002serien!
|
5463 besök totalt |