Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 4308 besök totalt |
orden Nordschleife eller Nurburgring nämndes inte (vet inte varför) men ordalydelsen i övrig var väldigt restriktiv. Jag skall se om jag kan gräva fram min kopia i eftermiddag när jag städar och tvättar bilen. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Gokväll!
Nu har jag masat mig hem efter en underbar semester, först i Nürburg och som avslut ett par avkopplande med likväl hektiska dagar i Bremen. Stora tack till Anders och Ulf+Isak för trevligt sällskap, tips/tricks och självklart åkturer, även om det bara blev några få kurvor i GT3 ![]() Nu börjar planeringen inför nästa resa... kanske har man råd att masa sig ned till "Svenskhelgen" i september ![]() _________________ Mvh / Kalle Hansen |
||||
Jag med sökte lite och hittade följande: http://www.toyota.de/motorsport/yari Där står Beim 1. Lauf am Sonntagmorgen startete Heiko Hammel auf der Kurzanbindung der Grand Prix-Strecke aus der Pole Position, die der 17-jährige Schüler aber nicht ausnutzen konnte Alltså gick det tydligen inte så bra, men visst måste väl han som vi träffade varit äldre än 17? Det finns bilder på förarna på sidan men jag skulle nog inte känna igen honom i alla fall - han låg ju mest på golvet! ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Hmmm Det verkar mysko. Om föraren var han som låg på golvet och fick ryggen tatuerad med spritpenna så såg han absolut INTE ut som den där liraren på Yaris-sidan. Yaris-grabben liknade däremot en av snubbarna som jag uppfattade var mekaniker... men fasen vet! Detta måste undersökas! _________________ Mvh / Kalle Hansen |
||||
Jag är tämligen säker på att det var föraren som var mest matt i pälsen om man säger så. Det var ju därför de frågade mig flera gånger om jag kunder köra deras Yaris på söndagen istället! ![]() Jag avfärdade dock det hela med att en Toyota Yaris näppeligen kunde vara någon racerbil och att jag därför vänligen tackade nej till erbjudandet. Noterbart är att detta konversation utspann sig på det tyska språket - ett tungomål som jag bevisligen inte behärskar! Kul var det i alla fall, men vi måste träna på "Helan går" till nästa gång, vi fick liksom inte till det där lilla extra! ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Jag och olof såg en just en Yaris som hade snurrat av Nordschleife någonstans dagen därpå, och våra sega hjärnor tänkte direkt på fyllot från kvällen innan, innan vi kopplade att det var på GP-slingan han skulle köra. ![]() ![]() Håller med där. Nu när även jag kommer ihåg att vi försökte lära tyskarna svenska snapsvisor, inser jag att det måste ha låtit lite fjuttigt bredvid deras högljudda Wolfgang Petry- medley ![]() ![]() _________________ Mvh / Kalle Hansen |
||||
Låter som ni haft en lyckad resa , och imorgon fredag åker jag ner , hoppas det blir lika lyckat
|
||||
Kan rekomenderas! Brukar vara mycket trevligt! ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Det verkar som jag kom ner precis då ni alla här åkt hem!
![]() ![]() Banan och nürburg överträffade mina skyhöga förväntningar! Nu ska jag spendera tiden till nästa besök med att plugga spårval och försöka lära mig vilka krön man kan hålla fullt igenom ![]() Bilen på parkeringen efter en del varv. Härligt grå fälgar från allt bromsdamm ![]() ![]() Då banan var stängd för allmänheten hade någon motorcykeltidning träning på banan. Rätt trist att det inte fanns bilar att fota ![]() ![]() |
||||
Till skillnad från Jims bil så håller inte min bil direkt Porscheklass.. Istället för bromsdamm på fälgarna blev det spår i bakskivorna efter metall-mot-metall, en icke-fastsittande turbo och efter non-stop körning genom tyskland + danmark med hyffsat avgasljud och öronproppar så råkade jag skada en slang till AC'n vid mekande utanför OKQ8... Nåja, 5 varv hann man iaf med, och banan var ju faktiskt roligare (läs: det gick fortare) denna gång än första gången man var nere! ![]() Läxa + Facit: Åker man ner med en hemskruvad 200SX bör man utrusta bilen med fräscha belägg innan man åker ner, och dessutom ha med sig verktyg och muttrar! (Var köper man egentligen muttrar i Tyskland? För bensinmackar hade det inte...) _________________ / Åke Wallebom (oak) www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass. |
||||
Det där ofoget råkade vi också ut för en av dagarna ![]() ![]() _________________ Mvh / Kalle Hansen |
||||
Öronproppar? Det var ju servetter!! ![]() ![]() Idag märkte jag att det finns en negativ sak med bilresan ned till ringen. Alla jäkla flugor o mygg som kletar sig fast på bilen! Jag fick gnugga rätt ordentligt för att få bort dem idag när jag skulle tvätta bilen.. |
||||
Jäkligt OT, men Turtles Insect remover är grymt bra. _________________ Jörgen Eriksson |
||||
Instämmer. Provade Lahegas dito men den var totalt värdelös. Slut på OT ![]() _________________ Mvh / Kalle Hansen |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 4308 besök totalt |