Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 18655 besök totalt |
Jag får gå till restaurangen med ett litet "kuvert" och få tillstånd av dom. ![]() |
||||||
Precis! Känns som att de 6 personer jag kommer att ha med mig för att titta på mig inte vill betala 250:- för att komma in o titta lite... det finns ju annat än maten också om det nu inte går att ta in pengar på det sättet, exempelvis kepsar, T-shirts m.m.... Knutan-träffen har just tappat lite åskådare och säkra köpare av något "minne" från mitt håll i alla fall! MVH / Alexander Eklöw _________________ A Eklöw |
||||||
Det är lätt att vara kritisk... ingen som har några förslag att komma med?
Knutstorp är tyvärr den anläggning som idag har den högsta totalkostnaden. Skulle gissa att CS nota för att hyra Knutan i två dagar samt den utrustning som krävs för att kunna nyttja anläggningen hamnar någonstans kring 200k. Sen tillkommer de andra kostnader man har på alla arrangemang. Dessa pengar måste in på något sätt, frågan är bara hur/var? Styrelsen för CS har valt att försöka sprida ut kostnaderna på alla som närvarar under helgen, rätt eller fel? Ett alternativ hade kunnat vara att höja medlemsavgiften något så att alla medlemmar skulle få vara med och betala, är det mer rätt? Sponsorer? Vad ska man erbjuda i gengäld? Det som jag ser som troligt är att man nästa år skippar eller kraftigt bantar evenemanget. 20 års tradition bruten ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||||
Ja, sponsorer brukar vara intressrade av besökare, och om inträdet skrämmer bort besökare och därmed potentialla kunder så blir det svårt att få bra betalt av sponsorerna (företag som ställer ut).
Det känns som om BMW CS har gjort fundamentalt fel när man har räknat, har de utgått från att alla som besökt evenemanget tidigare kommer igen trots avgiften eller hur har man resonerat. Bistec, tro mig jag kommer att fråga på lördag! _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||||
visst är det så kristian att det e lätt att kritisera men svårt att komma med förslag... jag ser ju detta givetvis mest ur mitt eget perspektiv och jag tycker att det känns konstigt att 6 av mina familjemedlemmar måste betala 250:- för att se mig köra, de ska ju inte göra ngt annat inne på banan än köpa kepsar, tröjor, äta korv o åka efter en timme eller två, inte kommer de betala 250:- för att få göra det, det kan jag lova, och därigenom tror jag att de tappar en hel del av "publiken" som annars skulle ha kommit för att titta på cuppen och alla andra fina bilar där!... MVH / Alexander Eklöw _________________ A Eklöw |
||||||
Enligt uppgift kostar det nu "bara" 50:- att gå in och se din och cupgängets framfart på söndagen ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||||
Brossan pratade med Anders Jasphe (Klubbmästare BMWCS) idag och enligt honom så behöver INGA som har med de olika cup-bilarna betala något för att komma in. Givetvis så är det antagligen inte plats till deras fordon i depån, men det går ju att promenera in även om man inte skall gå längre än man kan pinka.
Helst skulle de som tillhör cup-bilarna ha en "lapp" där det står vilken bil de tillhör. BMWCS skulle tydligen ha gått ut med den infon till cup-åkarna, men inte "hunnit".... Så då är det fritt fram, sund inställning! ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||||
hehe, ok, måste ha läst fel... tackar för rättningen! Nu bär det av till garaget för att vaxa o feja inför morgondagen!!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() MVH / Alexander Eklöw _________________ A Eklöw |
||||||
att ta inträde för någon vill komma & titta är så otroligt dumt oavsätt vem som e den skylldige..att folk kommer & tittar öker ju bara intresset & därmed mer medlemmar..detta är ju parodi & nu har det varit så mycket strul i sc & cs & jag kommer inte att vara mer medlem i dessa klubbar tyvärr...det var MYCKET bättre förr.
![]() _________________ Fredric Sjöblom ------------------ BMW 5 -16 Mini Cooper -15 Huqvarna FE 350 -17 |
||||||
Det kanske är en av anledningarna till att SBF definerar det som en publiktävling, eller inte, att motortävlingsförsäkringen kanske är dyrare? Så det kanske gäller att passa sig lite så att inte försäkringen blir ogiltig och någon ansvarig därmed kan råka illa ut. Eller också ser SBF en chans att få in mer pengar... _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||
Berätta gärna vad du anser är strul i Sport Club ![]() Jag ger intresserade en snabb lägesrapport: Mulet, inget regn, småkallt. Perfekt för racing ![]() Ett gäng ![]() ![]() En lång rad med välputsade E30M i super mint condition ![]() En samling tyskar med en blandning svarta (givetvis ![]() ![]() En färgklick av tält redan uppsatta av sanna entusiaster ![]() Putsnissarna (obotliga optimister) ockuperar biltvätten ![]() _________________ BMW MC-klubben |
||||||
hej.. Alldeles för lite körtid om man jämför med tidigare år & andra klubbträffar jag varit på genom åren..mycket har blivit väldigt omständigt med lappar,flaggvaktsbyten,mm det krånglas till istället för att göra det enklare känns det som. Nä..jag har tappat lusten tyvärr för sc & cs numera. _________________ Fredric Sjöblom ------------------ BMW 5 -16 Mini Cooper -15 Huqvarna FE 350 -17 |
||||||
Fredrik,
Flaggvaktandet är enligt feedback från medlemmarna något som fungerade väldigt bra senast. Vi kommer att köra med samma stuk i fortsättningen. Att stå flaggvakt är något våra medlemmar måste göra då inhyrning av flaggvakter blir för dyrt för klubben, och därmed våra medlemmar. Dessutom har många medlemmar upptäckt att det inte är så jobbigt utan kan (håll i hatten) t.o.m. vara kul. Vad det gäller bankörningstid så har vi normalt 11 körpass. Tre försvinner pga BMW Cup (inkl. träning), och vanligtvis två pga tilldelade flaggvaktpass. Kvar finns 6 körpass a'ca 40 min. Givetvis kan körpass inställas om något tillbud inträffar. Vad det gäller lappar så har vi nummerlappar på bil, och ett dagsschema till varje förare. Nummerlappar är givetvis ett tvång organisatoriskt och säkerhetsmässigt, medan dagsschemat är till för att hjälpa föraren att ha koll på dagens aktiviteter. Några andra lappar har vi inte planerat. Du är välkommen att komma med konstruktiva förslag om hur allt kan bli bättre enligt dig, och givetvis involverade dig för att driva igenom dessa förslag. Jag hoppas lusten kommer tillbaka ![]() _________________ BMW MC-klubben |
||||||
Då tror jag du lever kvar i det gamla, svunna och förflutna. Det fungerar inte så längre. Dom klubbar (om det nu finns några kvar) som kör på detta sättet, med motiveringen att få ut mera bantid, kommer att gå i BMWSC:s fotspår. Jag hoppas verkligen för både organisationen och medlemmarna att dom inte blundar för fakta. Körtiden som BMWSC erbjuder med open pitlane och samtidigt den organisationen kan få klubbar stoltsera med idag. Kanske är det lusten för bankörning du tappat? _________________ Stefan Larsson |
||||||
![]() Vill man köra med lösare tyglar så finns det privatarr som verkar fungera (tills nåt händer). Vill man jämföra åt andra hållet kan man Rejsa med SSK/SPVM eller liknade, en träning, två tidskval och ett race på tre dagar med startavgift på 1750 + 400 (elen). Eller åka en überarrangerad trackday i England (mycket bantid men det kostar). |
||||||
Niklas,
Räknar du med PR, familjekörning, licensierade gatbilar, och BMW Cup så har du rätt angående Knutan. Det var inte 50 bilar, det var betydligt fler ![]() Normalt har BMW SC fler än 50 deltagande bilar (BMW Cup exkluderat) på varje banträff. Lagligt, enligt SBF, och försäkrat (förare och tredje part). Dessutom till en medlemskostnad få klubbar kan matcha. Skulle BMW SC ha en träffavgift i storleksordningen 1750 Kr som du anger, och denna hade accepterats av medlemmarna så hade möjligheterna varit obegränsade ![]() _________________ BMW MC-klubben |
||||||
Förr kunde man smyga mera med sponsringen från de som inte åkte på banträffar men numera är banarr väldigt stor del av en klubbudget så den måste bära större del av kostanden. Men det beror ju lite på vilket banintresse det finns bland klubbmedlemmarna. Allt är en knepig kompromiss mellan provapåkörning till ren tävling. Med alla olika pass och klasser så blir det inte oändligt med tid till var och en. En så vältrimmad organisation som BMW SC, har ni också dåligt utnyttjande av bantiden mellan 16:30 till 17:00? Den halvtimmen kostar ju lika mycket att hyra per minut... |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 18655 besök totalt |