Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 6252 besök totalt |
Här är lite tider, som förhoppningsvis stämmer:
Jag gick förbi där igår på lunchen efter att ha varit och kollat på Larrys motorbåt (tala om puts!!). Norrbro är trefilig och kanske 12-13 m bred, så det blir en ganska trång 180-gradare att ta sig runt där. Ner mot skeppsbro är det lite bredare, men inte så mycket. Mot Mynttorget är det delvis byggarbetsplats pga att vattnet skall höjas i kanalen som går bredvid riksdagshuset, så blir det rejält trångt. Man ser väl bäst ifrån Lejonbacken antar jag, om man kommer långt fram. Annars var det en hel del läktare där. även om de knappast rymmer några 20 000, möjligen 2 000. Globen rymmer knappt 14 000, visserligen sittande. Asfalten är inte precis superjämn a la kartingbana och dessutom kraftigt bomberad, så det kan nog bli spännande. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||
Jaha, det var väl kul det där.
![]() Lite tråkig bana förstås och inte i närheten av den action som en vanlig kartingtävling bjuder på, men ändå en del hård fight och en hel del krökta styrstag och andra delar när det gick lite väl fort mellan murarna. MJ:s Kenneth Tonef hade visserligen en imponerande svada i så många timmar, men var nog bland de sämsta motorsportskommentatorer som jag hört - Herr Noll Koll. Träffade förstås en väldig massa folk som jag kände. Bra och roligt arrangemang mitt i stan och hoppas verkligen på en fortsättning. Drevningen verkade vara lite fel, för det hördes knappt att de varvade tills avgasventilen öppnade och det är ju först då det roliga börjar. 11-89, eller nåt sånt hade kanske varit lagom. Så här gick det, om jag fattade rätt: 1. Christoffer Johansson (Utmaningsvinnnare i Umeå och kör Yamaha i bl.a. Norrlandscupen) 2. Ola Nilsson (Utmaningsvinnare ifrån Malmö och kör ICC, bl.a. pole/master i NOM-finalen nyligen) 3. Mathias Ekström 4. Alx Danielsson _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||
Här finns det lite bilder:wave:
http://www.360gfx.com/news.asp?rId=1 _________________ S tefan Ir lander |
||||||
Såg bitvis ganska trångt och hårt ut. Jag var lite sugen på att köpa en av kartarna men med tanke på priset och det dom fick utstå så är jag lite tveksam. ![]() _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||||
Såg det också igårkväll. Såg väldigt skoj ut, hård racing
![]() Men den ena kommentatorn var även enligt min mening en smula inkompetent. "Det går sakta för Rydell på rakan, kan det vara styrstaget?" ![]() |
||||||
Låter mer som gnistorna var slut i tändstiftet, eller punktering på kedjan ![]() _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||||||
fast på en kart kan det ju mkt väl vara styrstaget som hämmar farten på rakor, så helt galet var det ju inte. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Det var väll en 3-4 kartar per heat som kom in med ca 30-40 mm toe out av någon anledning ![]() ![]() _________________ S tefan Ir lander |
||||||
o här kommer det lite fler bilder
![]() Helt fantastiskt att uppleva racing mitt i centrala Stockholm ![]() ![]() Flashen kör för kung o fosterland ![]() ![]() Rydell jagar...kan det vara Ekblom... ![]() ![]() ![]() ![]() Prinsen visar vad han går för ![]() ![]() ![]() Rydell jagar PG ![]() Flash, hade lite oflyt med kartarna... ![]() Daniel Carlssons rejsarblick ![]() ![]() ![]() Prinsen och Daniel ![]() Ekström jagad. ![]() Nu börjar Ekström bli pressad ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vacker vy över Stockholm Ring ![]() ![]() ![]() Två sköningar i publiken ![]() ![]() ![]() _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||||
Japp, skoj va det!
Hade dock hoppats lite mer på Rydell, men turen spelade nog in en del i detta evenemang också och den va inte på Rickards sida. Lägger upp en bild bara för att man ska få en känsla för hur nära man fick komma som publik. Kortet är taget precis vid räckeskanten, fanns dock folk som sträckte sig allt för långt ut i min mening :/ (ber om ursäkt för telefonkamera) ![]() _________________ MVH Björn Klang Alfa Romeo GTV - 85 |
||||||
..och varför då kan man fråga sig, lite tidig apex..? ![]() ![]() _________________ Mvh / Daniel Ene |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 6252 besök totalt |