Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 4471 besök totalt |
|
||||
Men o-m man tittar på Lennarts bilder från ringen så ser Porsches rejs bilar ut att ha samma arrangemang. Fast då står det Porsche på intercoolern. Samma lev annat namn? _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
Förmodligen är det en rejsintercooler från porsche gemballa använder. Kollar man på techart porschar har dom likadan också. |
||||
På den röda ser det ut att vara orginal turbovinge i upphissat läge. Daniel _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
De e då fan. Här har man pulat, pillrat, filat och bytt detaljer under vintern för att bilen skall dom 300 hästar den verkligen skall ge,
och sen kommer en sån där glädjedödare. 680 hk. När jag nått 100 blås har han väl 200 ![]() Bakvingen är helt klart mastodatare än orginal GT2. Den där Gemballa, owiiieee eller vad han heter, har han nått till min bil månne? Kommer att bli lite tungt att hänga på kan jag säga. I fjol på Mantorp gick det (varvtider), men nu är man väl akterseglad. _________________ Stefan Larsson |
||||
Har du nummret till Sune Jansson? Dubbelturbo skulle nog sitta fint på din bil ![]() Sen kan du vinka när du passerar den där gula GT2:an. ![]() _________________ //Tobias "LeWaN" Lewandovski Skoda Enyaq RS -24, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486 |
||||
Re: Fin Posse!
Mer info finnes här: http://www.gemballa.com/Umr/G96_GT2/ _________________ DRM Corvette 2000 FRC/Anders Rosvall http://www.vette.se - Rototest, 4-hjulsinställning, Corner weight |
||||
Kolla här å se om du hittar nåt trevligt. Dom verkar va ett strå vassare än gemballa när det gäller bankörning. http://www.psi-motorsport.com/porsch |
||||
Nån som vet hur mycket bilen väger?? _________________ DRM Corvette 2000 FRC/Anders Rosvall http://www.vette.se - Rototest, 4-hjulsinställning, Corner weight |
||||
Rejsbilarna är 993:or, de har även original laddluftkylaren under vingen. mvh Anders _________________ Anders T |
||||
Det sågb jag nog!! men intressant är ju att man valt att flytta intercooler till den platsen på en senare bil _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
Betvivlar inte att du såg det ![]() Ingen aning om varför man valde att byta. Hade ju varit trevligt att forsätta ha den bak så man kunde slippa de i mitt tycke inte speciellt snygga luftintagen på sidorna... ![]() mvh Anders _________________ Anders T |
||||
Så vitt jag vet så är Gemballa snabbast på Norsschleife med 7.23 min, på god andra plats kommer ju en Techart Porsche, ingenstans ser jag en PSI. www.nurburgring.de 1. Wolfgang Kaufmann (D) Gemballa GTR Biturbo 2001-08-13, Rekordfahrt Sport Auto 20.832 km 165.728 km/h 7 32 520 2. Horst von Saurma (D) TechArt-Porsche GT Street 2001-06-01, sport auto Supertest 20.600 km 160.173 km/h 7 43 000 Värt att notera att sträckan inte är densamma. En Standard GT2 gör det på ca 7:46. Ingenstans i listan ser jag PSI motorsport. Alla vi ser ju Nurburgring som banornas bana, rätt givet att snabbaste gatbilen där är den snabbaste man kan handla från en Porsche tuner, men om den är inreggad här i sverige o passerar SBP är en annan sak. _________________ Kör cheva numer. |
||||
Psi-motorsport är ett tävlingteam som jag förstått som har mycket bra erfarenhet av rejsbilar. I ett test av Psi RTS-1 så skrev dom att den va mycket bättre och snabbare än Gemballa GTR600. Med tanke på att dom kör i GTR serien så är dom nog inte helt borta när det gäller å ställa in bilar osv. Men jag har ju förståss inte provkört nån av dom, bara läst om båda bilarna. RTS-1:an är nog inte testad på ringen än vad jag vet.
|
||||
Lotus Samuel, det fina med PSI porscharna att de kommer med i viss mån 2 års garanti på bitarna vilket Techart, Gemballa inte har.
Väntar med spänning då de testar RTS-1 eller en värre version av denna på ringen. _________________ Kör cheva numer. |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 4471 besök totalt |