|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Trådstartare

09 Dec 2002 16:40
Track Timer
Ja nu får ju vi med gatbil inte mäta våra varvtider för försäkringens skull...
Men nog ser det här perfekt ut och ha med på en billig laptop... hmmmm
_________________  Magnus Thomé
|
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002

10 Dec 2002 10:29
Hur funkar det där då?? Kopplar in en transponder eller nåt till com porten eller trycker ENTER varje gång en bil passerar depån ???
_________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson)
|
Torkel Börjeson
Värmdö
Här sen Nov 2002

10 Dec 2002 10:41
FSN skrev: | Hur funkar det där då?? Kopplar in en transponder eller nåt till com porten eller trycker ENTER varje gång en bil passerar depån ??? |
Manuell tidtagning med F1-F4 för förare 1-4 med valfritt antal splittider, kan även ladda ned direkt från t.ex Rollcentre T200 för er som kör Radical (enda tillåtna laptimern för de bilarna vad jag vet). Fråga gärna mer, det är jag som har gjort programmet. Man kan hämta en testversion på hemsidan nedan, går dock inte att spara mer än baninformation i den men man kan leka en hel del med den ändå. Kika gärna på Help-Contents i programmet för snabb genomgång över hur det är tänkt att användas.
|
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002

10 Dec 2002 11:23
Som Linköpingsbo ser jag fram emot en "livedemo"...
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Trådstartare

10 Dec 2002 11:45
Kanske behöver lite tjusigare banskisser till den? Jag börjar ju få ihop några stycken....
_________________  Magnus Thomé
|
Torkel Börjeson
Värmdö
Här sen Nov 2002

10 Dec 2002 12:55
Magnus Thomé skrev: | Kanske behöver lite tjusigare banskisser till den? Jag börjar ju få ihop några stycken.... |
Jotack gärna! Till nästa release kommer man att kunna importera banor, kallas rejsigt nog för "trackpacks"! Samt att man kan ha valfri video kopplad till varje bana (lämpligen ett onboardlap...) .
Tanken är att det ska finnas en "trackpack" för varje land och disciplin som man ska kunna ladda ned från hemsidan. Men ett antal transparenta giffar vore kanon om du kunde fixa, de gör sig bäst i htmlexporten också.
|
Torkel Börjeson
Värmdö
Här sen Nov 2002

18 Aug 2005 23:32
Senast ändrad av Torkel Börjeson, 19 Aug 2005 15:53, ändrad totalt 1 gång
Dags för en liten uppdatering i den här tråden! Sen någon månad är version 3 äntligen färdig! Nytt är bl.a basicversioner som är lite billigare och med lite färre finesser. Jag rekommenderar flashfilmerna i sektionen Download för att få full förståelse hur allt hänger ihop.
(Eller klicka här: http://hem.bredband.net/torkel2/wink )
Programmet är nu också översatt till svenska vilket man lätt ser om man laddar ner demon!
Stort tack till Magnus för banskisserna också!
|
Micke Holmström
Täby
Här sen Nov 2002

19 Aug 2005 11:55
Liten uppdatering!
Notera att tråden har sitt ursprung strax efter Rejsas födelse, när vi bara var ett fåtal personer här överhuvud taget.
_________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten
Längtar tillbaka till ringen!
|
Superkart
Värnamo
Här sen Mar 2005

19 Aug 2005 16:40
Det går inte och koppla samman tracktimer med Alfano eller?
Eller du kanske inte få göra dom kompatibla med varandra eftersom dom har ett eget. Men annars har jag hört mycket positivt om tracktimer.
_________________ Magnus Jonasson #81
9:a German Superkart Series 2010
7:a German Superkart Series 2011
|
Torkel Börjeson
Värmdö
Här sen Nov 2002

19 Aug 2005 19:08
Superkart skrev: | Det går inte och koppla samman tracktimer med Alfano eller?
Eller du kanske inte få göra dom kompatibla med varandra eftersom dom har ett eget. Men annars har jag hört mycket positivt om tracktimer.  |
om du menar att ladda ned varvtider direkt från Alfanon så går det inte men däremot så ska det gå att importera en fil med varvtider som har exporterats från Alfano. Om de inte har ändrat formatet utan att tala om det för mig alltså (As if they would... )
Däremot från Rollcentre T200 så är det bara att plugga in i serieporten och läsa in direkt!
Vad är det för eget som Alfano har? Setuphantering mm liknande Tracktimer eller? Det har jag missat helt i såna fall, har du någon länk så vill jag kika!
Jag skyller hela gokartbiten på Benjamin Ernryd för övrigt, mange tack!
|
Superkart
Värnamo
Här sen Mar 2005

19 Aug 2005 19:58
Torkel Börjeson skrev: | Superkart skrev: | Det går inte och koppla samman tracktimer med Alfano eller?
Eller du kanske inte få göra dom kompatibla med varandra eftersom dom har ett eget. Men annars har jag hört mycket positivt om tracktimer.  |
om du menar att ladda ned varvtider direkt från Alfanon så går det inte men däremot så ska det gå att importera en fil med varvtider som har exporterats från Alfano. Om de inte har ändrat formatet utan att tala om det för mig alltså (As if they would... )
Däremot från Rollcentre T200 så är det bara att plugga in i serieporten och läsa in direkt!
Vad är det för eget som Alfano har? Setuphantering mm liknande Tracktimer eller? Det har jag missat helt i såna fall, har du någon länk så vill jag kika!
Jag skyller hela gokartbiten på Benjamin Ernryd för övrigt, mange tack! |
Nä man kan bara få ner tiderna och alla andra mätvärden som man kan ha inkopplat. Varv, värme, G o.s.v.
De va just därför jag tänkte att ditt kunde vara bra. Eftersom man kan skriva in inställningar så pass enkelt.
_________________ Magnus Jonasson #81
9:a German Superkart Series 2010
7:a German Superkart Series 2011
|
Torkel Börjeson
Värmdö
Här sen Nov 2002

19 Aug 2005 20:29
Superkart skrev: | Torkel Börjeson skrev: | Superkart skrev: | Det går inte och koppla samman tracktimer med Alfano eller?
Jag skyller hela gokartbiten på Benjamin Ernryd för övrigt, mange tack! |
Nä man kan bara få ner tiderna och alla andra mätvärden som man kan ha inkopplat. Varv, värme, G o.s.v.
De va just därför jag tänkte att ditt kunde vara bra. Eftersom man kan skriva in inställningar så pass enkelt. |
Tyvärr, bara varvtider som stöds vad gäller loggningsdata än så länge. Det sätt man kopplar samman en dataloggningsfil med ett pass i tracktimer är genom att man kan spara namnet på dataloggningsfilen tillsammans med passet. Om analysprogrammet klarar av att öppna filer i kommandoraden (t.ex notepad readme.txt) så räcker det att den filtypen är associerad till analysprogrammet för att man ska få upp datat.
Men visst vore det kul att hantera det generellt för alla möjliga olika loggers i Tracktimer! Jag har dock en hel del andra saker som känns viktigare att göra till v4 så det kommer att dröja om jag ens ger mig på det.
|
Gustav Olofsson
skänninge
Här sen Apr 2004

21 Aug 2005 21:48
kör tracktimer dock grattis versionen till 1:8track bilen i radiostyrt funkar hur bra
roligt program
_________________ Gustav Olofsson
Volvo V40 T4 2002
|
Torkel Börjeson
Värmdö
Här sen Nov 2002

15 Dec 2006 16:13
Tänkte bara tipsa om att nu är basicversionen för bil nedsatt från 90 euro + moms till endast 10 euro + moms! och momsen är tysk på 16% fram till årsskiftet så det är som gjort för en julklapp till dig själv!
Ta en titt på www.tracktimer.com!
GOD JUL!
|
Torkel Börjeson
Värmdö
Här sen Nov 2002

14 Maj 2007 06:29
Jag tar mig friheten att fortsätta mangla ut reklam i den här tråden! I går släpptes den senaste versionen v3.0.0.60 som bland mycket annat nu också är översatt till Italienska och Spanska.
Fortfarande endast 10 euro + moms för alla basicversionerna, ladda gärna ner demoversionen (under Download) och testa.
|
|