| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Mazda Miata MX-5 med HT
|
3826 besök totalt |
|
US-modell, ca.14.400 mil. Kamrem & vattenpump bytt. Ingen servo, Lämpad för klubb-race eller liknande. I början på detta året gjordes följande: mont.Gula Koni & Flyin'Miata fjädrar, nya bumpstop, Bremboskivor, Ferodo belägg, Goodridge metallomsp.slangar, Nya tändstift & Magnecor kv-85 kablar, Pipercross "öppet" filter. m.m. Bytt till bromsvätska av hög kvalité, Mobil 1 i motorn. Nya Gearlever boots uppe & nere, Black Intake Grille, Nya alignment Bolts, Bakre chassi-stag, osv.. Kromade (BLING) instegslister, Immobilizer, HardDog Hardcore (passar med HT). Mkt bra mekaniskt, men inte i mint.cond utanpå. Hardtop i bilens färg, Koppling & (lätt)svänghjul nytt i sedan augusti-05. Hjulinställning gjord i maj och 13" med 032, 14" med sommardäck ingår. Jag har säkert glömt någonting...
Foto: ?? Bilder finns på: http://jc.olix.se välj bilder och sedan till salu. Pris:58' /Jonas Tel.0709-40 95 96 _________________ Jonas Christensen NA NA NA 944S2 NB NBFL NB NA NA NB NB NA NC NB 106 Rallye x 2 |
||||
-I rejsigaste utförandet så runt.... /Jonas _________________ Jonas Christensen NA NA NA 944S2 NB NBFL NB NA NA NB NB NA NC NB 106 Rallye x 2 |
||||
Byte mot Volvo 940 LTT -96?
_________________ T i m P a h l b e r g Alfa Romeo 147 2.0 -04 |
||||
|
62 e mycket stålar för en gammal Miata... Fast det är en massa grejer i den.
Jag är intresserad, men ännu så länge bara måttligt...
|
||||
|
62 é billigt för denna Miata.... Å vad delarna kostar vet alla som nångång byggt räser. om de vågat räkna....
Jag lade ut långt över 40 på min och Jonas bil är värre.
Men vad är det för antenn man ser på bakflygeln??? Stereobygge? |
||||
Jag fick 70k för min...
Har inte du redan en Miata? Edit: läste din signatur
_________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Porsche 911 Turbo -02 |
||||
|
I US såldes det massa Miator med olika "paket".
Min bil har inget paket och slipper dras med (VIKTÖKANDE) servostyrning, AC, elhissar osv. Men Airbag, , det har den. Jag kör dock inte med orginal ratten nu.
/Jonas _________________ Jonas Christensen NA NA NA 944S2 NB NBFL NB NA NA NB NB NA NC NB 106 Rallye x 2 |
||||
|
Har bilen diff?
Behöver något åtgärdas på bilen eller är det bara tanka, byta olja och ut och köra på bana? Är det 1,8-litersmotorn i den? Hur dyr är försäkringen och skatten ungefär? Är den avställd nu på vintern? _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||||
Det blir jobbigt att svänga annars. Jag tror den är en 1,6a med öppen differential (om det är visko-differential är det inte så mkt att hänga i julgranen iafl). Bilarna är så pass lätta med låg motoreffekt att det brukar gå fort ändå Det finns inga "diffar" att få tag på ändå som är "roligare".
Försäkring beror ju mest på dig så det är svårt att säga men halvförsäkring räcker ju ändå. Skatten tror jag låg på 1400kr om året eller nåt sånt. Tjänstevikten på miator ligger runt 1100kg. _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
|
Jag har för mig att skatten på min ligger strax under 900 kr med reservation för eventuella höjningar i år (har den avställd just nu så jag har inte betalt senaste skatten).
_________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||
|
Svar till David:
Har bilen diff? - Som Mikael skriver så har den öppen diff (ingen visko eller torsen). Behöver något åtgärdas på bilen eller är det bara tanka, byta olja och ut och köra på bana? - I princip inget. Är det 1,8-litersmotorn i den? - 1.6:an. Den går ruskigt bra. Hur dyr är försäkringen och skatten ungefär? -Hm, försäkring beror ju på var man bor och bolag osv. Skatten är om jag inte minns fel, som Joakim säger, runt 900kr. Är den avställd nu på vintern? -Ja, givetvis. /Jonas _________________ Jonas Christensen NA NA NA 944S2 NB NBFL NB NA NA NB NB NA NC NB 106 Rallye x 2 |
||||
![]() |
SÄLJES
|
3826 besök totalt |