| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Ratt från thrustmaster, F1 FFB !?
|
1338 besök totalt |
|
Hej alla! Är på G att köpa ny ratt och har kollat igenom forumet. Det talas inte mycket om Thrustmaster! Finns det någon som har en sådan ratt som vill ge lite feedback om hur den är att köra med? Ratten som jag är lite sugen på är F1 Force Feedback Racing Wheel Kör TOCA RD2 mm.
MVH Stefan _________________ Stefan Persson FeniX Motorsport |
||
...eller 400°, eller vad man nu vill ha - iaf med nyare drivers till Windoze.
(Då är det dock FFen som "stoppar". Solenoidstyrda mekaniska stopp finns bara vid 180 grader, men det funkar ok att stoppa med FFen också, eftersom den är ganska stark.) Har inte så mycket att jämföra med iofs (har en Logitech Wingman Formula Force GP också; den röda med FF), men jag tycker 900:an känns helt ok till RBR och GTR iaf. Några "vanliga" spel har jag dock inte testat, och någon PS2 har jag inte... _________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||
|
Hej igen!!
Köpte ratten på bilden i förra inlägget
3 veckor senare tog gaspedalen slut hmmmm.... SKROT.
Öppet köp= pengar tillbaka! Ny order på en Logitech MOMo FFB
Hör att den ska vara stabil. Är det denna ratt ni skriver om? STEFAN _________________ Stefan Persson FeniX Motorsport |
||
|
Det är Logitech Driving Force Pro som dom pratar om... Fungerar både till pc och ps2 ( även om de står att de är för ps2... ) och speciellt är att man kan ha 900 graders rattutslag.
Men! MOMo ratten är det bästa du kan hitta för det priset enligt mig iaf.
|
||
![]() |
Racingsimulatorer
|
1338 besök totalt |