Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1413 besök totalt |
Bur till en EVO 7?
Vet inte om jag postat i rätt avdelning,men jag tycker det var lite mer passande här än i racetech... ![]() Hur som helst, jag har kört bana ett par ggr och är helt såld nu. Jag skulle vilja ha en bur i bilen utan att riva ut allt som finns innuti. Har försökt söka lite här på forumet men inte riktigt hittat rätt svar. Vad jag tycker verka rätt är en OMP bolt on bur. Eller vad rekommenderar ni? och vart finns det att få tag på och självklart om ni har prisuppgifter skulle det uppskattas...Ett ständigt problem ![]() Tack på förhand kristoffer Lidbrandt _________________ Kristoffer Lidbrandt - Porsche GT3 www.stacc-racing.com www.facebook.com/stacc.racing/ |
||
http://www.heigo.de/ASP/index.asp?PI
EDIT: Ny länk... Välj material så kommer priset: 643:80_ _________________ Johan Rius Tonykart Racer DD2 |
||
Ser ju bra ut men kan inte ett ord på tyska som inte är antingen hemskt eller fult ![]() ![]() tack! _________________ Kristoffer Lidbrandt - Porsche GT3 www.stacc-racing.com www.facebook.com/stacc.racing/ |
||
_________________ MackeMaehlum |
||
tack för hjälpen. Nu ska jag skriva ett email på tyska med hjälp av babelsfish
![]() Ingen som vet nån OMP återförsäljare i sverige, stockholm? _________________ Kristoffer Lidbrandt - Porsche GT3 www.stacc-racing.com www.facebook.com/stacc.racing/ |
||
_________________ Johan Rius Tonykart Racer DD2 |
||
Nice! Kanske lite enklare än att beställa från tyskland...råkade beställa en bur från tykland igår ![]() ![]() _________________ Kristoffer Lidbrandt - Porsche GT3 www.stacc-racing.com www.facebook.com/stacc.racing/ |
||
Jag beställde en skruvbur från Heigo till min Golf via en svensk åf, Levin racing. Man slipper riva hela bilen, men får ändå rensa den ganska kraftigt inuti eftersom man måste svetsa fästen i karossen.
Jag har två trådar om detta En om våndorna innan och under beställningen: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php och en om bilen där det mot slutet finns några bilder från monteringen: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
Men då har du om reggat bilen med bur eller? Är det svårt att montera ur tex om man ska ha nån stackare i baksätet? eller om man ska skippa att regga om den. Jag hade nog tänkte mig en kanske inte fullt så avancerad som har i din. typ en som går över huvuidet och sen bak i baksätet för 4 p bälten. tack för hjälpen _________________ Kristoffer Lidbrandt - Porsche GT3 www.stacc-racing.com www.facebook.com/stacc.racing/ |
||
Ja, den är reggad med buren och på min så är det enkelt att ta bort de två strävorna som hindrar att man skulle kunna sitta i ett eventuellt baksäte.
![]() Det sitter skruvförband av modell gaffel i ändarna på strävorna och man tar ur båda på mindre än 2 minuter. Kvar blir huvudbågen och strävorna mellan hjulhus och huvudbåge. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
Blev ju skit bra det där! Tror jag komma att skippa stagen som går fram och fäster nere under a-stolpen. iaf i första läget. kanske kan bli nån laxbilligare! (snål, eh ja ![]() Men om man reggar, då får man alltså egentligen inte ha nån i baksätet? om man e paragraf ryttare (det slutade jag vara när jag tog körkort ![]() såg att du hade lång lev. tid, kanske går fortareom man beställer själv från tyskland. har också kollat lite med trendab på en OMP bur...e väl ok tack för hjälpen _________________ Kristoffer Lidbrandt - Porsche GT3 www.stacc-racing.com www.facebook.com/stacc.racing/ |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1413 besök totalt |