Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
svensexa
4158 besök totalt
Brumme
Tumba
Här sen Sep 2004

Trådstartare
svensexa

Hej alla bilgalningar!
Min allra bäste vän skall gå och gifta sig nu den 1 oktober, jag behöver hjälp med tips om lämpliga aktiviteter på hans svensexa. Han är mycket bilintresserad och älskar allt med fart. Behöver veta vad man kan göra i Stockholmsområdet. Jag har eventuellt tillgång till flygraka om någon t ex vill bjuda honom på en åktur i sitt monster
Alla svar tas emot med stor tacksamhet

Roger

Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Får det kosta nåt?
Vet att Hubbe bidragit till en del oförglömliga svensexor...

Stockholm
Här sen Feb 2005

Var på väg att hyra No1 (Ghostrider) till en polare på en svensexa.

Landningsbana + rollerblades + långt rep + ögonbindel = läskigt

Planen var att sätta på offret rollerblades och ögonbildel.
När han inte ser något knyter man ett rep runt midjan och fäster andra ändan i en turbomatad motorcykel.
Repet i motorcykeln sitter bara fast med ett litet snöre som lätt går av vid belastning (detta vet inte offret).
När allt är fixat så ska man ropa något liknande "nu jävlar ska du få åka fort Bengt!", ögonbindeln åker av och motorcykeln kör iväg.
offret ser ett rep runt sin midja, en motorcykel som accar iväg på bakhjulet och en rephög som fort minskar!

Kan ni tänka er något värre?!

Detta går nog precis lika bra med en bil!

ninja
Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004

Jösses, ja det där sista lät kul, bara det där snöret faktiskt går av och inte mot förmodan faktiskt håller!
för egen del är det dags för svensexa om sisådär ett år... hehe

Acke
Gotteborg
Här sen Okt 2003

huga va ni skräms.. själv går jag nervöst å väntar på att bli "kidnappad"...

Tumba
Här sen Sep 2004

Trådstartare
självklart så ber vi inte folk göra detta gratis utan det måste få kosta en slant

mbn
Malmö
Här sen Aug 2004

Acke skrev:
huga va ni skräms.. själv går jag nervöst å väntar på att bli "kidnappad"...

Ja me

strängnäs
Här sen Jan 2005

svensexa

Vi hyrde in en kille från töreboda som är stuntman på motorcyckel
Till vardags så är han bilskolärare
2500 kr har jag för mig att det kosta

har ej något tel,nr, finns nog på nätet
han tar några turer med brudgumen
på bakhjulet i 130
sittande baklänges i 130,
på framhjulet i 130,
å liggandes bakåt i 130

vår käre vän glömmer inte sin svensexa på länge
här är en liten aptitretare

Sthlm
Här sen Jan 2004

Namndispens
Namndispens

Vi brukar ta emot en massa svensexor ute på jobbet, Värmdö Gokart för att vara mer exakt (http://www.varmdogocart.se/). Det brukar vara mycket uppskattat och man kan skräddarsy körandet lite som man själv vill!

/ Alexander Eklöw

El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002

Jag hyrde No:1 för en svensexa och offret drömmer fortfarande mardrömmar om den resan.... Mina mardrömmar försvann iallafall efter nån vecka... Där fick jag stå till försvar inför hans brudgumslösa blivande fru...... No:1 är fullständigt GALEN!

/Pete

Åke Wallebom
Åkersberga
Här sen Dec 2002

Puppan skrev:
Jag hyrde No:1 för en svensexa och offret drömmer fortfarande mardrömmar om den resan.... Mina mardrömmar försvann iallafall efter nån vecka... Där fick jag stå till försvar inför hans brudgumslösa blivande fru...... No:1 är fullständigt GALEN!

/Pete

Vad menar du med brudgumslös?... Eftersom han drömmer mardrömmar så kan han ju inte vara död, eller är jag bara snurrig...

Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003

Åka rismoppe???? Fjompigt
Finns ett gäng flygentusiaster i Västerås, som man kan köpa en stund hos.
Baksits i J34 Hawker Hunter, eller DeHallivad J28 Vampire (eller J33 Venom) minns inte riktigt.
För de som inte vet så är detta gamla Jet-jaktkärror från 50-talet. Huntern påminner en hel del om
Saab 32 Lansen.
Kommer inte ihåg vad det kostade Huntern var inte direkt billig (ungefär som att hyra Rajamäkis F1 racer)
Tvestjärten var billigare 6-7 tusen om jag minns rätt. Kanske över budget, men klart minnesvärt kan intygas!
En billigare variant är någon av de som flyger avancerat med prOpellerkärra.
Lägg till kostnad för spypåse och sanering bara.....

Är det intressant kan jag leta fram kontaktuppgifterna, det är några år sedan.

Citera
ninja
Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004

Bosse L skrev:
Baksits i J34 Hawker Hunter, eller DeHallivad J28 Vampire (eller J33 Venom) minns inte riktigt.
För de som inte vet så är detta gamla Jet-jaktkärror från 50-talet. Huntern påminner en hel del om
Saab 32 Lansen.
Kommer inte ihåg vad det kostade Huntern var inte direkt billig (ungefär som att hyra Rajamäkis F1 racer)
Tvestjärten var billigare 6-7 tusen om jag minns rätt. Kanske över budget, men klart minnesvärt kan intygas!

Hehe... jag har jobbat för JAS-projektet... numera finns de som tvåsits... *DET* hade varit något!!

Daniel_B
Stenhamra
Här sen Apr 2005

Halloj på er... Tänk på att ni själva kan få för er att gifta er... Det är då hämnden kommer.
Min svensexa va inte så himla elak men ge igen kommer man ju göra iallafall...

hur som..

Där är la roligare att köra själv än att åka med.
T.ex
Formel Ford (inte så nära stockholm iof)
Folkrace
Gocart

och om det nu är så att han inte skall få köra själv så kan ni ju låta honom åka med i ett akrobatik flygplan.
Eller kanske en SK60

(Tänk på att ha mycket tid mellan aktiviteterna)

*/Danne

Här sen Feb 2003

Brumme skrev:
självklart så ber vi inte folk göra detta gratis utan det måste få kosta en slant

tjenare roger! har du hittat hit? kul!

ring mig så får du No1:s nummer om du inte redan har det. som puppan skriver; det är värst! sedan är det bara att hyra lunda fär en liten slant om man vill vara på den säkra sidan.

mvh C
PS: undrar du hur det går för min bil, titta in på http://www.fmcs.nu/forum/showthread.php?t=23836

Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003

Re: svensexa

AndersC skrev:
Vi hyrde in en kille från töreboda som är stuntman på motorcyckel
Till vardags så är han bilskolärare
2500 kr har jag för mig att det kosta

har ej något tel,nr, finns nog på nätet
han tar några turer med brudgumen
på bakhjulet i 130
sittande baklänges i 130,
på framhjulet i 130,
å liggandes bakåt i 130

vår käre vän glömmer inte sin svensexa på länge
här är en liten aptitretare

Min gode vän Magnus Carlsson syftar du på !

http://www.wheelie.com

0706 - 625 625

MVH/
.......Kristian

Kroegarn
Linköping
Här sen Dec 2002

Det ett par år sedan min svensexa begav sig men av de svensexor jag deltagit på så måste jag ändå säga att min varit den bästa... förmodligen för att den var anpassad för mina intressen.. men även med nya erfarenheter. :.

Dagen började med att tiotalet hungrig gubbs stövlade in på lördagsmorgonen och beordrade frukost (de hade med sig råvaror som tur var thumbs up) Sedan fick man ta på sig en slitstark heltäckande klädsel som närmast kan beskrivas som en vägjobbares dress inkl lukten av asfalt. Sedan bar det av till en liten go-kart cup där det inte sparades på krutet. Jag lyckades iaf knipa silvret .

Därefter far vi vidare och jag får en bindel över ögonen. När bilen stannar, efter ca 30-40 minuter, hör jag ljuder av prOpellerplan i närheten. Jag får på mig något som känns som en ryggsäck, men väl åtspänd med flera remmar runt mig. När allt är klart får jag instruktion om att hålla i en tamp här (från det som blivit monterat på min rygg) och inte glömma bort det . Tankarna far runt och tandemhopp känns som det mest trygga i världen. Dock är allt en knep och jag får istället sätta mig i ett äldre tvåsitsigt enmotorigt ryskt flygplan. Allt står på ryska i planet, instrumenten, spakar, vred, och allt jag kan hoppas på är att piloten har en rysk flygplanspalör . Jag får lite förbigående instruktionen när vi taxar ut att jag ska titta åt det håll som piloten säger han ska svänga. När jag dock vid ett tillfälle råkar att titta åt höger istället för vänster för någon sekund känner jag snabbt att maten vill ta en omvänd väg ur min kropp. Men snabbt vända blicken åt rätt håll så lugnar det ner sig . G-kraftern vid loopar och rollar var riktigt häftig och hela upplevelsen är grym och ett härligt minne för livet. Efter flygandet kliver jag ut med adrenalinet pumpandes och benen känns faktiskt lite darriga, men jag håller både mig själv och magens innehåll i schakt.

Det kan ju verkar vara svårt att toppa något sådan här, men de lyckas, fast mer roande för dem än mig. Jag får innan de riktiga pinsamheterna börjar åka inlines (först gången någonsin) genom centrum med full hockeyutrustning och de hade hoppats på flertalet vurpor och de blir uppriktigt sagt besvikna när jag tar mig genom stan utan att slå omkull.. jodå jag hade skaplig fart iaf . När kvällen närmar sig uppenbarar sig pinsamheterna.... jag ska deltaga i staden karneval iklädd endast ett par svarta spandexartade boxerkalsonger med några blinkandes horn på huvudet. Med min läckra lekamen och lite för många trivselkilon var inte känslan helt underbar Jag tog mig snabbt in i "dimman" och genom karnevalståget med ett allt gladare humör . Jodå gubbsen var med i tåget, utklädda till fruntimmer, med plakat som det stod något på vilken mitt minne inte har kvar

Så gokart är bra... men det är inte det som var pricken över i på min svensexa. Nää inte heller karnevalståget även om det blir roligare ju mer historia det blir .

Toyota Celica ST -77 "...bil?"
BMW I4 M50 -23, bruksbil
+2x Aprilia Touno
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002

Åke Wallebom skrev:
Puppan skrev:

/Pete

Vad menar du med brudgumslös?... Eftersom han drömmer mardrömmar så kan han ju inte vara död, eller är jag bara snurrig...

Det jag menade var att jag drömde mardrömmar efteråt om att han inte kommit tillbaks Men dom har gått över nu och han kom tillbaks efter hoj turen...

/pete

Göran Malmberg
Bromma
Här sen Feb 2003

Bosse L skrev:
Saab 32 Lansen.

Jag tar gärna emot uppgifterna om du har tid att passa över dom. Har haft det där på gång sedan länge.
Nån åktur värd namnet vill jag vara med om.
Göran Malmberg

Tumba
Här sen Sep 2004

Trådstartare
Christian Lange skrev:
Brumme skrev:

tjenare roger! har du hittat hit? kul!

ring mig så får du No1:s nummer om du inte redan har det. som puppan skriver; det är värst! sedan är det bara att hyra lunda fär en liten slant om man vill vara på den säkra sidan.

mvh C
PS: undrar du hur det går för min bil, titta in på http://www.fmcs.nu/forum/showthread.php?t=23836

Tjenare killen!
Jag bytte ju telefon i samband med mitt urträde ur det där bilstereo företaget med tre bokstäver du vet och slarvade bort No 1's nummer. Om inte annat så vore det kul att prata med honom igen det var ju ett tag sedan. Jag tackar för alla tips och skall sätta lite fart med planeringen denna helgen.
Ringer dig i helgen så får vi surra lite, har ju lite problem med A8:an (läckande styrväxel) så jag åker Dahlbäck skruvad RS2:a istället, lite stötigare för ryggen men det kan jag stå ut med *S*

Allmänt banåkaforum
svensexa
4158 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande