Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Motorjournalen i graven?
<<   1, 2, 3, 4   >>
11878 besök totalt
Acke
Gotteborg
Här sen Okt 2003

Vill du maila redaktionen gällande programmet, maila: motorjournalen@kanal5.se

dock hittar jag ingen info på deras hemsida om att MJ skall sändas i höst eller till våren..

Här sen Feb 2003

acke: kolla på sista posten sida ett så ser du att "I'm on topp of it!"

mvh C

Peter Sundfeldt
Linnéstaden, Göteborg
Här sen Apr 2004

Hoppade in här genom en länk i mailen. Återkommer i kväll, då ska jag berätta mer i ämnet! Insåg att jag inte tittat till det här forumet på väldigt länge.
Nu ska jag helt och fullständigt bara nöjesköra nya Suzuki GSX 1000R på vägarna i Norra Bohuslän!

Växjö
Här sen Okt 2004

Vi väntar med spänning

Ja och vädret börjar att ordna sig nu.

Åker
Volvo XC60-D4-2015
Glider Volvo C70 2.4T Cab.2004
Skruvar Golf GTi 1983
Citera
Mjolle
Halmstad
Här sen Sep 2004

Peter Sundfeldt skrev:
Hoppade in här genom en länk i mailen. Återkommer i kväll, då ska jag berätta mer i ämnet! Insåg att jag inte tittat till det här forumet på väldigt länge.
Nu ska jag helt och fullständigt bara nöjesköra nya Suzuki GSX 1000R på vägarna i Norra Bohuslän!

Det är ett hårt liv!

C

Här sen Feb 2003

Mjolle skrev:
Peter Sundfeldt skrev:

Det är ett hårt liv!

som vi alla skulle vilja utsättas för...

mvh C

david-o
Baar - CH
Här sen Jun 2005

Skickade ett mail till kanal 5 och fick dethär svaret:

" Hej David
Nej, Motorjournalen är inte nedlagd, men vi kommer inte visa programmet i
höst."

Ska bli intressant med en mer utförlig beskrivning från Sundfeldt själv.

Skönt att höra att det ska leva kvar iaf för bättre bilprogram har iaf jag inte sett.
Visst, Top Gear är riktigt bra också men då mest på underhållsbiten, det är mer rumpkänsla än hårdfakta i det programmet tycker jag. Ända som är riktigt bra är deras provkörning av bilar på banan men eftersom det är england går det ju inte att jämföra så många tider ändå eftersom det är regn ena sekunden och dimma andra.

apex
Linköping
Här sen Okt 2004

Motorjournalen var det drivande skälet till att jag skaffade digitalbox. thumbs up

TopGear....OK, om jag inte har nåt annat att göra. Faktabefriat flabbprogram. thumbs down

A master of going faster!
Citera
Peter Sundfeldt
Linnéstaden, Göteborg
Här sen Apr 2004

Fin dag utan inspelningar på Honda Fireblade 1000RR och Suzukin, bara lite stillbilder. Bra mycket bättre än igår när jag körde ner Sukan (som rejsputtarna säger i huvudstaden) från Sthlm till Gbg i regn och mörker.

Nåväl, låt oss slå fast följande; K5 är nöjd MJ:s utformning, de tycker att programmet är bra, det är ett viktigt varumärke och så vidare. Hur som helst, K5 är en ung, urban och uppkäftig kanal, tycka vad man vill om resten av deras utbud men deras affärsidé är en framgång och kanalen går som tåget.
Problemet med MJ är att vi inte tittarmässigt inte sticker ut målgruppen (läs 15-30), det vill säga att vi att vi har våra 250 000 tittare men att vi har en jämn kurva i alla målgrupper.

Det här kan låta som dravel, men jag förstår K5 i deras resonemang även om en nysatsning på ett motorprogram med attityd (i storstadsbetydelse) och mindre motorjournalistik inte är något jag själv attraheras av. Eller kommer att kämpa för att hinna titta på.
MJ vilar, poängterar K5, men det har kanske inte jag råd att göra och det känns som vi rutan på MJ har mer att ge. Så vi får väl se vad som händer.

På samma tid som Autobahn (signaturmelodi av Kraftwerk, kanske?), måndagar 22.00, kommer för övrigt ett nyskapande rejsprogram, Radical & Co, att dyka upp senare i höst. Men det tar vi senare.

Till sist, att jämföra Top Gear med svenska produktioner är inte relevant. Budget, tittarunderlag, språk och möjligheter går inte, på något sätt, att jämföra. Men som inspiration i vissa delar, absolut.

Förresten, har ni sett kravalljazzbandet med de trehjuliga Heinklarna i SJ-reklamen...? Det är vi det, Kravalljazzorkestern HejåhåmedPeter!

Tack för ordet, nu måste jag kika klart på kultrullen Star Wars.

Gotteborg
Här sen Okt 2003

Jo, JAG HAR ALLT NOTERAT DIN STÄMMA MEN INTE LYCKATS SE DITT ANLETE I RUTAN.. (hoppla capslock.. )

Hoppas MJ får fortsätta från våren igen.... thumbs up

Örnsköldsvik
Här sen Sep 2003

Det är du som pratar va? Jag tyckte att jag kände igen rösten........................

Vänersborg
Här sen Jun 2004

Peter Sundfeldt skrev:

Förresten, har ni sett kravalljazzbandet med de trehjuliga Heinklarna i SJ-reklamen...? Det är vi det, Kravalljazzorkestern HejåhåmedPeter!

så ni "finns" på riktigt?
Citera
Peter Sundfeldt
Linnéstaden, Göteborg
Här sen Apr 2004

Det är klart att vi finns, jag har ju några sådana där Heinklar i garaget och med dem har gjort vi turnéer till Tyskland, Gotland, Österlen och Bohuslän. Vi blev castade, som det heter, någon hade hört talas om ett MC-gäng(!) som körde trehjulingar som dessutom spelade glad kravalljazz, och på den vägen blev det.
Hur visar man bilder och delar med sig av ljudfiler på detta forum, går det?
Eller kolla in http://listen.to/kravalljazz.

off topic kallas det här, va'?

Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Nänä, det är bara en, i det här gänget, normal urspårning

Det där med rejsprogram lät intressant. Ser fram emot det.

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Brumme
Tumba
Här sen Sep 2004

Jag såg dig nog Peter när du stannade till med hojen på mitt jobb (Shellmacken Botkyrka) härom kvällen Såg ut att vara en trevlig sysselsättning Jag skall tillägga att det gick väldigt sansat när han klev ut på E4:an söderut, skönt när "offentliga" personer föregår med gott exempel

Henkan
Västerås
Här sen Maj 2004

Tycker helt klart ni har mer att ge! Hoppas få se er i rutan eller i tryck(?) snart igen...!

Kravalljazzreklamen är förövrigt en av mina absoluta favoriter...! Fixar länken åt dig: http://listen.to/kravalljazz

Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004

Autobahn? Hette inte det bandet som Peter Stormare var med i på "The big Lebowsky"?

Hoppas som sagt att MJ börjar sändas igen, och det snarast! Har saknat det under sommaren..

Sedan skulle jag vilja klaga på att säsongerna bör vara längre! Mera avsnitt per säsong!

Eskilstuna
Här sen Aug 2004

Dan Johansson skrev:
Peter Sundfeldt skrev:

så ni "finns" på riktigt?

OT på riktigt: Alla "konstigheter" i den där SJ reklamen finns tydligen. Inklusive rasta kafét i stockholm...

Malmköping
Här sen Nov 2002

Peter Sundfeldt skrev:
Det är klart att vi finns, jag har ju några sådana där Heinklar i garaget och med dem har gjort vi turnéer till Tyskland, Gotland, Österlen och Bohuslän. Vi blev castade, som det heter, någon hade hört talas om ett MC-gäng(!) som körde trehjulingar som dessutom spelade glad kravalljazz, och på den vägen blev det.
Hur visar man bilder och delar med sig av ljudfiler på detta forum, går det?
Eller kolla in http://listen.to/kravalljazz.

off topic kallas det här, va'?

Hallå peter.

Så nu fins det tid att suga tag i min "lilla" idè som jag PM;ade dig om för något år sedan ... Jag menar nu när inte MJ tar upp din tid.

NS BTG: 9.10.21

Citera
Helena
Saltsjö-Boo
Här sen Dec 2003

Peter Sundfeldt skrev:

Jag visste väll att det ändå var din röst.

Men jag trodde nog att ni inte fanns på riktigt utan att du bara "lånat ut" din röst åt reklamen så att säga.

Citera
Peter Sundfeldt
Linnéstaden, Göteborg
Här sen Apr 2004

Nja, man ska vara sparsam och selektiv med låna ut sin röst till reklam. Kanske hade varit bättre om jag var mer med i bild med banjon. Då hade ju äktheten varit mer tydlig så att säga. Om ni besöker Bilsport Awards, eller vad heter, senare i höst finns det en liten chans att ni får höra lite äkta kravalljazz!

Motorjournalen i graven?
<<   1, 2, 3, 4   >>
11878 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande