Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 11878 besök totalt |
Vill du maila redaktionen gällande programmet, maila: motorjournalen@kanal5.se
dock hittar jag ingen info på deras hemsida om att MJ skall sändas i höst eller till våren.. ![]() _________________ MackeMaehlum |
||||
Hoppade in här genom en länk i mailen. Återkommer i kväll, då ska jag berätta mer i ämnet! Insåg att jag inte tittat till det här forumet på väldigt länge.
Nu ska jag helt och fullständigt bara nöjesköra nya Suzuki GSX 1000R på vägarna i Norra Bohuslän! _________________ Peter Sundfeldt |
||||
Det är ett hårt liv! ![]() _________________ Conny Norén Kör två bilar. Vilka det är, det varierar. ![]() |
||||
som vi alla skulle vilja utsättas för... ![]() mvh C _________________ Christian Lange 458 |
||||
Skickade ett mail till kanal 5 och fick dethär svaret:
" Hej David Nej, Motorjournalen är inte nedlagd, men vi kommer inte visa programmet i höst." Ska bli intressant med en mer utförlig beskrivning från Sundfeldt själv. Skönt att höra att det ska leva kvar iaf för bättre bilprogram har iaf jag inte sett. Visst, Top Gear är riktigt bra också men då mest på underhållsbiten, det är mer rumpkänsla än hårdfakta i det programmet tycker jag. Ända som är riktigt bra är deras provkörning av bilar på banan men eftersom det är england går det ju inte att jämföra så många tider ändå eftersom det är regn ena sekunden och dimma andra. _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||||
Fin dag utan inspelningar på Honda Fireblade 1000RR och Suzukin, bara lite stillbilder. Bra mycket bättre än igår när jag körde ner Sukan (som rejsputtarna säger i huvudstaden) från Sthlm till Gbg i regn och mörker.
Nåväl, låt oss slå fast följande; K5 är nöjd MJ:s utformning, de tycker att programmet är bra, det är ett viktigt varumärke och så vidare. Hur som helst, K5 är en ung, urban och uppkäftig kanal, tycka vad man vill om resten av deras utbud men deras affärsidé är en framgång och kanalen går som tåget. Problemet med MJ är att vi inte tittarmässigt inte sticker ut målgruppen (läs 15-30), det vill säga att vi att vi har våra 250 000 tittare men att vi har en jämn kurva i alla målgrupper. Det här kan låta som dravel, men jag förstår K5 i deras resonemang även om en nysatsning på ett motorprogram med attityd (i storstadsbetydelse) och mindre motorjournalistik inte är något jag själv attraheras av. Eller kommer att kämpa för att hinna titta på. MJ vilar, poängterar K5, men det har kanske inte jag råd att göra och det känns som vi rutan på MJ har mer att ge. Så vi får väl se vad som händer. På samma tid som Autobahn (signaturmelodi av Kraftwerk, kanske?), måndagar 22.00, kommer för övrigt ett nyskapande rejsprogram, Radical & Co, att dyka upp senare i höst. Men det tar vi senare. Till sist, att jämföra Top Gear med svenska produktioner är inte relevant. Budget, tittarunderlag, språk och möjligheter går inte, på något sätt, att jämföra. Men som inspiration i vissa delar, absolut. Förresten, har ni sett kravalljazzbandet med de trehjuliga Heinklarna i SJ-reklamen...? Det är vi det, Kravalljazzorkestern HejåhåmedPeter! Tack för ordet, nu måste jag kika klart på kultrullen Star Wars. _________________ Peter Sundfeldt |
||||
Det är klart att vi finns, jag har ju några sådana där Heinklar i garaget och med dem har gjort vi turnéer till Tyskland, Gotland, Österlen och Bohuslän. Vi blev castade, som det heter, någon hade hört talas om ett MC-gäng(!) som körde trehjulingar som dessutom spelade glad kravalljazz, och på den vägen blev det.
Hur visar man bilder och delar med sig av ljudfiler på detta forum, går det? Eller kolla in http://listen.to/kravalljazz. off topic kallas det här, va'? _________________ Peter Sundfeldt |
||||
Jag såg dig nog Peter när du stannade till med hojen på mitt jobb (Shellmacken Botkyrka) härom kvällen Såg ut att vara en trevlig sysselsättning
![]() _________________ Roger Olsson Jaguar V8-98 |
||||
Tycker helt klart ni har mer att ge! Hoppas få se er i rutan eller i tryck(?) snart igen...!
![]() Kravalljazzreklamen är förövrigt en av mina absoluta favoriter...! ![]() _________________ Henrik Andersson Peugeot 405 GRI -88 |
||||
Autobahn? Hette inte det bandet som Peter Stormare var med i på "The big Lebowsky"?
![]() ![]() Hoppas som sagt att MJ börjar sändas igen, och det snarast! Har saknat det under sommaren.. Sedan skulle jag vilja klaga på att säsongerna bör vara längre! ![]() _________________ Rachid Rachid |
||||
OT på riktigt: Alla "konstigheter" i den där SJ reklamen finns tydligen. Inklusive rasta kafét i stockholm... _________________ Mattias Meldert ![]() |
||||
Hallå peter. Så nu fins det tid att suga tag i min "lilla" idè som jag PM;ade dig om för något år sedan ![]() ![]() _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||
Jag visste väll att det ändå var din röst. Men jag trodde nog att ni inte fanns på riktigt utan att du bara "lånat ut" din röst åt reklamen så att säga. _________________ Helena Lindin ![]() |
||||
Nja, man ska vara sparsam och selektiv med låna ut sin röst till reklam. Kanske hade varit bättre om jag var mer med i bild med banjon. Då hade ju äktheten varit mer tydlig så att säga. Om ni besöker Bilsport Awards, eller vad heter, senare i höst finns det en liten chans att ni får höra lite äkta kravalljazz!
_________________ Peter Sundfeldt |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 11878 besök totalt |