Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 6 besök senaste veckan (23030 totalt) |
Du menar väl att orginal CTR grejar 0-200 på 24 sek... eller? ![]() _________________ Lasse Alfons |
||||||||||
Alfons: Jag ska göra en lite bättre förklaring...
Det jag menar med 100-200km/h är att ligga på 100km/h med jämn gas och sedan trycka på fult... Testa det med en orginal S2000 så är man runt 20 sekunder innan man når 200km/h... Viserligen pratar vi nu mätarfart... Dock så har Civicen bra mycket större hjul än orginal och GPS säger att mätaren ligger lite långsamare än orginal till och med... MEn vi säger 100-200km/h mätarfart samt jämn och fin gas på 100km/h... Tidtagningen börjar samtidigt som du trycker på gasen... ok? /Jimmy Särås P.S kul att ni har frågor men uppskatar gärna att dom handlar om S2000... ![]() _________________ Jimmy Särås på Stertman Motorsport www.stertman.se Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist. |
||||||||||
Jag tycker det är tråkigt att Särås monterat en stol för småkryp i sin S2000. Hade så gärna provat den nu efter alla modifieringar.
Jag börjar omvärdera modellen efter att ha åkt bekvämt några månader... ![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||||||
Mäkinen: Den är bra mycket mer som en Speedster efter dom mods jag gjort om man säger så, bara att den käns typ 5 gånger så pigg!
![]() Men du får ju plats i passagerar stolen om du vill känna lite på hur bilen går nu för tiden iaf... ![]() /Jimmy Särås _________________ Jimmy Särås på Stertman Motorsport www.stertman.se Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist. |
||||||||||
tack!! haha jo vi vet vem... ![]() ![]() och vem är på väg om vem? ![]() ![]() ![]() Foto:Per Björe-Dahl aka Lynxen _________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Civic -00 BilsportSS 1.24.12 såld ![]() Suzuki Swift Sport -14 Toyota Rav4 Gazoo Racing -24 |
||||||||||
Vad har du för budgettak till modsen? ![]() Snart kunde du ha köpt en riktig Honda, (läs NSX ) för pengarna! ![]() _________________ Mvh Benci_Hovanyi ![]() Gotland Ring 1:33,33s |
||||||||||
Heijel: Jo nån kille som var regions ombud eller nåt på Honda Klubben!
![]() ![]() Vem som är på väg om vem vet vi båda! ![]() Eller?!?? ![]() /Jimmy Särås _________________ Jimmy Särås på Stertman Motorsport www.stertman.se Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist. |
||||||||||
Benci: Budget? Tak?
Jag har inget tak och budget det vet jag inte vad det är... Riktig Honda? Har jag bara en leksak eller fejk honda då? Vad är det då resten av alla i klubben har som inte åker NSX!? ![]() Skulle tro att en S2000 igentligen behöver följande för att bli riktigt snabb: Däck (16" R-däck på orginal fälgarna, allt för grepet osv) (10000:-) Coilovers från nån störe och seriösare firma typ Koni/H&R/Mugen/Spoon/osv (väghålning) (10-18000:-) Carbotech klossar fram och bak (bromsa behöver man) (4500:-) Stålomspuna slanagar till bromsarna (ger enorm skilnad) (1000:-) Bromsolja (ja ni vet varför) (500:-) X-brace eller likande stag i framvagnen (den behöver styvas upp lite i fram orginal) (1-2500:-) Spoons snorkel till luft burken (ger mycket mer luft till motorn) (1500:-) K&N luftfilter (fungerar med annat insats filter som flödar bättre) (400-800:-) Avgassystem singel utblås (ja nu tror ni jag jagar efekt, ja lite men kankse mäst vikt) (6-14.000:-) Svarva throtelhus (ger snabbare gasrespons och liten efekt ökning) (100-300:-) Hondata insugspakning (ger kallare insugstemp vilket oxå ger mer efekt och längre tid på banan) (800:-) Thermostat & fläktbrytaren (arbetstemp på 75-80 grader, bra att ha på bana) 1-1500:- Totalt: 41,850:- för att piska många snabba BMW, Honda, Alfa, Ford, Opel, osv... Men ja det är mycket pengar... Igentligen kräver jag att man lägger till för ett oljetråg från Spoon eller Mugen typ... Det blir 4500:- till ungefär... ![]() Sen kan man uppdatera krängningshämarna och ta bort katten så kommer den gå nästan som min! ![]() ![]() Men jävlar vad dyrt grejer är... Men köpa en NSX? Nej det är inte min grej tyvär... /Jimmy Särås _________________ Jimmy Särås på Stertman Motorsport www.stertman.se Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist. |
||||||||||
Erik (fd Mooseman): Hej, känner att tråden redan handlat om Civic Type-R rätt mycket, frågor om den bilen kan gärna tas över PM eller i en egen tråd? Vill så gärna att den här tråden ska handla om S2000... ![]() Men vi kan säga att jag svarar på dom frågorna via PM eller vill du starta en tråd som handlar om hur man gör en CTR snabb på bana? Kanske finns redan? /Jimmy Särås _________________ Jimmy Särås på Stertman Motorsport www.stertman.se Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist. |
||||||||||
Jimmy - jag har läst en massa om din leksak & hört ännumera från lite olika folk.
Speciellt en viss person: Da.. ![]() Din bil är exakt som D U vill ha den - det diggar jag stenhård. Du bygger & kör din egen stil - Inte många som gör det nuförtiden. ![]()
hehehe - har kört 1,14 med CR-X - klå det du * ![]()
Äntligen en seriös person som man kan ställa denna nästa fråga till... Rent sagt - Vad tusan kan en speciell INSUGSPACKNING göra på en sugmotor egentligen ? Detta har jag alldrig fattat alls & läser det i var & varannan tråd på HPC ???
Lovar visa dig runt Knutan i oktober ![]() ![]() ![]()
Jag har bara träffat dig en gång på Knutstorp för några år sedan när du hade Fiat'n & då var du hur tillmötesgående som helst & trevlig fast att det typ ca 20 pers kring dig hela dagen som ville fråga det ena & det andra. Dessa personer som tycker detta har uppenbarligen inte fattat vilken sort person du är ! & de borde tänk om.
Vänta nu här ett tag.... Du gillar ju inte Drifting :woot: MVH/ .......Kristian - ses på Knutstorp i oktober. _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||||||
KristianAE86 aka mr.driffting(?): Jo jag bygger efter hur jag vill att bilen ska vara både med chassie och motor, ingen överladning på en av motorvärdens finaste sug motorer!!!
Det är en av dom viktigaste reglerna med hela det här bygget... Så du har hört från "Dani jag kan inte håla en S2000 på banan"? ![]() Jag är inte ute efter att folk ska säga att bilen är den snyggaste på träffarna (även om jag älskar att höra att bilen ser bra ut eller ser ut att gå fort, alla behöver vi lite ego boost ibland)! För mig är en snygg bil en bil som andas bankörning men ändå ser tämligen orginal ut... Kristian vad jag vet så var S2000 vid den tidpunkten i mitt liv en åka gatbil och ganska långt ifrån vad den är nu... Eller ja mycket kan jag till och med säga! ![]() Men ja jag ska slå 1,14 räknar själv med att köra 1,12 tider... ![]() Hondata packningen fyller den funktionen att den får ner tempraturen på inuget då det är en "tjock" plast packning mellan topp och insug, vet att BMW använt den teknologin eller fusket i några år... För mer info kan du läsa här: http://www.hondata.com/heatshield.ht Alltså får man ner insugstempen, det är en mycket trevlig och bilig modifikation som faktiskt ger en liten känbar skilnad... Specielt om du tänker köra bana en hel dag... ![]() Så du ska köra på Knutan på HPC träffen i oktober? Fan då måste jag ner, det är ju onekeligen favorit banan! ![]() Samt att jag måste vissa att Honda är snabbast! ![]() ![]() Vet inte om jag alltid uppfatas som trevlig på internet, kan vara ganska kort samt att jag inte alltid kommer med en teknik förklarning på varför jag tycker som jag gör osv... Men samtidigt så irl så tror jag att jag kan vara en ganska trevlig person och jag kommer ju aldrig med näsan i vädret och vill folk köra min bil så brukar dom få det samt att jag alltid svarar på dom frågor jag kan och även förklarar lite bättre än vad jag kankse gör på internet... Jag har ju lite svårt att förklara ibland med min underbara destylexi... ![]() Eller så är jag en skit på internet!? ![]() Nej Kristian, jag är inte så förtjust i drifting, anser att när man kör på en bana så ska man försöka köra så fort som möjligt, inte pumpa upp mer luft i bakhjulen och en massa andra triks för att få hjulen att spina... Målet är väll ändå att åka fort, samtidigt så anser jag att det kan vara kul att drifta oxå, kankse det beror ju själv klart på vilket humör jag är på, men samtidigt så vet jag inte om jag anser att driftingen är så ny i Sverige... Jag har driftat på parkering med en Volvo 240 & även lekt på parkering med en Nissan 300ZX långt innan det började pratas om driffting på det sätt som det gör idag... ![]() M.V.H Jimmy Särås P.S Tack för dom fina orden för övrigt!!! ![]() _________________ Jimmy Särås på Stertman Motorsport www.stertman.se Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist. |
||||||||||
Jag börja nästan bli lite sugen och fara under din bil med div mätsaker för att kolla hur Honda teknikerna löst div saker.
kan man få lite data kanske? Vikt på åket? Viktfördeling (fram(bak) Spårvidd fram och bak= axelavstånd=? Typ av fram och bakvagn? OT: citat: Jag har ju lite svårt att förklara ibland med min underbara destylexi... Hmm FINT ord det där "destylexi" undrar bara hur man stavar till det? ![]() Jag kommer ALDRIG lära mig ![]() _________________ Johan Sjölinder |
||||||||||
Du är varmt välkommen att krypa under & knakse ta en provtur om du vill oxå!? ![]()
Ja jag ska försöka få fram svar på alla dina frågor så fort som möjligt! ![]() Min bil väger med full tank & utan mig 1160kg...
Ja det är ett helvete att stava, förstår inte varför dom döpt det till nånting så bökigt, kankse för att vi inte ska kunna förklara vad det är för fel på oss då vi inte kan skriva det... ![]() /Jimmy Särås _________________ Jimmy Särås på Stertman Motorsport www.stertman.se Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist. |
||||||||||
|
||||||||||
_________________ Jimmy Särås på Stertman Motorsport www.stertman.se Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist. |
||||||||||
Haha, det känns kul att fler ifrågasätter insugspackningen. Jimmy och jag har nämligen haft denna diskussion förut hur det kan komma sig att en simpel insugspackning kan ge effekt men efter att ha förstått principen förstår man att det kan det ge effekt.
Jimmy: Hur mycket väger en S2000 original? 1160kg är inte mycket... _________________ Jonas Edling |
||||||||||
_________________ Jimmy Särås på Stertman Motorsport www.stertman.se Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist. |
||||||||||
Jo jag mins vår diskussion tidigare, jo helt klart var att jag oxå var fundersam, men efter att ha sett skilnaden på K20 motorn (alltså Civic Type-R en) så tvekade jag aldrig... ![]() En S2000 väger i krokarna runt 1230-1270kilo utan förare & med full tank från fabrik... Jo dom är lätta och snabba... ![]() /Jimmy Särås _________________ Jimmy Särås på Stertman Motorsport www.stertman.se Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist. |
||||||||||
Njae.. som jag fattade det var det NÅN som snurrade med din bil ? Ses på Knutstorp i oktober ![]() _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 6 besök senaste veckan (23030 totalt) |