Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 10768 besök totalt |
e21 gr 5
hej drömmer om att bygga en e21 gr 5 kopia eller meer look! ![]() ![]() undrar om nån här har nå ide var man skulle kunna hitta såna till salu , eller gjut formar man skulle få låna/ hyra ![]() motor er tänkt att bli en vass m10 turbo ![]() taksam för alla svar mvh: tomas _________________ tomas blomstrom |
||
1000 hk målade i MER färger ?
![]() http://www.supercars.net/PicFetch?pic=1978_bmw_320_turbo-1.jpg http://e30-2.wz.cz/tuning/images/e21-schema320.jpg _________________ BMW MC-klubben |
||
Länken går till en 320...
Din bild visar en 02:a Hobbe... ![]() Riktigt trevliga bilar är det i vilket fall. |
||
Japp, 320 Grp.5. ![]() I övrigt är du för slö... ![]() ![]() |
||
Du är inte den enda som drömmer om en sådan.
![]() Har funderat på att gjuta ett sådant kit själv. Blir nog någon gång inom de närmsta 10 åren ![]() Såg att någon i FINLAND sålde ett kit tillverkat i aluminium för strax över 10 000:-. Men det är nog några år sedan. Det ska finnas i glasfiber i Tyskland. Får du tag på det, tipsa mig också! _________________ Anders Bladh Vespa PX 200 -83 Vespa P200 -80 Mazda MX-5 -91 Mitsubishi Pajero -15 |
||
en bekant till mej. haar formar til framskärmar å framspoiler men inget annat, så de går att fixa, men bakskärmarna å bak spoilern finns ej!
![]() var ska man hitta tidsenliga fälgar till ett sånhert bygge, behöver ju minst vaa 10-12 tum breda samt 16-18 tum > ![]() ![]() _________________ tomas blomstrom |
||
_________________ Jonas Götesson |
||
God kvällen...
Var på gång att köpa ett sådant där kit en gång. Finns en kille på Åland tror jag som visst säljer sådana där kit. Prova att gå in på e21 svenska sida e21.se så tror jag att där skall finnas någon länk till honom, har för mig att en tråd på autopower oxå handlar om detta kit. Kan kanske skaffa fram hans mail om du vill.....? MVH Patrick _________________ Patrick Sergmo |
||
God kvällen...
Var på gång att köpa ett sådant där kit en gång. Finns en kille på Åland tror jag som visst säljer sådana där kit. Prova att gå in på e21 svenska sida e21.se så tror jag att där skall finnas någon länk till honom, har för mig att en tråd på autopower oxå handlar om detta kit. Kan kanske skaffa fram hans mail om du vill.....? MVH Patrick _________________ Patrick Sergmo |
||
God kvällen...
||
ja haar no en tråd om detta oxå på autopower,men den har verkat dö ut!
e mail adressen vore nice, men om de er han som kallar sig bonni så er de en bekant till min bror han haar ett gr 5 kitt nästan bak skörmarna er hemmajorda så de ser int ut som de ska, men framskärmarna er rätt!! _________________ tomas blomstrom |
||
Ni får väl fråga snällt hos söderströms på förenade bil i Malmö, vad jag har hört finns formarna både till Tobiassons 3.0 CSL och MER-bilen 320 E21 hos den som tog fram dem, nämligen en numera äldre herre i Hässleholm, eller om det var Helsingborg, whatever, de finns i landets södra delar iaf!
![]() Hade inte dessa forma fortfarande funnits är jag lite kluven på om man (Förenade Bil) tagit ut de bägge bilarna på tävlingsbanorna igen ![]() ![]() Nu är väl inte denna E21:an en Grp.5? men den är väl snygg och "odiskret" nog eller? Några bilder jag tog i Söderströms garage i somras. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jag får ursäkta för bildkvalitén på vissa kort, men det är inte lätt att hålla kameran still när pulsen närmar sig rödmarkeringen... ![]() ![]() Men med tanke på vad som står i ett hörn och "skräpar" så förstår man att de vågar använda MER-bilen, det är ju aldrig fel att ha en fabriksny spis extra eller? ![]() ![]() Vad säger man? VÄRLDSKLASS !! ![]() Nåt annat som kan få ett BMW hjärta att slå dubbelslag är ju denna... ![]() ![]() Man skulle ha en tidsmaskin, då kunde man köpt sig en av varje när de var som "billigast"... Race on! Masse |
||
Tack för de bilderna Mats!
Det är inte utan att man önskar sig en tidsmaskin. Om man då ändå skulle tillbaka till den tiden för att köpa bil kunde man ju kanske samtidigt kollat på F1? Gärna på åren intill också... ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||
En liten fågel viskade i mitt öra vad köpeskillnaden var när denna 3,0 csl sist bytte ägare och priset var ...... inte så mkt som man kan tro. _________________ Pelle Persson |
||
Tjenare Mats! ![]() Det var länge sedan... ![]() På Falkenberg i somras sa speakern (LG tror jag det var...) att det var Bosse Emanuelsson som tog fram formarna till 320:n och att han sedan sålde dem till BMW Motorsport, som i sin tur byggde sina bilar därefter. Tyckte det lät lite skumt... ![]() Tror dock att det stämmer tidsmässigt för Emma var väldigt tidig med sin bil, om jag inte kommer ihåg helt fel? Borde egentligen fråga farsan, han bör ju veta bättre... _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||
_________________ Pet ter Uhlin |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 10768 besök totalt |