Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1717 besök totalt |
Re: licenskurser nu i höst?
SSK bruka ha licens kurs i samband med mekracet. _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||||
Linköping har två kurstillfällen till enligt http://www.lms.se/banrace/licens.htm
_________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||||
jag och tjejen delade på bil när vi tog licens på sviestad. vi delades in i två grupper, en som började med teori och en som började med banpisk. ring och fråga, för mig var det inga probs. _________________ Karl Birgander ![]() Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||
okej, verkar lovande. Skall kolla med dom, och samtidigt hålla tummarna för att jag får ledigt. ![]() |
||||
Har en fråga angående licens.
Har inga planer på att börja tävla just nu då det saknas något i plånboken. Undrar lite över vilken nytta man har av att ha riktig licens när man bara åker på banträffar? De arrangemang som går under SBF flagg går det ju utmärkt att teckna engångslicenser på. Ska ju till ett antal sådana innen man kommer upp i årsavgiften... _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||||
En "engångslicens" är, just det, en "engångslicens. Det är inte meningen att det ska gå att teckna sådana mer än en gång. att detta sedan inte följs upp är en helt annan sak. _________________ Peter Edgren --------------- Klubb:HMS --------------- Peugeot 205 i ERCup (Vilar) Citroen BX 16v ERCup (Vilar) Passat som dragbil |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1717 besök totalt |