Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2344 besök totalt |
Glasfiberframskärmar till E30?
Vart får man tag på glasfiberframskärmar till E30 någonstans med vettig passform och monteringsanordning? Dalhems har som Rieger har tillverkat men någon mer info får man just inte via deras sida. _________________ Vh, Johan Mähler - Compello.se Honda S2000 |
||
Re: Glasfiberframskärmar till E30?
Varför ska du byta !? om det är pga av viktbesparing bör du satsa på huv och baklucka först, det är inte många gram du sparar på skärmarna.... Jag skulle satsa på plastrutor också innan jag började fundera på skärmar, men det kanske är sådant du redan gjort....!? ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||
Nu kommer inte jag ihåg om Johan har bur i sin bil, men byta ut rutorna till plast bör man inte göra innan buren sitter där den ska. I alla fall bakrutan gör massor för karossens styvhet. _________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 Haase DD2 kart NS: 38 varv |
||
Tror jag inte, eftersom den endast sitter i en gummilist.. Hade den däremot varit limmad så kanske.. _________________ /Arne Lindgren |
||
Inge bur, rätt så orginal sånär som på stolen.
Men glasfiberskärmar verkar inte vara någon stor grej till E30 då alltså? Får väl leta en bättre begagnad rackare i plåt då ![]() _________________ Vh, Johan Mähler - Compello.se Honda S2000 |
||
En ny kostar cirka 750 kronor på Mekonomen har jag för mig.. _________________ /Anton Lillsund |
||
Här finns det glasfiber.... http://www.reptil.nu/ ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2344 besök totalt |