|
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002
Trådstartare

05 Sep 2005 11:56
GT2, GT3 elr Big Red till 911?
Vanliga icke keramiska, är Big Red prisvärt elr är de andra överlägsna? Big Red ska man kunna få kompl fram för ca 10.000:- inkl allt. Bilen är den här http://www.itsfun.nu/trimchip rätt hårt trimmade 911an av 1978 årsmodell som går hårt på bana.
_________________ Joachim Qvarnström
|
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002

05 Sep 2005 12:35
Var hittar du big reds för 10000kr komplett? Jag funderar oxå på att byta!
Mvh/Pete
_________________ ###############################
Peter "Puppan" Eriksson
|
Mattias Hellöre
Insjön
Här sen Dec 2002

05 Sep 2005 13:18
Stigs garage sålde mig komplett framaxel till min 911 för ca 10k, det är väl det du tänker på Qvarnis?
www.stigsgarage.se
_________________ Kör cheva numer.
|
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002
Trådstartare

05 Sep 2005 16:29
Puppan skrev: | Var hittar du big reds för 10000kr komplett? Jag funderar oxå på att byta!
Mvh/Pete |
Stigs garage enligt Beepbeep, har nummer mm på min PM om du är intresserad.
|
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002
Trådstartare

05 Sep 2005 16:30
Priser på GT2, GT3 resp Big Red och hur mycket bättre/sämre är resp?
|
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002
Trådstartare

05 Sep 2005 16:32
Är GT2 elr GT3 så mycket bättre än Big Red att det är värt att byta till dom? Jag har bara koll på Big Reds priser och prestanda nämligen.
|
C
Här sen Feb 2003

05 Sep 2005 17:44
jag skulle i ditt fall iallafall sattsa på separata bells, ev lättare ok och ev lättare skivor. beror på hur mycket du vill lätta planboken. hispec har AP som förebild och är relativt prisvärda, ett par AP med tex preformance friction skivor och belägg är överlägsna. bara planboken som bestämmer. kolla hur mycket ett porsche kitt med separata bells kostar om du vill ha billigt. tror att de inte är mycket dyrare, ett par tusen bara.
mvh C
_________________ Christian Lange
458
|
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002
Trådstartare

05 Sep 2005 17:48
Christian Lange skrev: | jag skulle i ditt fall iallafall sattsa på separata bells, ev lättare ok och ev lättare skivor. beror på hur mycket du vill lätta planboken. hispec har AP som förebild och är relativt prisvärda, ett par AP med tex preformance friction skivor och belägg är överlägsna. bara planboken som bestämmer. kolla hur mycket ett porsche kitt med separata bells kostar om du vill ha billigt. tror att de inte är mycket dyrare, ett par tusen bara.
mvh C |
Vad är separata bells och vad pratar vi om för pengar för AP? Lätta plånboken vill jag göra så lite som möjligt såklart men i trakten av 10-15.000:- är helt okej kanske mera om det är deluxgrejor. Hade AP värsta sort på en Cossie och var inte vidare imponerad men det har kanske hänt en hel del sedan dess sent -90 tal?
|
Mattias Hellöre
Insjön
Här sen Dec 2002

05 Sep 2005 20:00
Tjaa, jag tycker att steget upp från Big Reds är inte så stort, mest show än go i våra fall.
Lösa skivor ihopskruvade med nav är vad Christian Lange menar, 911 har kört med skivor i ett stycke väldigt länge, har inte hört talas om katastrofvarning nämligen..
Jag litar på Porsches prylar då de är gjorda för hårdkörning först o främst.
Hispec må vara bra men frågan är hur lätt är det att få tag i belägg en fredag kväll vid Nordschleife?
AP är bra grejor, vet inte så mkt om dom.
/Mattias
|
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003

05 Sep 2005 20:07
Mattias Hellöre skrev: | Tjaa, jag tycker att steget upp från Big Reds är inte så stort, mest show än go i våra fall.
Lösa skivor ihopskruvade med nav är vad Christian Lange menar, 911 har kört med skivor i ett stycke väldigt länge, har inte hört talas om katastrofvarning nämligen..
Hispec må vara bra men frågan är hur lätt är det att få tag i belägg en fredag kväll vid Nordschleife?
/Mattias |
Så här kostar oken direkt från porsche utan rabatter och liknande.
996 carrera 2 3791:-/st
GT3 -02 samt turbo 4281:-/st
GT 2 8561:-/st
Angående Hispec så har jag hört en del folk som varit missnöjda med dem oken. Blev direkt rekommenderad att inte köpa sådana iaf. ska kolla om jag kan hitta källan så får du se själv.
Edit: http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=1320&highlight=hispe . . . .
Christian: Har du hört något liknande om dessa ok? kom ihåg att jag hittade en del missnöjda killar med dessa ok. Har dock hört att en hel del cossie åkare kör med dem utan problem så kanske bara var en grej med S2an som gjorde att det inte funkade?
Aja jag vet inte men tänkte bara att Q kanske ville veta om att det har debaterats om dessa förut så att säga.
_________________ Nu Porsche 996 Turbo.
Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
|
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002
Trådstartare

05 Sep 2005 20:58
Någon som kan säga hur mycket bättre GT3 är än Big Red?
|
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

05 Sep 2005 21:17
Gustav Uhlander skrev: | Så här kostar oken direkt från porsche utan rabatter och liknande.
GT 2 8561:-/st |
Hur kan Sandén bara ta 4900kr för ett GT2 ok, när Porsche själva tar nästan det dubbla www.sanden.nu
_________________ driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
|
C
Här sen Feb 2003

05 Sep 2005 22:40
Qvarnis skrev: | Vad är separata bells och vad pratar vi om för pengar för AP? Lätta plånboken vill jag göra så lite som möjligt såklart men i trakten av 10-15.000:- är helt okej kanske mera om det är deluxgrejor. Hade AP värsta sort på en Cossie och var inte vidare imponerad men det har kanske hänt en hel del sedan dess sent -90 tal? |
hejdu! är taket på 15000 kr hade jag rekomenderat porsche bromsar. AP330 kostar 19kkr och uppåt. det måste ha varit fel på belägg eller liknande om du inte gillade AP:na du hade på sierran då dagens ok och skivor är i stort sätt lika som då i grundkonstruktion. har åkt med många cossies med AP och de bettar bäst av alla med bra belägg. Och absolut ingen fading trotts 10 st 200-0km/h på raken, tätt i mellan.
Mattias Hellöre skrev: | Tjaa, jag tycker att steget upp från Big Reds är inte så stort, mest show än go i våra fall.
/Mattias |
jo men de värre bromsarna har alltid separata bells, detta pga värmeexpandering, lättare att fu in luft i skivorna, billigare skivbyte då de skivorna oftast är av bättre matreial och tunnare osv osv.. ger skinnad vid hårdkörning helt enkelt. vidare har de svårare för sprickbildning vid hålningarna än de som är helgjutna. men de helgjutna funkar kanon de me. men vill man gå steget längre så...
Gustav Uhlander skrev: |
Så här kostar oken direkt från porsche utan rabatter och liknande.
GT 2 8561:-/st
Angående Hispec så har jag hört en del folk som varit missnöjda med dem oken. Blev direkt rekommenderad att inte köpa sådana iaf. ska kolla om jag kan hitta källan så får du se själv.
Edit: http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=1320&highlight=hispe . . . .
Christian: Har du hört något liknande om dessa ok? kom ihåg att jag hittade en del missnöjda killar med dessa ok. Har dock hört att en hel del cossie åkare kör med dem utan problem så kanske bara var en grej med S2an som gjorde att det inte funkade?
Aja jag vet inte men tänkte bara att Q kanske ville veta om att det har debaterats om dessa förut så att säga. |
har inte hört om tätningarna och vätskelekage. det enda jag vet att de som äntligen har fått sina bromsar är supernöjda men servicen är under all kritik, även till åf i england och sverige. men funktionen har det inte varit fel på vad gälelr de ca 5 kitten jag har upplevt i bilar, skalr i klass med ap med rätt belägg och skivor. bla PF och ferrodo har produkter för hispec.
sattsa på ett säkert kort jocke, ta posche, speciellt för servicevänligheten med belägg osv, både i sthlm och tyskland. men kanske köra lite stärre ok och skivor med separata bells? kolla kostnaden, oftast är det värt att lägga 7kkr till då det låter bli att strula. vad har du kört med för bromsar hitentills? org 9xx? kommer inte ihåg vad för grundbil du har, vet bara at det inte är 911.
mvh C
458
|
C
Här sen Feb 2003

05 Sep 2005 22:44
kom på en sak nu;
har fått varningar för GT2 oken (de gule) för materialet flexar lite vid hård belastning ofta. inget man kanske märker av på mantorp men ringen är lite längre med mer högfarts inbromsningar. kan resultera i bla vibbrerande belägg i början av inbromsning och i slutet då skivorna glöder.
http://www.sanden.nu/images/art/Gt2Bromscaliper2.JPG
mvh C
458
|
Jimmy K
Vaggeryd
Här sen Aug 2005

05 Sep 2005 23:56
[quote="Mattias Hellöre"]Stigs garage sålde mig komplett framaxel till min 911 för ca 10k, det är väl det du tänker på Qvarnis?
www.stigsgarage.se
Vad ingick i detta?
ok
Belägg
Skivor
Nav
Båda sidorna?
_________________ Jimmy Karlsson
|
Mattias Hellöre
Insjön
Här sen Dec 2002

06 Sep 2005 04:42
[quote="Jimmy K"] Mattias Hellöre skrev: | Stigs garage sålde mig komplett framaxel till min 911 för ca 10k, det är väl det du tänker på Qvarnis?
www.stigsgarage.se
Vad ingick i detta?
ok
Belägg
Skivor
Nav
Båda sidorna? |
1 framaxel som det ser ut på bilden, d.v.s skivor, ok, adapter och belägg.
Höger och vänster sida.
10-11k tror jag det gick lös på, bytte in prylar värda 10k.
|
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

06 Sep 2005 07:44
Qvarnis skrev: | Lätta plånboken vill jag göra så lite som möjligt såklart men i trakten av 10-15.000:- är helt okej kanske mera om det är deluxgrejor. |
Mest bromsprestanda per peng är jag övertygad om att du får med ett eller två snäpp enklare bromsutrustning och riktigt bra kylning istället.
Har du riktigt, riktigt bra kylning idag?
_________________ Pär Hylander
|
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002
Trådstartare

06 Sep 2005 09:55
Pär Hylander skrev: | Qvarnis skrev: | Lätta plånboken vill jag göra så lite som möjligt såklart men i trakten av 10-15.000:- är helt okej kanske mera om det är deluxgrejor. |
Mest bromsprestanda per peng är jag övertygad om att du får med ett eller två snäpp enklare bromsutrustning och riktigt bra kylning istället.
Har du riktigt, riktigt bra kylning idag? |
Riktigt riktigt bra kylning anser jag att vi har. Vi har en slang som går in till en tallrik som sitter på navet http://www.itsfun.nu/itsfun2/itsfun2_144.jpg så det bör vara svårslaget. Sedan har vi ytterligare en ingång med luft som kyler rent allmänt http://www.itsfun.nu/itsfun2/itsfun2_185.jpg
Vad ska vi ha, Big Red elr GT3? Bromsvåg tillkommer oxå.
|
Jonas Lindell
Viken
Här sen Dec 2004

06 Sep 2005 10:07
ThomasT skrev: | Gustav Uhlander skrev: | Så här kostar oken direkt från porsche utan rabatter och liknande.
GT 2 8561:-/st |
Hur kan Sandén bara ta 4900kr för ett GT2 ok, när Porsche själva tar nästan det dubbla www.sanden.nu |
Han köpte ett parti med bromsok av porsche vid ett tillfälle de var billiga. Han har tyvär ej kvar några till det priset. Nu kostar de som du nämner betydligt mer.
_________________ Jonas Lindell
-porsche 911 race-
-porsche gt3 cs-
- mini cooper s
-BMW 428 cupé
|
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

06 Sep 2005 10:23
Qvarnis skrev: | Pär Hylander skrev: | Qvarnis skrev: | Lätta plånboken vill jag göra så lite som möjligt såklart men i trakten av 10-15.000:- är helt okej kanske mera om det är deluxgrejor. |
Riktigt riktigt bra kylning anser jag att vi har. Vi har en slang som går in till en tallrik som sitter på navet http://www.itsfun.nu/itsfun2/itsfun2_144.jpg så det bör vara svårslaget. Sedan har vi ytterligare en ingång med luft som kyler rent allmänt http://www.itsfun.nu/itsfun2/itsfun2_185.jpg
|
ok, det ser ju mkt bra ut, inte mycket mer att hämta där.
_________________ Pär Hylander
|
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002
Trådstartare

06 Sep 2005 10:35
Pär Hylander skrev: | Qvarnis skrev: | Pär Hylander skrev: | Qvarnis skrev: | Lätta plånboken vill jag göra så lite som möjligt såklart men i trakten av 10-15.000:- är helt okej kanske mera om det är deluxgrejor. |
|
ok, det ser ju mkt bra ut, inte mycket mer att hämta där. |
Tack det värmer! Jag har hur som helst bett om en offert från Stigs garage inbyte 930 3.3 vs Big Red för han tar inbyte snackade med honom på luren. Min erfarenhet av honom är väldigt bra service och inställning i stort.
|
|