Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11 >> 5 besök senaste veckan (249017 totalt) |
Inga kvar, de är sålda. _________________ Per Bjälevik - Forza Motorsport |
||
Nova -65 Banracingbil.
Corvette framvagn, Jaguar bakvagn, fälgar 8x16, fullbur, Med vagnbok, mm, mm. ![]() Säljes utan motor, headers, tändsystem, stol, bälten och tank. 125 000:- _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
banracing honda säljes
Banracing bil Gr.N Honda civic 1,6 ESI -93 Hr race chassi ,progress krängare,motorn helrenoverad och balanserad, 6 p bälte, omp stol, allt blästrat och eloxerat ,12 st fälgar, mycket påkostat bygge går för närvarande i fyndbörsen cup, men passar även i slc 700,långlopp ,mm ring för mer info. pris 65000kr tel, 070-5441443http: //www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=16673 _________________ kj kent johansson BMW M3 GTR |
||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
[b]Peltor hjälm G90[/b]
Peltor G90 Formula Ny i kartong! FIA-godkänd intergralhjälm med inbyggda hörselkåpor. Justerbart visir 3 mm. Inredning i NOMEX nypris: 7895:- Säljes för 6000:- 070-335 98 00 info@ifocus.se _________________ Kjelle Andersson |
||
BMW Z3 M3 Coupé
Nu säljer Nygård Motorsport sin uppdaterade BMW Z3 M3 Coupé -98. ![]() ![]() ![]() Bilen säljes efter BMWSC finalen på Anderstorp 10 september, resultat hittils i år 8 segrar på 8 starter. Bilen säljes med tillhörande plaspluggar, 8 st hjul, snabbtankanläggning, extra origanlfront mm. Pris 240 000 kr Beroende på utrustning För mer information kontakta Ronny Nygård: Tel 08 583 606 60 eller 073 70 70 70 8 Bilder på bilen kan mailas _________________ Ronny Nygård |
||
Inlagt på uppdrag av M.Fellke
Renault Clio V6 Långlopps bil Sveriges enda Clio V6 tävlingsbil är nu till salu! Vill du vara lite annorlunda än alla andra så är detta bilen för dig! Bilen är byggd av Renaults tävlings avdelning 2000 och har innan mina ägor tävlat i Europa. Jag köpte den vintern 03/04 och byggde då om den för långlopp i Sverige ( slc ) Vintern 04/05 TOTAL renoverade Jag bilen och uppdaterade den något ytterligare. Bil Info Motor: V6 med magneti marelli tänd/bränslesysem ca 300 hk ( nyrenoverad ) Växellåda: Sadev 6 växlad sekventiell ( nyrenoverad ) Bromsar: Brembo 4 kolvs ok fram och bak. Väghållning: Öhlins 2 vägs 40mm fram samt 50mm bak, justerbara krängare fram samt bak. Tank: 100 liter samt snabbtanks anslutningar ( ATL ) Övrigt: Luftdomkrafter Fälgar: 12 st magnesium 18" Reservdelar: Finns diverse samt mycket nya plastdetaljer. Pris: 300.000:- Ring för mer info! Markus Fellke 070-9696349 ![]() |
||
S: Audi S2 RWD Rullande Chassi
Tjena Jag skall sälja min Audi S2:a Bilen är Byggd i första hand för Isracing men bilen är lätt att konvertera tex till Långlopp, sprint eller kanske Rallycross. Öhlinare runt om och ställbara krängare, den bakre inifrån bilen. Recaro stol snap off ratt och justerbart stolsunderrede. Stående racing pedalställ med bromsvåg. Bilen säljes utan motor men med ett rymligt motorutrymme som rymmer de flesta motortyper Bilen har endast gått ca 6 Isracingtävlingar sedan jag byggde den. Bilen har även en omfattande certifierad burbåge och det mesta utom taket är tillverkat i composite vilkert gör att bilen endast väger ca 900 kg med nuvarande motor och bränsle. Jag säljer den för 200 000 kr inkl Isracinghjulen (Långnabb) det finns även större bromsar att montera på bilen eftersom man kör med 15" hjul i Långnabbklassen det medföljer alltså 8st compomotive Hjul med bilen i 15" Utan Hjulen drar jag av 20.000 Jag säljer bilen eftersom jag inte hinner använda den = för många projekt. ![]() ![]() Visar skissen som låg till grund för lackeringen (den är tuffare i verkligheten dock. återkommer med bilder senare ![]() _________________ PETER LARSSON |
||
S: Volvo S60 STCC Säljes - SÅLD
Racefärdig S60 för STCC Challenge (privat STCC, en avservärt mer potent bil jämfört med en S60 Challenge). Motor: 2,3 liters T5 turbomotor med lättat svänghjul, 3 tums avgasrör med racekatalysator. Effekt 285hk vid 6000rpm, 350Nm @ 2000-4500rpm. Max varv 8000rpm, max laddtryck 85Kpa, kalibrerad och plomberad övertrycksventil. Anpassat Bosch motorstyrsystem för 98 oktan blyfri bensin. Tävlingsklass: STCC Challenge som tävlar tillsammans med STCC. Den stora skillnaden är att bilarna måste vara minst ett år gamla och väga minimum 1200kg inkl. förare (att jämföras med STCC:s 1070kg). Transmission: 5 växlad dogbox osynkroniserad växellåda med slutväxel 4,78:1, Tractive mekanisk differentialspärr, sinterlamell och förstärkt tryckplatta, dieseldrivaxlar. Chassi: Baserat på standarddetaljer med Öhlins stötdämpare. Individuell justering av retur och kompression samt höjdläge. Gummibussningar utbytta mot uniballs och solida bussningar i länkarmar och subframe fram o bak för uppstyvning och förbättrade vägegenskaper. Främre nedre bärarmar från S80, standard krängningshämmare. Styrning: Standard servo med Sparco ratt med snap-on nav. Bromsar: Standard ABS-system. Fram AP racingbromsar med 4-kolvsok och 355mm skivor, standardbromsar bak. Hjul: 10 st 17 tums BBS Motorsport med Dunlop Slicks eller regndäck. Lite olika däck kan medfölja vid köp. Kaross: Standard med skyddsbur i 25CrMo4 rör från KBT Safety. Förstärkta fjädertorn fram o bak samt stabilseringsstag fram. Racing frontspoiler och bakvinge. Sidorutor i lexan. Vikt: Minimivikt 1200 kg inkl förare. Säkerhetsutrustning: Skyddsbur, stol med integrerat nackstöd samt 6-punkts säkerhetsbälte och brandsläckare. Brutal och mycket potent racingbil i korrekt skick för ringa SEK 197.000 inkl. moms. ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Johan Bergin |
||
Racingbil till salu
![]() Passa på att köpa en lätt och snabb bil kör Isracing, Långlopp, Rallycross, eller nåt annat kul ![]() Bilen är i grunden byggd av KMS som rallycrossbil i Division 1. men sedan konverterad till Bakhjulsdrift och helt uppdaterad. 2 vägs Öhlinare runt om ställbara krängare den bakre inifrån bilen. Bromsvåg Racingpedalställ, Riktig stol och bälten, Certifierad burbåge mm, mm. Bilen byggs även om på beställning så att den passar det du vill köra med den! Bra pris vid snabb affär. Säljes med eller utan Motor enl ÖK. Byggbilder på www.audiracing.nu Är du intresserad tveka inte att höra av dig. ![]() jplarsson@telia.com Mobil 070-6006500 Mvh Peter Larsson _________________ PETER LARSSON |
||
S: Nissan Sunny GTi-R Fd. Rallycross Div1
Nissan Sunny GTi-R körd i Rallycross EM Div 1. Rörramsbygge byggd i England 1994, cert finns på bur/rörram. Huvar, skärmar samt en dörr i kolfiber/kevlar, golv i kolfiber. Alla formar medföljer inkl formar till kofångare. Hjulupphängningar inkl uprights i magnesium från MG Metro 6R4 (GrpB) Proflex-dämpare. Bromsar från Metro 6R4 (AP Racing) Diffar, fördelningslåda, växellåda från Metro 6R4, växellådan har Xtrac innehåll, extra drevsats finns. Motor: 2-liters Nissan (SR20DET) Separata spjäll, modifierat block/vev, H-stakar, smidda kolvar, topplock från Nissan motorsport (Nismo), Ny kullagrad Garrett, rostfritt grenrör, HKS Racing wastegate (50mm), HKS Racing dump, torrsumpssmörjning, F1 intercooler. Bromsad till 618hkr@8000rpm. Stack dash-system Styrsystem saknas, men det går att ordna mot tillägg. 1 hel pall med reservdelar medföljer. Har nog missat nåt, men fyller på med info. Pris: 80000:- som det står. Mvh, Peter ovner 0735-061886 efter 17.00 vard. samt helger _________________ Peter ovner |
||
Coilover fjädrar köpes
Inner diameter....2,25-3" (ca 58-75mm) Längd......................7-9" (ca 180-230mm) Hårdhet.....300lbs(ca 52N/mm) ----> 850lbs(ca 150N/mm) 070-57 323 57 Edit: Jag behöver även 1800-2200lbs (ca 315-385N/mm) Det går också bra med kortare fjädrar än 7-9" _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
PORSCHE 993 GT2
Finns en Porsche Gt2 till salu som kan vinna Slc sprint eller nordic supercar 740 hk Bästa tid på Mantorp 1,17 Bästa tid på karlskoga 1,06 pris 500 000kr 0227-12200 www.levinracing.net |
||
Re: PORSCHE 993 GT2
|
||
KÖPES: 16" eller 17" R-däck /Slicks
Önskar köpa en uppsättning r-däck alternativt slicks i dimensionerna 16-17" Bredd på 16" däcken..... 205-215. Bredd på 17" däcken......205-225. /Magnus 070-7300683 _________________ Magnus Nyholm #30 TRK Racing, MSLS S7R Super Seven |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11 >> 5 besök senaste veckan (249017 totalt) |