| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Vinglig bil i GTR...???
|
1373 besök totalt |
|
Vinglig bil i GTR...???
Vi har ,så smått, börjat köra lite GTR. Men bilen är vinglig på tex Anderstorps raksträcka. Vi har varit inne och ställt om i känslighet på ratten och i spelet.....men problemet kvarstår. Det blev lite bätter när jag stälde lite mer to.in på bilen...men det är marginellt. Bilen ska väl gå rakt om men inte rör ratte....eller..??? Vad är det för fel..? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
|
Var det en Porsche som du körde?? Den är väldigt vinglig tydligen. Jag frågade om detta i ett tidigare inlägg och då var det någon som sa att Porschar är sådana.
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Ja....det var Carrera och GT3.
Jag som gått på myten att porsche är bra bilar..!? Vi ska testa lite i kväll......får väl prova en annan bil och se om det blir bättre. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
|
Jag brukar köra med deadzone på ratten. Brukar ha den på 4-7. Detta gör inte bilen mindre vinglig, men de gör det lättare att korregera små "vingligheter" i bilen. Med deadzone kan iallafall jag slappna av på rakorna.
Lycka till _________________ MVH Björn Klang Alfa Romeo GTV - 85 |
||
|
OT
Tyvärr blir det nog ej så, hade planerat det från början, men brist på träning och dåligt med tid nu när skolan dragit igång med projektarbete och allt så uteblir jag tyvärr. Men när GTL drar igång kanske jag kommer
/OT _________________ MVH Björn Klang Alfa Romeo GTV - 85 |
||
|
Jag vill ha mycket liten deadzon......men det här är inte ett rattproblem....utan bilen rörsig massor i sidled, utan att man gör något.
Vi körde Lister i stället för Porsche i går...och nu gick det mycket bättre. Kompisen vann sitt heat....och jag bromsade på mej 200 ggr.....
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Det är väl någon tomte till datorspelkonstruktör som inte gillar porschar.... Att en porsche skulle vara vinglig...???!!! är dumheter. _________________ Christian Merheim
- There are places were only a racecar can take you - |
||
|
porshe... GT2 kan upplevas lite vinglig. Vid inbromsning så är de flesta porsharna, med lite soppa i tanken, jobbiga. Jag kör hellre Ferrarin i NGT.
Nåja om vingligheten inte beror på felinställda rattar, onyktra förare etc så kan ni pröva med dessa två saker. I garage setup ett, ifall steering lock är 20 eller mer då kan det upplevas vingligt, jag brukar köra med 15 i steeringlock. i setup 2 kan du öka caster vinkeln, default brukar vara 3, kan nog gå upp till 5 på GT2 i övrigt är det som Barneby skrev att lite deadzone är bra också sen vill vi se mer folk i Morgongåva Lanet, gärna från detta forum också
http://www.munken.org/ |
||
|
Det finns en liten bug, och det är att bromsen kan slå i lite av sig självt om man kör med ratt. Vilket innebär att om man släpper gasen så bromsar bilen lite. Det kan göra det lite svårt vid slutet på inbromsningar när man styr in i kurvan.
Det hela syns när man går in i controllers, och det ser ut som att bromspedalen är nertryckt. Fix är ganska enkelt. I "controllers", gör en ny assign med broms och gas. Börja med broms, sedan gas. Det går bra med exakt samma val, men kalibreringen startar om. Sen är det bara ut och köra. Det fixade mina inbromsningsproblem med Porscharna som har motorn bak. Rumpan släppte konstant och bilen "ålade" sig när man vek av mot apex. |
||
![]() |
Racingsimulatorer
Vinglig bil i GTR...???
|
1373 besök totalt |
