Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1976 besök totalt |
Re: Vad skiljer 360 vs 381 hk GT3?
Den första versionen hade väl 3,6l motor medan den senare har en 3,8l.. /pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||||
Re: Vad skiljer 360 vs 381 hk GT3?
Nytt block elr går det att borra och uppgradera? _________________ Joachim Qvarnström |
||||
Det är 3.6 liter även i 381hk. Som sagt så är väl mycket delar utbytta mot lättare. Den nya varvar mera så det gör väl lite på effekten också.
Annars är det väl samma motor i grunden. Ska man ändå byta lite grejer så skulle jag valt den gamla motorn (om den är billigare) och monterat ett 3.9liters kit, plus lite annat godis. ![]() |
||||
De har istortsett bantat ner motorns rörliga delar. 24 gram per kolv. Lättare vevstakar. Man har tagit bort vibrationsdämparen och har även lättare ventiler.Tydligen använder man Porsches VariOCam på insugssidan...
Allt enligt Tidningen Sportbilen.... _________________ Peter Fröjd -------------- BMW M3 e90 |
||||
Är det verkligen bara motorn?
Bakspoilern ser ju annorlunda ut. Kanske något mer i chassiväg? _________________ / Åke Wallebom (oak) www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass. |
||||
Jo, fler saker än motorn är ändrade. Front, vinge, bromsar och säkert en hel del till men frågan avsåg motorn. _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
Förutom att jag inte tyckte att det var helt självklart att så var fallet, så var jag även nyfiken över andra saker också :-) (Kanske ordet 'verkligen' skulle ha hoppats över) _________________ / Åke Wallebom (oak) www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass. |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1976 besök totalt |