Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2403 besök totalt |
Trimma M30B28, vad lönar det sig att satsa på?
Har en 2,8 liters sexa liggandes hemma som jag skulle behöva få ihop och tänkte då passa på att trimma den. Toppen är renoverad och blocket ska få sig en liten genomgång. Extractor grenrör har jag till den men jag fråga inte vad det har för märke ![]() Det som behövs till den är en annan kamaxel. Har någon en orginal/trimkam ni vill bli av med PMa mig! Den vi har nu är minst sagt sliten! En annan sak jag funderar på är styrningen till motorn. Har ett MegaSquirt och ett gammalt Haltech F3 (vill minnas att det heter så) som inte kan styra tändning utan endast soppan. Är en gammal 2,8a som saknar motronic. Kanske man sku fixa en mer hållbar lösning? Har dålig koll på vad man kan göra för att skrämma upp 2,8orna så ni som vet får gärna komma med tips o råd! mvh, Edvard _________________ Edvard Wendelin |
||
Prata med Ulf "Musen" Johansson på www.topptrim.se Han hjälper dig göra en riktigt kul motor
![]() _________________ Rikard Ahlin |
||
Tack för tipset! Ska höra med honom! Risken finns att sånt här spårar ur lite... _________________ Edvard Wendelin |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2403 besök totalt |