|
stille
Hedemora
Här sen Aug 2005
Inlägg: 73
Trådstartare

11 Sep 2005 21:24
triple skrev: | Ser bra ut det där! Porsche fanikerna kan ju knappt klaga heller, det är ju trotts allt en 4:a i! precis som från fabrik
Men vad är det för låda jag ser här? Vad är i den?
stille skrev: |
|
|
Pedalslället är av stående modell från början.. Jag gillar inte detta..... Samt de var bra upprostat.. Nu blir det hängande pedaler istället...
_________________ Jonas Berglund
|
stille
Hedemora
Här sen Aug 2005
Inlägg: 73
Trådstartare

11 Sep 2005 21:32
Mattias Hahlin skrev: | Grymt roligt bygge. jag gillar allt som inte är original. har du mer spec på motorn? innandömme, topp, Turbo (HX 40?), insprutning mm? |
topp 530 "snik topp" Eget portat.
Ventiler 46 insug 40 avgas
Eget insug med egen pressade trattar.
Turbo okänd kapacitet..Lastbilsaggregat. 63mm inlopp
Sprut: Hestec
Eget grenrör
Rosenkratz wastgate.
ombyggt kylsystem
betongfyllt 23 block
mm.
_________________ Jonas Berglund
|
Mattias Hahlin
Rättvik
Här sen Feb 2003
Inlägg: 486

11 Sep 2005 21:41
Kul kul!! vid vilket ladd hade du effekten? och vad tror du bilen hamnar på för vikt? och viktfördelningen? haha många frågor blir det.. lycka till
_________________ Mvh Mattias
FB: hahlinengineering
Camaro -69 och Volvo 142 GTR
|
Mattias Hellöre
Insjön
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1084

12 Sep 2005 05:10
stille skrev: | Mattias Hahlin skrev: | Grymt roligt bygge. jag gillar allt som inte är original. har du mer spec på motorn? innandömme, topp, Turbo (HX 40?), insprutning mm? |
topp 530 "snik topp" Eget portat.
Ventiler 46 insug 40 avgas
Eget insug med egen pressade trattar.
Turbo okänd kapacitet..Lastbilsaggregat. 63mm inlopp
Sprut: Hestec
Eget grenrör
Rosenkratz wastgate.
ombyggt kylsystem
betongfyllt 23 block
mm. |
Betongfyllt block? alltså blir det ingen bana för din del?
Min skall bli en banracer av rang, 402n har jag inget intresse av..
Vilken växellåda använder du?
_________________ Kör cheva numer.
|
Per W
Mitten av sverige
Här sen Okt 2003
Inlägg: 610
_________________ Per Wahlqvist
|
stille
Hedemora
Här sen Aug 2005
Inlägg: 73
Trådstartare

12 Sep 2005 10:11
Mattias Hahlin skrev: | Kul kul!! vid vilket ladd hade du effekten? och vad tror du bilen hamnar på för vikt? och viktfördelningen? haha många frågor blir det.. lycka till  |
Laddtryck 2,4 bar max effekt vid 6800 varv. max vrid vid 4500 varv. Morrade fint.... Ska försöka få in bromspapperet på bild..
Vikt totalt ca 1000kg. vikt fördelningen har jag dålig koll på men skulle kunna tro likvärdig med 930:ns.
_________________ Jonas Berglund
|
stille
Hedemora
Här sen Aug 2005
Inlägg: 73
Trådstartare
_________________ Jonas Berglund
|
stille
Hedemora
Här sen Aug 2005
Inlägg: 73
Trådstartare

12 Sep 2005 12:37
_________________ Jonas Berglund
|
stille
Hedemora
Här sen Aug 2005
Inlägg: 73
Trådstartare

12 Sep 2005 20:47
Mattias Hellöre skrev: | jens hag skrev: | några frågor till er som har byggt bilar förr.. Framvagnen på 993 eller nått. Jag har dessa fjäderben... Vilken spindel passar till dessa framben...
 |
Dom där ser ut att vara på 964 och nyare, d.v.s passar nog bara spindlar på samma generation på dom, men givetvis är allt ombyggnadsbart. |
Någon som har bilder på dessa framvagnar... Vill gärna titta hur det ser ut...
_________________ Jonas Berglund
|
stille
Hedemora
Här sen Aug 2005
Inlägg: 73
Trådstartare

22 Dec 2006 12:24
Nu har jag börjat pyssla lite med projektet igen har legat ner ett tag nu....
Vad tror ni om denna drivlina?
_________________ Jonas Berglund
|
Karl Birgander
Älvängen
Här sen Sep 2003
Inlägg: 2305

22 Dec 2006 13:21
Fint partnerskap!
När hamnar den i bil?
Hur passar den där stressfläkten ihop med körbarhet?
_________________ Karl Birgander
Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
|
stille
Hedemora
Här sen Aug 2005
Inlägg: 73
Trådstartare

22 Dec 2006 14:14
Väntar på lager till lådan sen skall den ihop och monteras i bil nu i vår..
Tittar man på bromspapper så ser de ju ganska bra ut.. Körbart de får vi väll se
Här har den parat sig helt..
_________________ Jonas Berglund
|
C Upp
Uppsala
Här sen Dec 2004
Inlägg: 197

22 Dec 2006 14:26
Haha, det var det jä***igaste jag sett. Kommer bli en skum kombination, men säkerligen driftsäker och skön att köra...
_________________  Conny Uppvall
|
stille
Hedemora
Här sen Aug 2005
Inlägg: 73
Trådstartare

22 Dec 2006 14:34
Kopplings paket å moddat volvo svänghjul.
Ett satans mätande innan det vart bra...
_________________ Jonas Berglund
|
Per W
Mitten av sverige
Här sen Okt 2003
Inlägg: 610

22 Dec 2006 14:42
Välkommen tillbaka
Du verkar ju ha en hel del bilder. Lägg upp dom nu s vi får se
_________________ Per Wahlqvist
|
stille
Hedemora
Här sen Aug 2005
Inlägg: 73
Trådstartare

22 Dec 2006 14:54
Här kommer lite fler.. Nu ä de slut får ta lite fler efter jul..
_________________ Jonas Berglund
|
NXJ
Strängnäs
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1
Ny på att skriva inlägg i forumet

22 Dec 2006 16:51
Fränt bygge. En Volvomotor passar överallt
|
FLAT-SIX
Mölnlycke
Här sen Jul 2005
Inlägg: 480

16 Apr 2010 17:33
Du får dra igång din tråd, Jonas! Den blir snabb med kolfiberdörrar.
_________________ Daniel Stenberg
3.2 Carrera -84
GEVALIA,
ett snabbkaffe
|
Pimplaren
Järfälla, Sthlm
Här sen Jan 2005
Inlägg: 504

17 Apr 2010 12:14
Haha tufft  63mm in på dendär motorn borde orka med ganska mycket! säkert 600whp
_________________ Mvh Oliver Kraigher Bjuhr
BMW m5 e39 -00
|
stille
Hedemora
Här sen Aug 2005
Inlägg: 73
Trådstartare

19 Apr 2010 18:57
Ja ska försöka fixa in lite fler bilder
Carbon dörrar de blir grejt de, både snabbare och fränare
_________________ Jonas Berglund
|
stille
Hedemora
Här sen Aug 2005
Inlägg: 73
Trådstartare

13 Aug 2010 14:21
Någon som kan ge lite råd ang sving armar bak. kaross är en -65 912 och svingarmar från 911 Sc i aluminium. Stämmer inte! fel bredd. Vad göra?? Förmodar att SC armarna inte stämmer överens med chassit. Måste ja skaffa turbo armar?
_________________ Jonas Berglund
|
|