Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 12157 besök totalt |
Satos grej var ju inte heller i starten, men det var ingen tvekan om att han var vållande. Möjligen tycker de att det var svårare bedömning av smällen mellan Pizzonia och galenpannan. Där såg inte jag vad som hände så jag har svårt att uttala mig.
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Sato sa så här :
" The incident with Michael happened on the first corner after the restart, following the safety car. With cold tyres and brakes, it was very difficult to stop the car and unfortunately, I touched the back of him." (MS hade dessutom varit inne i depån och bytt först till torrdäck.. men gick sen in och ändrade till regndäck igen då torrdäckena inte fungerade.. ) och så hände det där. MS körde iofs in i DC 98 bakifrån.. så .. ![]() _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||||||
sato plöjde (bromsandes för sent) in i en bromsande skomakare i turn 1 i innerspår (båda) mvh C _________________ Christian Lange 458 |
||||||
Att Pizzonia fick böter istället för nedflyttning på gridden är väl att han inte skulle få köra den tävlingen i så fall... de la rosa o heidfeld är väl båda användbara då.
Skulle hellre se både pizzonia o la rosa istället för webber - han är ju lika tråkig som store schumacher. _________________ Anders Egeland - avdankad racerchaufför Kör mest barnvagn och mtb nu för tiden. |
||||||
Nja, Heidfeld är nog skadad nästa tävling också, han har ju snackat kontrakt med en massa andra team ![]() Frågan är om Sato får köra nästa race? Kanske får han göra storstilad comeback i Japan istället? _________________ /Kristian Elisson |
||||||
Jo men det var i mina ögon helt och hållet DC:s fel! Minns hur jäkla förbannad MS blev! ![]() Jag hade vart minst lika förbannad. Att göra så av DC var ju helt otroligt dumt! Det är nog det dummaste jag någonsin sett i F1 faktiskt.. Åhh, du väckte du de gamla känslorna igen ![]() ![]() _________________ Rachid Rachid |
||||||
nåväl.. lustigt är det iaf...
båda gör liknande "olyckor" men den som har stört "ursäkt" med kalla däck å massa trafik under omstrt samt krigandes om plats straffas mer än den som tar ut den som ligger 2a i loppet när de e helt ensamma och han har just blivit varvad... lika inför lagen ?? ![]() ![]() å sedan skall väll inte skomakaren kasta sten i glashus.. han ligger väll i topp på listan över förare som har svårt med trafik på banan utan att krocka... ![]() _________________ MackeMaehlum |
||||||
Nja, jag vete tusan. Tycker nog mest det var offer för omständigheterna. DC fick medelandet när han gick ur kurva 7 att Schumi låg bakom och ville om. Han saktade därför ned efter kurvkombinationen 8-9, men ingen Schumi kom förrän vid den svaga högern ute på rakan och då small det eftersom Schumi inte kunde se annat än ett stort regnmoln. Men DC såg ju absolut noll i sina backspeglar och han kan ju inte gärna plötsligt byta spå om han inte vet om någon är på väg om på utsidan. Det han möjligen hade kunnat göra var att sakta ned mer i utgången av kurva 9, eller gått djupt och ur spår in i kurva 8. Men annars tycker jag nog mest att det var otur i taskiga förhållanden. Bestraffningen för Sato har jag också lite svårt för. Ett litet misstag vid en omstart på blöt bana in i en skarp hårnål som första kurva. Det har ju hänt massor av gånger utan att rendera nåt straff. Att dessutom ge Pizzonia ett mildare straff, när han till skillnad ifrån Sato inte alls krigade om position, är helt obegripligt. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||
ALLT är Schumachers fel. Sådär, nu var det avklarat, låt oss gå vidare med våra liv. |
||||||
nu var det iof tal om olika bedömmning av liknande situatuioner och det har väll inte skomakaren med att göra ?? ![]() _________________ MackeMaehlum |
||||||
Tycker att han inte borde ha släppt gasen i en sådan kurva.. Klart att de ser, även om det är oerhört lite. Och att komma ikapp en bil som inte går i närheten så fort i en sådan kurva är ju dömt att gå åt pipan.. Jag tycker att han borde ha släppt honom senare i någon annan kurva.. Ok, det är väl inte så lätt i stridens hetta, men å andra sidan så gäller det ju för racingförare att kunna fatta snabba kloka beslut, annars krockar de ju.. Eller jag menar, man hinner väl inte fatta beslut, mera handla instinktivt. Och då saktar man ju knappast ner i en fullfartskurva med dålig sikt.. Men jag är nog beredd att gå vidare ![]() ![]() Tänk om Alonso skulle bryta resterande tävlingar och om Kimi skulle ta hem mästerskapet ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Rachid Rachid |
||||||
ahh.. den gamla regnincidenten mellan DC o MS...
Har alltid tyckt det var MS fel helt och hållet. 1. man ska anpassa farten efter sikten och väglaget. 2. DC försökte ju faktiskt att inte vara i vägen, trots att hans egen stallkamrat och MS slogs om titeln. 3. hur kan man försöka slå ner ngn som man själv kört in i bakifrån? ![]() _________________ Anders Egeland - avdankad racerchaufför Kör mest barnvagn och mtb nu för tiden. |
||||||
Jag minns också den incidenten, tror tom. jag har den på ngt vhs-band, när skomakar'n gapar och skriker "försöker du döda mig" ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 12157 besök totalt |