Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
4415 besök totalt |
Köpes. BMW Tävlingspreparerad att köra med i klass standard.
Har nu provat på bankörning med min E46 3301M -04 ett antal gånger och fått ordentlig smak på racing. Jag är intresserad av att köpa en bil som är preparerad för standardklassen. Tycker att det verkar vettigt att börja i denna klass. Jag kan även vara intresserad av köp av bil som är preppad för annan tävlingsklass, men i 1:a hand standard. Jag har tyvärr inte tid & kunskap till att bygga en bil från grunden varför jag väljar köpa en. Är intresserad av i princip vilken modell som helst Gilbert ![]() _________________ Gilbert Svensson Porsche 997 Carerra S -11 Porsche 944 S2 (Turbo) -91 (Race) NV Moped -54 |
||
_________________ / Martin Spetz Racern: |
||
Hon finns här på forumet, dock ganska sällan. Leta upp henne och skicka ett PM ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||
BMW cup känns som det ända alternativet för tillfället.
Min budget?? Har svårt att säga! Med tanke på att jag är "grön" vad det gäller racing, så vill jag börja med en billig klass. _________________ Gilbert Svensson Porsche 997 Carerra S -11 Porsche 944 S2 (Turbo) -91 (Race) NV Moped -54 |
||
Här har du Margarethas profil. PM eller mail finns att välja på. Någon från fyndbörsen cup kan kanske vara mer behjälplig?
https://rejsa.nu/forum/profile.php?m _________________ /Kristian Elisson |
||
Maggan har inte den mailen numera...men jag ordnar kontakten. Klart jag förespråkar den bilen. ![]() ![]() ![]() |
||
"Billig" kan nog anses vara ett relativt tänjbart begrepp
![]() Men nog är det dj-t rolig racing, så att börja i Standard verkar vara en alldeles utmärkt idé, och nog går det fort. Per-ola räknade (enligt varvtalet) att det går i uppemot 200 i slutet av rakan på Anderstorp, och att då ligga 50 cm bakom en bil som börjar bromsa samtidigt som du har en snett bakom dig är minst sagt rätt adrenalinframkallande....... _________________ Mikael Eriksson |
||
Jag kan som AL rekomendera den bilen den har uppdaterats med åren och är nu mycket bra jag har bytt bakaxelbalk och bärarmar bak med silentblock i alu och unballs i bärarmar samt skruvat ditt en nästan ny växellåda ( 1800 mil ) det var visserligen åt förra ägaren Janne C. Maggan har dessutom renoverat motorn i vintras och kör ju mjukt och fint som tjejer gör så det måste vara ett kanontillfälle för någon som vill börja köra BMW cup. Det kostar dessutom över 100 tusen bara i delar att bygga en själv.
_________________ Rolf osbeck |
||
Delar som från början satt där innan Janne krökte den... ![]() Men då är det återställt. ![]() |
||
AL Ja det är återställt och förbättrat det som var krokigt hade svetsade brickor som ersättning för silentblock och bärarmarna hade nylonbussningar som gjorde att bärarmarna gick trögt men det var väl inte du som hade kladdat till det utan Håkan Johansson?
_________________ Rolf osbeck |
||
Brickorna, med genomgående distanser, lär funkat lika bra som alubussningar, men enklare/billigare att tillverka i rådande stund. Nylonbussningarna var även de ett verk av mig som funkade hyffsat friktionsfritt för mig (Dock absolut inte optimalt vet jag ju nu när man lärt sig mera.) som Håkan missuppfattade funktionen på och "monterade fel". Då gick de trögt. ![]() Idag hade jag gjort lite annorlunda, men inte mkt. För att vara första gången jag överhuvudtaget skruvade på en bil tycker jag resultatet blev rätt ok. |
||
har skickat ett pm till dig....min bil är till salu standard 323i blev 2:a eller 3:a totalt i år i BMWcup. (poängen är inte räknade än....) kolla på www.moffa.nu/racing all info stämmer inte, men hör av dig om du är intresserad.
_________________ Martin Skoog |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
4415 besök totalt |