Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2759 besök totalt |
Fyndbörsenförare i BMW cup
Hans G och Jeff startar enl startlistan i BMW cup på lördag 9 juli Gälleråsen. Det blir kul att mäta sig med mängder av 323 med diffspärr. Trevligt att träffa nya fantaster och träningstid med två race på en dag lämnar plats för andra intressen under helgen. _________________ Rolf osbeck |
||
![]() om Hans har ossis så måste han stå ett flaggpass ! ( Men farbror kanske ställer upp ) ![]() ![]() _________________ Reinhold Daubner Fiat Abarth 1000 Turismo Competicione If you can't drive fast with 56Hp you can't drive fast with 500Hp either. |
||
Hej Reinhold Jag tror du har missuppfattat det där med diffen dom andra bilarna i BMW cup är tillåtna att ha diffspärr och vi har ingen att sätta dit och hade vi haft en så är vi får lata för att byta. Skruvar minsta möjliga under säsongen som du har märkt.
Racen kommer säkert att gå bra vi är bara gästförare utom tävlan och kan ta det med en klackspark och ersättning för en onsdagsträning som i annat fall var planerad. Betr. raceweekend så är Hans förnärvarande inte beredd att delta tycker det tar mycket tid fyra dagar men någon kvart då och då på banan. Han är tydligen ensam om att tycka så eftersom den allmänna uppfattningen är att umgänget och övernattningarna i depån är den stora behållningen. När tidsschemat kommer så kanske det går att korta av tiden för vår del vi får se i annat fall så kommer jag och tittar på din och övriga kompisars framfart under söndagen. Betr.flaggvkt så har jag vana från långa pass i NSHC så det är inget större problem. _________________ Rolf osbeck |
||
![]() ![]() _________________ Reinhold Daubner Fiat Abarth 1000 Turismo Competicione If you can't drive fast with 56Hp you can't drive fast with 500Hp either. |
||
![]() _________________ /Kristian Elisson |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2759 besök totalt |