Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 10154 besök totalt |
2005-10-01 Knutstorp heldag med HPC (Uppdaterad med schema)
HPC kör på Knutstorp den 1 okt. Vi har reserverat 15 st platser åt hugande Rejsaiter. Först till kvarn! Kostnad: 500kr per ekipage. Honda Performance Club hälsar dig välkommen till banträff på Ring Knutstorp. För allas säkerhet och trevnad bör Du vara insatt i all information i denna skrivelse. Läs banträffens regler extra noga! Överträdelse av dessa regler kan i värsta fall resultera i avstängning från banan. Denna banträff ger dig som ägare av en japansk bil möjlighet att köra på Ring Knutstorp. Arrangör för denna banträff är Honda Performance Club i samarbete med Peugeot Sport Club. Kontaktpersoner under dagen: Banträffsansvarig John Kraft 0705-547767 Förarutbildning Martin Scotte 0709-206452 Inpassage på banträffen 4 köer kommer bildas utanför grinden där varje klubb har 2 funktionärer som tar hand om sina medlemmar. Funktionärerna numrerar varje bil som skall köra på bana, tar emot eventuella avgifter och delar ut information. Kö 1: HPC Kö 2: PSC Kö 3: Övriga Avgiften för övriga är 500kr. Bankörning För att beträda banan måste Du uppfylla följande krav: * Inneha körkort * Betalt eventuella avgifter * Medverkat i förarmötet * Anmält dig till minst ett (1) flaggvaktspass * Bruka en enligt HPCs förar- och fordonsregler godkänd bil * Använda hjälm och heltäckande bomullskläder För att behålla förmånen att köra på banan måste Du respektera de regler HPC faställt. Regler, rekommendationer och uppmaningar: Före Du beträder banan * Bilens skall vara skattad, besiktigad, försäkrad och registrerad. * Bilens ljudnivå för ej överskrida 95dB. Ljudnivå över 95dB ger körförbud! * Bromsvätskan SKALL nyligen vara bytt. * Bromssystemet får ej innehålla några som helst brister. * Bilens alla rutor skall vara helt stängda. * Bilen måste klara bilprovningens säkerhetskrav. * Bilen får ej innehålla lösa delar som kan skada eller distrahera föraren under körning eller avåkning. T ex. lösa burkar, reservhjul etc. * Läckage från bilen ger körförbud tills läckaget är åtgärdat. * Lägsta krav på säkerhetsutrustning är hjälm och heltäckande bomullskläder, dvs. t-shirt, shorts etc. är förbjudet. * Kolla olja, vatten och bensin innan och efter ditt körpass. Bevaka vattentemp och oljetryck (för de bilar som är utrustade med oljetrycksmätare) under körning. * Öka däckstrycket 0,5-1kg jämfört trycket för "vanlig" körning. Depåvakten har full befogenhet att vägra bilar tillgång till banan om detta anses nödvändigt för att upprätthålla rätt säkerhetsnivå Passagerare Passagerare måste följa samma regler som förare dvs. hjälm, heltäckande bomullskläder, etc. På banan * Detta är INTE en tävling, detta är en förarutveckling. Tidtagning är förbjuden. * Dina standardbromsar är (oftast) värdelösa! Dessa håller en jämn bromskraft endast några få varv. Känner du av en nedsatt bromsförmåga, kör av banan och kyl av bromsarna genom att köra en lugn kilometer på motor/landsvägen. * Dina standarddäck är (oftast) värdelösa! Dessa överhettar snabbt vid hård körning. Vid minsta tecken på överhettning, kyl av dom enligt ovan. * Använd huvudet! Utsätt inte dina "medtrafikanter" för onödig fara. Var tydlig i din körning: använd blinkers, släpp förbi snabbare bilar etc. * Kör helst om på raksträckorna * Titta i backspegeln OFTA. * Respektera alla flaggsignaler: Gul betyder fara/hinder, Röd avslutar körpasset, Svart betyder att Du måste köra av banan. * Långsammare bilar måste släppa om snabbare bilar. Håll till höger och signalera med blinkers. * Under "lugna halvtimmen" är all omkörning strängt Förbjuden! * Vid avkörning från banan måste du signalera och hålla till den sidan du skall köra av, minst 2 kurvor innan avfarten till depån. Flaggvakter * Du måste infinna dig vid depåns utsläpp minst 10 minuter innan ditt pass börjar. * Försäkra dig om komradions funktion. * Svartflagga alla bilar du anser sänker säkerhetsnivå betydligt. * Vid en olycka måste du genast meddela resterande flaggvakter genom komradion. * Stå kvar och flaggvarna kommande bilar vid olycka. Spring inte fram förrän du kan göra detta utan fara. Schema för 1 okt. Ca 08:00 Samling/insläpp/besiktning (kom så tidigt som möjligt!) 09:00 Förarmöte (Alla som skall köra måste närvara) 9:30-9:50 Följevarv - Buskörning/omkörningar ger avstängning! 10:00-11:00 Rutinerade 11:00-12:00 orutinerade 12:00-13:00 Lugna timmen (omkörning STRÄNGT förbjuden) 13:00-14:00 Rutinerade 14:00-15:00 orutinerade 15:00-16:00 Rutinerade 16:00-17:00 Rutinerade och orutinerade Ändringar kan komma att göras under dagens gång beroende på väderlek, anatal deltagare etc. Anmälda: Kristian Hesselmark Toyota AE86 Marco Garver Volvo 242 Pelle Sörensson Porsche 944 Eddie Varvstopp(sorry Eddie, kan inte ditt ef-namn) Porsche 944 Joakim Winkler Mazda Miata Tomas Palmlöf Alfa Romeo 2000 Gtv Niklas Gustavsson VW Golf Gti Maciek Matwiejczuk Volvo 850 Niklas olsson Opel Speedster Mats Johannesson Saab 9-5 Per Ericsson Lotus Exige S1 Johan Salomonsson Lotus Elise 111S Simon Latimer BMW M3 Daniel Gudmundsson BMW M Coupe Peter Alfredsson Alfasud Då är platserna tillsatta. Ni som nu har en plats, glöm inte att säga till om ni ändrar er. _________________ Martin Scotte -Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak. Honda Civic Superstage: 1.22.44 |
||
Det ska bli kul att få komma och köra bana med fräsiga Hondor
![]() Jag tar inte illa upp om jag blir frånåkt ![]() ![]() _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
Bara att anmäla er när ni vet med säkerhet.
Joakim: Ska jag ta detta som en anmälan, för det finns plats för dig helt klart. _________________ Martin Scotte -Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak. Honda Civic Superstage: 1.22.44 |
||
Martin.
Ypperligt trevligt att ni släpper 15 platser till "allmänheten" - Tack för detta. Vill du lägga till Niklas Gustavsson. Klippan, Golf GTi -82 -Tack MVH/ ........K _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
Knutstorp 1/10
Hej Sätt upp mig på en plats på Knutstorp 1/10 Bengt Metz Rapsåkersvägen 52 23836 oxie bengt.metz@tele2.se Kör i Roadsport C för MGCC (klassvinnare i år) 1.13.249 / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||
_________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||
kommer gärna, vill gärna agerar stoppkloss!!! Kör en tung SAAB 9-5 SC /Mats
_________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||
|
||
2 x Lotus = Lotus träff ![]() |
||
Två platser kvar. Platser behöver väl jag inte skriva att de är hyffsat bindade, tråkigt om någon inte dyker upp om det är andra som vill köra.
_________________ Martin Scotte -Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak. Honda Civic Superstage: 1.22.44 |
||
Ha ha du är inte ensam om att köra en framtung bil ![]() Ska bli kul att få köra på Knutstorp igen ![]() Hur långa körpass kommer det att bli? _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||
Körpassen är en timme långa för att ingen ska behöva stressa ut och köra över sin förmåga för att tiden är knapp. Här kan man välja precis när man vill köra ut/in under denna timme.
Passen är uppdelade i rutinerade och orutinerade. _________________ Martin Scotte -Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak. Honda Civic Superstage: 1.22.44 |
||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 10154 besök totalt |