Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
"Pay & play" 24/9 på Gotland ring med Club Alfa Romeo
1, 2   >>
3295 besök totalt
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003

Trådstartare
"Pay & play" 24/9 på Gotland ring med Club A

Vi kör igen den 24/9 och alla är välkomna!

http://www.alfaromeo.org/?&from=rejsa.nu

Inbjudan Gotland Ring helgen kring Lördag 24:e September 2005

Banmötessäsongen avslutas med en riktigt härlig avslutning på Gotland Ring. Vi som var där i Maj drar ofrivlligt på smilbanden när vi skall berätta för andra hur det var då.

Titta gärna in på klubbens hemsida www.alfaromeo.org och titta under träffar, där finns en tråd som heter eftersnack Gotland Ring med massa fina bilder och sköna kommentarer.

Vi har ordnat med grupprabatter på färjor och boende så att så många som möjligt skall kunna följa med på denna roliga och spännande helg. Här är programmet i korthet.

Färja över på fredag kväll tillsammans, där bildäck på båten ser roligare ut än annars. Uppe på båten sitter vi och snackar tillsammans i cafeterian i c:a 3 timmar som snabbfärjorna tar. Väl framme i Visby åker vi bara 4 mil norrut till Lärbro där vi bor på tillsammans, bara några kilometer från banan.

Övernattning sker på Vandrarhemmet i Lärbro, där vi får frukost på lördag och söndag morgon. På lördagsmorgonen får vi vid frukosten ett färdigt lunchpaket att ta med oss upp till banan.

Efter bankörningen, men innan middagen, står bastun uppvärmd så att vi kan skölja av oss bandammet, och med lämpliga "sportdrycker" kan släcka den törst som eventuellt kan ha uppstått av allt kalkdamm vi kan ha fått i oss på ön..

På kvällen, har vi ordnat en enklare trevlig middag, för de som vill, dom har rättigheter och låga priser. Den här gången skall vi se till att det finns ett par fina flaskor Grappa i baren också, och man kan i nattmörkret snubbla / krypa de fåtalet hundra metrarna från restaurangen tillbaka till sängen.

På söndagen tar ett gäng en tur med bilarna upp till Fårö och tittar på de fina raukarna och den speciella naturen, ett annat gäng kanske tar en tur till Visby och tittar på den medeltida staden innanför murarna, eller vad du nu själv känner för att se på Gotland.

Banan i sig är en av Sveriges absolut roligaste räserbanor, kuperad med fina krön, dolda ingångar, nedförsbackar, uppförsbackar, snabba och långsamma kurvor och med stora fina avåkningszoner som är snälla mot bilarna. Den är som en blandning av det roligaste och bästa från Kinnekulle och Mantorp, kort sagt vilket intygas av de saliga och lyckliga som var där förra året. Varvtiden är några sekunder längre än Mantorp. Banan är breeeed och har fin nylagd asfalt och är mycket säker och snäll om du skulle missa lite vilket gör den säker och bra även för nybörjare.

På Lördagen kör vi på banan i tre klasser, A - B - C.
Dagen inleds med 30 minuters banvisning - följa John körning för att bekanta sig med banan.

Sebastian Stein / Seb- allas vår "Alfa" Gotlänning och " Turbo Guten " olof är teamet från Gotland Ring som tar hand om oss på banan.

Vi kommer att köra enligt " Pay and Play " så kompisar med andra märken är välkomna att åka med oss. Enligt samma premisser som mötet i höstas.

Medlemmar i Club Alfa Romeo betalar i förskott på klubbens
Postgiro Pg 228 541-9 500 kronor
Övriga betalar på plats 700 kronor vid ankomst på till banan men anmäler sig via webben så klart.

Så här anmäler du dig:

Banmötet i sig:
- anmälan via hemsidan www.alfaromeo.org samt insättning av 500 kronor på klubbens konto postgiro

För icke medlemmar anmälan till klubbmastare@ost.alfaromeo.org

Saknar du internet - ring hem på 08 - 83 47 83 och lämna meddelande på telsvararen.

Båteresan
Vi åker med Destination Gotland. Turlistor och annat finner du på www.destinationgotland.se

Det finns en grupprabatt för de som skall till Club Alfa Romeos banmöte oavsett om man är medlem i klubben eller inte.

Båten går från Nynäshamn och oskarshamn, orter som många har lätt att köra till.

Lägsta pris för en person och bil tur och retur är 726 kronor

Högsta pris för en person och bil tur och retur är 1196 kronor

Tillägg för bilsläp är 900 - 1400 kr beroende på avgång.

Det är olika priser beroende på vilken tid du åker. Bokning sker på 0771 - 22 33 50 - numret går till gruppreseavdelningen och ange Club Alfa Romeo för att få våra specialpriser på båten, detta gäller även för icke medlemmar som kan ange vår bokningskod

Boende / middag
För de som inte kan bo hos bekanta på Gotland eller tälta finns följande möjlighetet
2 nätter på vandrarhem i dubbelrum inkl frukost 2 dagar samt lunch på banan 500 kronor.
Reducerat pris för de som väljer att åka hem redan på lördag kvällen.
De hurtiga kan tälta på området för en lägre avgift.

Middag förrätt + varmrätt 205 kronor, efterätt och kaffe 60 kronor. Man behöver inte bo på vandrarhemmet för att vara med på kvällen.

Bokning direkt på vandrarhemmets hemsida www.grannen.se och klicka på länken märkt Club Alfa Romeo. Där finns också karta så att du lätt hittar dit.

De som vill vara med på middagen på Lördagen men bor på annat ställe på Gotland är självklart välkomna och bokar middagen separat hos grannen.

Frågor och svar i huvudsak via klubbmastare@ost.alfaromeo.org alternativt på telefonsvaren 08 - 83 47 83 så ringer jag upp.

Värmdö
Här sen Dec 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

*skruvaskruvaskruva*...

Gotland rockar fett. Kolla bara http://motorklubben.expressen.se/public/showarticle.aspx?aid=504

Citera
Chriz
Täby
Här sen Maj 2004

Kraniel skrev:
*skruvaskruvaskruva*...

zlatan oxo! - hinner jag få dit nya hemslipade krysskilar i kardanskarven OCH montera allt innan frosten

en grå bil
en oystergrå bil
en röd bil
en grå cykel
en röd lådbil
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003

Jag kommer garranterat iaf
Har betalt färja + "Hotell" + mat sen början av September [/list]

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003

Jag åker med Johan, men då bilen inte är besiktigad än kommer jag inte köra.

Har nu bokat boende och middagen

Bromma Stockholm
Här sen Feb 2005

24/9 kommer jag forcera aborrbacken på lidingöloppet med krampande ben och värkande lungor... Fan jag måste lära mig prioritera bättre!

Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003

Björnbusen skrev:
24/9 kommer jag forcera aborrbacken på lidingöloppet med krampande ben och värkande lungor...

Tar du dig till middagen så får du säkert en medalj å en Ciggar för detta dumma försök!

Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Jag kanske kommer förbi och tittar, men kör hyrbil så det blir nog inget bankörande...

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004

Jag ska dit den här gången också

Eskilstuna
Här sen Aug 2004

och jag kommer... Även om jag borde åka till OSC säsongsavslutning på Gelleråsen egentligen...

Kraniel! Skynda skruva!

Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003

meldert skrev:
Även om jag borde åka till OSC säsongsavslutning på Gelleråsen egentligen...

Där ser du Figgz! Du är inte ensam om du hänger på!!! Våga testa Gotland!

Citera
Magnus Lohm
Motala
Här sen Jan 2003

Ah, det är för jäkligt synd att man inte kan vara med denna gången jag känner på mig att det blir en kanooon middag
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004

Den här kommer troligtvis också

http://www.nosig.se/martin/rx7/index.html

Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003

Trådstartare
Skräp. Jag måste hoppa av.

Jag får trösta mig med minnen från förra vändan.

Eskilstuna
Här sen Aug 2004

Jet skrev:
Skräp. Jag måste hoppa av.

Jag får trösta mig med minnen från förra vändan.

Tråkigt!

Apropå folk som missar bankörningar... är det någon som vet hur det gick med mekandet för Kraniel i helgen? Det är mäkligt tyst från honom, bor han i garaget kanske?

Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003

Verkar som om det kommer bli toppen väder iaf

Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003

Trådstartare
meldert skrev:
mekandet

Jag har betydligt tyngre skäl (som inte primärt rör mig själv. Viktigare än så)...
Daniel har säkert också sina skäl. Men vem vet? kanske han har fått den
svartlila madonnann i skick?

Eskilstuna
Här sen Aug 2004

Jet skrev:
meldert skrev:
mekandet

Jag har betydligt tyngre skäl (som inte primärt rör mig själv. Viktigare än så)...
Daniel har säkert också sina skäl. Men vem vet? kanske han har fått den
svartlila madonnann i skick?

Ahh, sorry, menade verkligen inte att pika dig för missad bankörning, jag vet att det finns andra saker som är betydligt viktigare än en bankörning, hur kul och trevlig den än må vara...

Anledningen att jag undrade över Kraniel var att sista meddelandet jag läste från honom var i lördags natt och då skulle han till garaget på söndagen och riva motorn igen, sedan har det som sagt varit tyst... Jag hoppas verkligen att han får ordning på den.

Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003

Trådstartare
meldert skrev:
Ahh, sorry, menade verkligen inte att pika dig för missad bankörning,.

Ingen pik tagen. Hoppas att du kommer iväg till GR! Du var en av de som
gav besöket i våras guldkant. thumbs up

Märsta
Här sen Jul 2003

Tyvärr sätter ekonomin stopp denna gång Men träffen i våras är helt klart den trevligaste jag varit på.

Subaru BRZ
Citera
Mattias Habenicht
Kingelstad/Svalöv
Här sen Mar 2003

Tokmeck inatt (enda sambogodkända meckkvällen), sen skall jag nöta ner mina sista 1.6mm på R-däcken på lördag. Sista banmetrarna för 75:an (som fö körs tof jobbet varje dag), nästa säsong skall GTV:n vara klar.

Vem vågar fö utmana mig i "kränger mest"-tävlingen?

Inför träffar
"Pay & play" 24/9 på Gotland ring med Club Alfa Romeo
1, 2   >>
3295 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande