Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (24101 totalt) |
HUR har jag kunnat missa denna ASLÄCKRA skapelse????
![]() ![]() ![]() Så ruggigt rätt i alla synvinklar. Och vilken trevlig kombination av drivlinan!! Lycka till i fortsättningen!! Kommer att följa denna tråd troget i fortättningen- Var så säker!! ![]() ![]() _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||
-Long time no see!
![]() -Nytrimmad och fin... ![]() -Överblivna delar... ![]() -och den lilla rackeren som inte ville vara med längre. Notera sprickan i vänster skört. ![]() Måste beställa lite nya lameller från UK sen åker den i. _________________ ![]() Michael Stadig --BBDB-- ![]() Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||||
Stark som en björn....ungefär 40 pållar mer från knappt 5000 hela vägen upp. Maxvrid 213.7 Nm vid 7300rpm och 231.5 HkDIN vid 8600rpm, kurvan har inte dippat så det är nog några fler om man vill dra till 9 _________________ ![]() Michael Stadig --BBDB-- ![]() Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||||
Jag är kär! ![]() Vackrare kan det nästan inte bli. okej...kanske hädar nu, men skulle det inte bli bättre med separata spjäll och en modern insprutning? _________________ Björn Viklund Audi S2 Avant (brukshink) *Ny räser på gång* |
||||
213 Nm, ur 1761 cc? ![]() ![]() Hur fort tar den sig runt Kinnekulle på ett ungefär? _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
Hädar gör du inte alls ![]() Förövrigt så har den separata spjäll redan nu... ![]() ![]() _________________ ![]() Michael Stadig --BBDB-- ![]() Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||||
-Nix pix, jag fodrade om och gick upp till 90mm i borr. Dvs från 1785cc (som den egentligen vara på innan) till 1975cc. Det gamla borret på 85.58 var inte standard så det hade blivit att beställa special kolvar vilket inte kändes 'rätt'. Nu beställde vi standard kolvar från Cosworth Racing istället. EDIT: Kinnekulle.... ![]() _________________ ![]() Michael Stadig --BBDB-- ![]() Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||||
Status fredag 30/9 1800
-Har det hänt nåt eller? Tja.... 2st nya AP-sinterlammer har kommit hem och blivit monterade. Lite annat småstrul har blivit fixat; hittade 3st sprickor i alu-bellhouset som jag fick svetsat. den tyska generatorn hade axialspel redan vid bromsningen och det visade sig vara lönlöst att laga, köpte en ny på skroten för 500. Har inte råd med en ny Brise just nu... Så i onsdags åkte moroten i ![]() ![]() ...kan man få nog av motorbilder? Har också monterat ny varvräknare...känns som MOGen numera är väl förberedd för det digitala 2000-talet...i.e. notera shift-lighten i riktning 'NNW'!!! ![]() ![]() -Här skall varvas ![]() Ett litet problem kvarstår dock. Har tänkt att filtrera med ett typ Pipercross-filter med basplatta. En sådan får dock inte plats pga att ratt-stången och ett stag under 3ans och 4ans trattar är lite för nära. -Undra om man kan modifiera sådana här filter, är ju hårdplast längst in... ![]() ![]() ![]() Under helgen skall förhoppningsvis dom sista skruvarna dras, vätskorna skall fyllas, batteri skall kopplas och sen brum, brum ![]() _________________ ![]() Michael Stadig --BBDB-- ![]() Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||||
-Inte omöjligt med utvärdering på 'bananen' när vi träffas där. Lovar provkörning om du vågar ![]() ![]() EDIT: ....självklart så kan utvärdering även ske i Borås med omnejd, du är självklart alltid välkommen hit också ![]() _________________ ![]() Michael Stadig --BBDB-- ![]() Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||||
och då har man kört Morgan för första gången på ett år :woot: Gjorde kort installationtur igår, allt funkade klockrent och idag har vi skrämt V70ior, minSUVar och hästar av vägen mest hela dan...
Motorn går riktigt fint, den är körbar och snäll....inte en tvekan från låga 3k och uppåt och som ett skållat troll om man ger fullt från ~5.5k ![]() _________________ ![]() Michael Stadig --BBDB-- ![]() Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||||
Kalas, precis som det ska vara - allt fungerar och fungerar bra. ![]() Lite som min Aflamaskin som även den var ute och skrämde små barn och hästar idag. _________________ Jörgen Eriksson |
||||
Bland det roligaste som finns är att gasa lite extra när man kör förbi sånna som går med stavar på vägen utan skidor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() Michael Stadig --BBDB-- ![]() Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||||
Hösten/vinterns planer börjar skönjas lite klarare nu efter att motorn kunde bockas av från listan
Motor Koppling Generator Sprickor bellhouse ...blev ju fixat Listan just nu: SKALL Luftfilter Bättre ljuddämpning Mer negativ camber När jag sparat några veckopengar så blir det att beställa följande från KG Trimmning Pipercross KK600 ![]() Apple Dämpare ![]() Från Mulberry Fabrications kommer betällas Negative Camber plates. Max -2.5 grader camber kör man med på fullrace MOGs men dom väger lite mer och har andra däck. Jag kommer köpa 3 par för att borra lite olika varianter. ![]() ..såna här kunde man gjort själv egentligen men dom är inte så dyra så det blir att köpa VILL/SKALL Biffigare bromsskivor ...har egentligen inga bromsproblem men mina nuvarande skivor lite väl taniga och jag vill förebygga bromsproblem VILL Sänka 40mm fram, helst med följamde lösning från Mullbery... ![]() Brise startmotor som bygger mindre nedåt Alu-golv under motor/låda för att utnyttja 1.5 grad negativ rake lite bättre Ventilerade AP Racing skivor med 4 kolvs alu-ok Spoiler !!! etc etc _________________ ![]() Michael Stadig --BBDB-- ![]() Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||||
En liten vårrapport kanske
![]() Har betat dom småsakerna som planerades i höstas plus att nya hårdare/kortare framfjädrar installerats också. Köpte ett ITG filter som passade perfekt med någon mm tillgodo mot huvlås/skärmkant. Camberplattor fick jag tillverka själv eftersom dom jag fick från England inte riktigt passade. Kommer börja att testa med -1.8 vä-fram och lite mindre negativ på höger sidan. Passade som sagt på att skicka efter lite hårdare framfjädrar; gick från ~100 till 180 lbs/in. Dom var 2" kortare vilket innebär ~1.5 cm lägre markfrigång där fram (pre-load på en MOG front). Det upptäcktes en lite defekt på höger sliding pillar under intallationen, stub-axeln verkar ha fått sig en törn nån gång och king-pinnen gick väldigt trögt igenom. Detta måste inneburit att hö-fram fjädring inte jobbat riktigt (inget jag lagt märke till ![]() Håller precis på med det sista för att montera ny Apple ljuddämpare och luftar ny SRF bromvätska. Planerar en premiärtur på Falkenbergs Motorklubbs kvällsträningen den 3 maj. En bild på luftfiltret ![]() _________________ ![]() Michael Stadig --BBDB-- ![]() Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||||
Kul att se att det rör sig på andra håll också!
![]() Varför mindre camber på höger, ska du börja köra Indy? Jag har bokat in mig på Alfa-klubbens körning på Gelleråsen den 13:e maj. Kanske något för herrn? och så händer det andra saker: - BBDB-loggan är klar, ska se till att du får några ex - Marcosen genom besiktningen.... ![]() - Flödande Webrar på Lotusen... ![]() ![]() _________________ Fredrik Bolander --VVR-- ![]() ![]() |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (24101 totalt) |