Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Motormodifieringar för banåka
<<   1, 2
7387 besök totalt
F.S
Småland
Här sen Feb 2003

Frasse..

ja många säger olika.. ..men jag har kört ganska så mycket i ganska så raskt tempo med r-däck i många år & aldrig hafe något problem..beror nog på vilken olja man har i också..men verken jag/min far eller Thord har någon plåt...

Mini Cooper -15
Huqvarna FE 350 -17
Citera
A Eklöw
Sthlm
Här sen Jan 2004

Namndispens
Namndispens

på min 318is (m42-motorn) har jag inte monterat ngn plåt, fungerar som det är tydligen...

MVH / Alexander Eklöw

Stockholm
Här sen Jul 2005

Trådstartare
När dte gäller oljekylare och vattenkylare så undrar jag vart dte är billigast och enklast och billigast att få tag i? ska man välja från andra modeller så att dte går att hitta på skroten eller är det nya grejer som gäller?

BMW 1602 -73 projekt
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004

Henke YZ skrev:
När dte gäller oljekylare och vattenkylare så undrar jag vart dte är billigast och enklast och billigast att få tag i? ska man välja från andra modeller så att dte går att hitta på skroten eller är det nya grejer som gäller?

Har du inte redan en vanlig vattenkylare ?

Jag har både en oljekylare och en vattenkylare över till M20B25 !!

Racern:
Citera
Henke YZ
Stockholm
Här sen Jul 2005

Trådstartare
oljekylaren är orginal och lite småkrokig, tänkte köpa någon lite större variant. Bilen är en -87a och då var vattenkylaren ganska liten har jag fått för mig, tycker den ser lite klen ut också. vet inte om även oljekylen var mindre -87?

Bistec: vad är det för kylare du har?orginal?

BMW 1602 -73 projekt
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004

Henke YZ skrev:
oljekylaren är orginal och lite småkrokig, tänkte köpa någon lite större variant. Bilen är en -87a och då var vattenkylaren ganska liten har jag fått för mig, tycker den ser lite klen ut också. vet inte om även oljekylen var mindre -87?

Bistec: vad är det för kylare du har?orginal?

Japp orginalgrejer båda två från en 325 -89 !!

Racern:
Citera
Henke YZ
Stockholm
Här sen Jul 2005

Trådstartare
Vart ska man leta om man vill ha andra icke orginalgrejjer då?

BMW 1602 -73 projekt
Citera
Kampfffff
Kristianstad
Här sen Feb 2005

bara en tanke! en kylare från en 325:a (eller annan e30 med motronic) ser inte likadan ut som en kylare från en äldre m20 e30 (som har l-jetronic), anslutningarna är vinklade lite olika...går kanske att lösa med lite vinklade rör eller liknande, men det passar inte rakt av...

BMW 320i Sedan -84 Vinter och bruksbil
Citera
Henke YZ
Stockholm
Här sen Jul 2005

Trådstartare
Kampfffff skrev:
bara en tanke! en kylare från en 325:a (eller annan e30 med motronic) ser inte likadan ut som en kylare från en äldre m20 e30 (som har l-jetronic), anslutningarna är vinklade lite olika...går kanske att lösa med lite vinklade rör eller liknande, men det passar inte rakt av...

Jo misstänkte att det var så, men ser det inte som något hinder att bygga lite egna fästen och dra lite nya slangar. Ingen som vet någon bra återfösäljare? eller är det begagnat som gäller?

BMW 1602 -73 projekt
Citera
Karl Birgander
Älvängen
Här sen Sep 2003

testa att mäta i din bil vad du får plats med och typ/storlek på dina anslutningar
sen traskar du till valfri skrot där du får spana själv och tittar på bilar med lite effekt.

Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36
Citera
Allmänt banåkaforum
Motormodifieringar för banåka
<<   1, 2
7387 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande