Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
2767 besök totalt |
Carl Arwidsson
Piteå, eller ja strax utanför är väl mer korrekt. ![]() Inlägg: 794 Trådstartare
Inbjudan till Gälleråsen 2005-09-25
OSC och Gtiklubben bjuder in 10st bilar från rejsa.nu till våran avslutningsträff. Opel Sport Club inbjuder till banträff den 25 september på Karlskoga Motorstadion (Gelleråsen), Opel Team Sweden kommer att finnas på plats. Detta är en banträff för medlemmar i Opel Sport Club och VW GTI Klubben samt Svenska Opelklubben. Det kommer att bli en dag med massor av bankörning. Om du vill så finns det möjlighet att få instruktioner av instruktörer som visar spårval och annat bra att veta vid bankörning. Vi börjar bankörningen med att köra "Följa John". Entréavgiften för medlemmar i GTI-klubben och Opel Sport Club kommer att vara 250 kr (för övriga inbjudna kostar det 400 kr). Ingen föranmälan krävs. Vill du komma dit och titta utan att delta så är det gratis. Preliminärt program: 08.30 Vi öppnar för dagen 09.30 obligatoriskt förarmöte i depån 10.00-16.30 Bankörning som inleds med "Följa John" För att få köra på banan krävs racinglicens utfärdad av SBF. Det går att lösa endagslicens (PR licens) på plats till en kostnad av 50:-. Dagen kommer att delas upp i olika körpass så att både de som kör på endagslicens och de som har racinglicens ska få köra så mycket som möjligt. Regler i korthet: · Vid bankörning ska bilen vara tömd på alla lösa saker. Vi kommer utföra en enklare besiktning av bilen för att se att t.ex. ingen vätska läcker nånstans och att allt sitter fast ordentligt. Tänk på att bromsvätskan ska vara i bra skick, vi kollar den också. · Bilen ska vara försäkrad, registrerad, skattad och besiktigad. (Har du en tävlingsbil godkänd av SBF så hör av dig i förväg så att vi eventuellt kan avsätta tid för körning med tävlingsbilar.) · Taklucka och sidorutor ska vara stängda, cab-bilar får inte delta i körningen om de inte är utrustade med bur eller en riktig skyddsbåge. · Hjälm, handskar och heltäckande bomullsklädsel (eller annat brandsäkert material) ska användas. Tofflor, sandaler eller liknande får inte användas. (Ett par hjälmar kommer att finnas för utlåning.) Var beredd på att som deltagare i bankörningen måste du få ställa upp som funktionär! (Flaggvakt) · Vid Prova Bilsport (ni som kör med endagslicens) så kommer varje körpass att vara ca 15 minuter långt och omkörning är endast tillåten på raksträckan utanför depån. · De som har racinglicens kommer att ha längre körpass och omkörning är tillåten på hela banan. Har du några frågor hör då av dig till: Ingmar Truedsson tfn 0457-66341, 0457-71214 ingmar@Opelsportclub.com Carl Arwidsson tfn 0706-498294 Välkomna önskar Opel Sport Club . _________________ Carl Arwidsson Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering ![]() |
||
ahh, äntligen dyker tråden upp =). Dyker nog upp med far min på drop in, verkar ju som det är så de ska göras. Har ni något maxantal på bilar, eller är det ingen risk att det blir så många ?
Sen är man rätt så trög som inte löst ut min licens än, känns ju lite onödigt att lösa endags när man gått licenskursen, dock måste jag vara me i nån sbf klubb, svårt att få arslet ur vagnen ibland. =/ 15 min är egentligen liet för kort, 20 känns mycket längre eftersom det blir mindre tid åt utsläpp påsläpp, men jag ska absolut inte klaga, guldtillfälle att köra en sista gång innan snön lägger sig.. _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
Nu missar du ju sista Challenge Cédric. Hade hoppats på att träffa dig på Tullinge nästa helg.
![]() Men vi får väl träffas vid andra tillfällen. ![]() |
||
Nja, kör ju mycket hellre på gelleråsen. Banan på tullinge är jag inte så sugen på, sliter lite för mycket på bilen (lådan) och så är den lite ryckig. Kul är det men det går ju inte jämföra med denna fina bana, kom med å kör vettja ![]() _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
Jo Gelleråsen är en fin bana. Även om jag inte provat den med Porschen ännu... Måste säga att jag dessutom gillar Challenge "tävlingsmoment", dvs att man har en tid som man kan försöka förbättra och då måste jag ju försöka komma under 1.30 innan säsongen är över... Det saknade jag på PCS möte på Mantorp och det kommer väl inte vara aktuellt på detta möte heller? Det är ju kul att piska lite nyare och "snabbare" bilar dessutom. :-) Sen kan jag iof hålla med om att banan på Tullinge inte är den bästa, den vi körde på Lunda i våras var bättre då den hade lite mer flyt och var dessutom inte alls så knölig i underlaget. Har ju nära till Tullinge också ca 4 mil istället för 35 som jag har till Gelleråsen... Sist men inte minst så har jag redan betalat Challenge... så Gelleråsen får nog vänta till nästa år... ![]() Sorry för trådkapningen allihop! |
||
oj oj oj så roligt vi skall ha!
Jag var ute och teståkte (tillsammans med frugan) i går kväll efter att ha monterat en ny IC och dragit en hel massa rör och slangar till densamma. Resultatet, mitt ute i obygden, blev bortskjutna slangar på ställen i motorrummet man inte kommer åt utan verktyg och en måttligt road fru... ![]() Till helgen skall allt vara ordnat. ![]() _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||
Ska bli riktigt kul. Gelleråsen som är så rolig bana. Verkar bli bra väder med på söndag.
![]() Jag är anmäld via Mazdaklubben förresten. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck) ![]() |
||
Är det någon som vet hur mycket man kommer att få köra ? _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
Jag som blev så glad när jag såg att du anmält dig, hoppas verkligen att du kan komma! ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
Du kommer att få köra tills du tröttnar vågar jag (nästan) lova! Bilen är nu lastad med r-däck och verktyg, oljan är kollad och den är fulltankad med V-Power adrenalinstinn ![]() ![]() ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
1. Magnus Lohm
2. Cédric Nyberg 3. Johan Sjölinder 4. Stephan Berglund 5. Robert Larson 6. Pavel Caris Jag tar en Alfaåkande kompis med mig som tyvärr inte kunde vara med till Gotland. Pavel Caris heter han. Är det ok. Kommer pit stop café att vara öppet? _________________ Stefan thull Leksand |
||
Det är helt ok, vi ses i morgon. Caféet vet jag däremot inget om. _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||
![]() |
Inför träffar
![]() |
2767 besök totalt |