Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Ratt
1, 2   >>
2698 besök totalt
Ulf Carlsson
Stockholm
Här sen Apr 2003

Trådstartare
Ratt

Är det några som har denna Ratt Logitech MOMo Racing Force Feedback Wheel, är det något att ha ?? eller är det någon i samma prisklass som är bättre

Mange S

Här sen Feb 2005

Jäpp, har varianten med paddlar.
Står desvärre trasig i garderoben efter allt för ivrigt rattande :woot:

Men jag kan inte säga nåt annat än, köp, KÖP!
Citera
SRMrolle
Göteborg
Här sen Aug 2005

jag har en saitek R440 (med force feedback) och har aldrig haft problem med den,
den har hållt i 3½ år....

den är väl i ungefär samma prisklass tror jag...

[SRM]Rolle

www.racingmates.se
Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag

Probably the friendliest team in the world
Citera
Galne
Karlskrona
Här sen Feb 2004

Har en gammal Logitech Formula Force GP och den håller, köptes -99. Dock finns ej modellen längre. >

Citera
FabianH
Göteborg
Här sen Sep 2005

Re: Ratt

Kavic skrev:
Är det några som har denna Ratt Logitech MOMo Racing Force Feedback Wheel, är det något att ha ?? eller är det någon i samma prisklass som är bättre

Har en, som sagt den är GRYM!

Göteborg
Här sen Jun 2004

Kavic skrev:

Vad har hänt med din riktiga MOMo?? Är den trasig?
Den här MOMo racing är absolut inte i klass med din gamla. Det verkar som om Logitechs DFP för PS2 är ett något bättre köp för närvarande. Den är ungefär i samma prisklass och funkar helt klockfritt till PC ...

Roger Brorsson
Skogen
Här sen Jun 2004

Köpte en MOMo och fick hem den i går, körd GTR demot nu och tycker det va nice, men måste vara nån inställning som är fel? Rattar som 17 men tycker bilen inte hänger med som den ska? och ibland rattar den mera åt höger än venster? Skumt... Kankse för att det är ett demo?

Östergötland
Här sen Jul 2004

Cawwa skrev:
Kavic skrev:

Den här MOMo racing är absolut inte i klass med din gamla. Det verkar som om Logitechs DFP för PS2 är ett något bättre köp för närvarande. Den är ungefär i samma prisklass och funkar helt klockfritt till PC ...

DFP har jag spanat på, men var hittar man PC drivrutinerna?

Ulf Carlsson
Stockholm
Här sen Apr 2003

Trådstartare

Cawwa skrev:
Kavic skrev:

Tjena Cawwa. Det bara rasslade till i den,sedan lät det som ett tröskvärk när jag rattade,Hittade felet men nu är den hel knasig,den fungerar bra i vissa lägen.men rätt som det är så släpper den.o bara fortsäter svänga åt ett håll, det är ju F-n att det inte går att få tag på samma Momo som jag har den har hängt med i drygt 3 år,o varit kanon skön att köra med,Så nu är jag lite vilrådig vad jag ska köpa Men något ska jag väl hitta,Man är ju lite bortskämd nu när man har haft en så skön ratt,

Liverpoolarn
Växjö
Här sen Sep 2004

Roger Brorsson skrev:
Köpte en MOMo och fick hem den i går, körd GTR demot nu och tycker det va nice, men måste vara nån inställning som är fel? Rattar som 17 men tycker bilen inte hänger med som den ska? och ibland rattar den mera åt höger än venster? Skumt... Kankse för att det är ett demo?

Sådär blir det ibland när kalibreringen skiter sig. Pluggar du ur och i ratten mellan gångerna du använder den? I så fall måste du vrida ratten fullt åt båda håll ett par gånger och tycka ner gasen o bromsen fullt för att den ska "självkalibrera".

Det går lätt att se vad som händer om du kör igång controller settings (eller spelet för den delen) och kollar på mätarna över ratt- och pedalutslag. De maxar direkt så fort du rör på pedalerna innan du tryckt dem i botten en gång.

Hässleholm
Här sen Dec 2004

Jag ska köpa en MOMo ratt begangnad av en polare i slutet av månaden, tycker den är mycket skönare än Dfp:n och fick den rätt billigt. Enda problemet jag hört är att pedalerna kanske ger upp efter ungefär ett år. Men det brukar vara nåt som kallas för "pottar" (vet inte vad det är men ska vara lätt att byta...)

Så jag säger: Köp!!!
Citera
Tibur
Piteå->Långträsk
Här sen Jan 2004

Emil Engdahl skrev:
. Men det brukar vara nåt som kallas för "pottar" (vet inte vad det är men ska vara lätt att byta...)

Så jag säger: Köp!!!

Pottar=Potentiometers dvs de som känner hur mycket du vrider på ratten eller gasar/bromsar . De brukar bli nötta, ibland kan det dock räcka att rengöra dem.

Här sen Feb 2005

Kavic.. Precis samma som hände med min då.
Citera
Emil Engdahl
Hässleholm
Här sen Dec 2004

Tibur skrev:

Pottar=Potentiometers dvs de som känner hur mycket du vrider på ratten eller gasar/bromsar . De brukar bli nötta, ibland kan det dock räcka att rengöra dem.

Aha, okej. Varje dag lär man sig nåt nytt

Måste säga en sak till, Logitech's support är ju helt hundra! Där va nån på Sweclockers som skrev i forumet att hans MOMo hade gått sönder. Det var hela pedalstället eller vad man ska säga. Han sa till Logitech och dom skickade ett helt nytt pedalställ... Det är rätt nice!
Citera
Cawwa
Göteborg
Här sen Jun 2004

Kavic ... jag fick fel på ffb, tog isär ratten. Muttern hade lossnat så jag drog åt den och låste den med Loctite. När jag satte ihop den igen så råkade jag vända lite brickor och mellanlägg ett 1/4 fel och då hände det en massa konstiga saker. Kolla det innan du slänger ratten!! Håller med dig att den är kanonskön.
Annars är det en kille i England som säljer hela sitt Frex-kit för 500£ Intresserad? Totte vet vad det är för grejjer!!

Cawwa
Göteborg
Här sen Jun 2004

Daniel Ahlin skrev:
Cawwa skrev:
Kavic skrev:

DFP har jag spanat på, men var hittar man PC drivrutinerna?

Tror faktsikt du hittar länkar på Logitechs site. Det är en "beta" som funkar helt perfekt.

LuPuS
Södertälje
Här sen Maj 2004

FabianH
Göteborg
Här sen Sep 2005

Jag upptäckte fadäsen att ja skrev att MOMo Ratten var till salu, givetvis ej, den ska ja ju köra GTR med. Men ja har som sagt en gammal Logitech Wingman Formula som ansluts till Gameporten. Den ligger o samlar damm i en garderob. Är någon intresserad så kan ja sälja den för en femhundring eller så. Maila fabian@haraldson.nu

Till Moderator; Jag är fullt medveten att detta inlägg kanske skall hamna i Köp/Sälj men eftersom föremålet diskuteras i tråden så tar ja en rövare och chansar?

Mvh

Stockholm
Här sen Apr 2003

Trådstartare
Haraldson skrev:
Jag har förövrigt en Logitech MOMo till salu. Kittad med ferrarilogga o allt Finns i GBG. Knappt använd. Kvitto finns. maila; fabian@haraldson.nu

Till Moderator; Jag är fullt medveten att detta inlägg kanske skall hamna i Köp/Sälj men eftersom föremålet diskuteras i tråden så tar ja en rövare och chansar?

Mvh

Du har Mail

Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Det gör inget Haraldson...

Ska du inte ha den Kavic så är jag intresserad...

Team Swedish Racing Mates
Citera
Ulf Carlsson
Stockholm
Här sen Apr 2003

Trådstartare
Hej Niklas,Jag försöker nog att få min att fungera,Tror bara att jag har fått någon inställning lite fel när jag hadde i sär min Momo,Eventuellt så köper jag en billig ratt som jag kan ha på Lanet,Så du kan gärna köpa ratten om du vill,

Racingsimulatorer
Ratt
1, 2   >>
2698 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande