| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Bästa sim enligt de som kör racing på riktigt.
|
1025 besök totalt |
|
Hej! Det är ju en oändlig debatt om vilken sim som är bäst, inte mig emot, är argumenten bra så är det intressant läsning.
Men det jag undrar är vilken sim som de som kör racing på riktigt tycker är mest realistisk, d.v.s. att bilen beter sig som den borde göra på riktigt när man gasar och bromsar t.ex. självklart så är det inte samma sak vid datorn, man kan knappast få samma g-kraftkänsla av kurvor som på riktigt (om man nu inte köper upp forcedynamics )
och det kan säkert påverka vid datorn där man bara har den lillla skärmen, ljudet och feedbacken i ratten. En vanlig svensson kan väl knappast avgöra hur en Ferrari 550 eller Porsche GT3 beter sig när de kanske rullar runt på vägarna med familjens V70. MVH Rolle -------- spana in den unika multisimulatorligan hos Röugh Mätes, www.rm8s.net _________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
|
Jag vet att många stall i GTR-serien tränar på GTR-spelet. Det är väl ett rätt gott betyg.
|
|
|
|
http://www.autosimsport.com/
kolla nr3 som innehåller en intressant intervju med Alx Danielsson om just simracing
Jag har bara kört gatbil på bana och där vill jag påstå att Live For Speed känns ganska likt, även GTL och rFactor _________________ Martin Öberg
|
|
Live for Speed och den första framhjulsdrivna småbilen (osäker på märke) känns skrämmande lik vår S40 med understyrning och allt
Har inga större erfarenheter av simracing men LFS känns hyfsat realistiskt Mvh Toni |
![]() |
Racingsimulatorer
|
1025 besök totalt |