| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Elitracing (åskådarracing)
A1GP
|
927 besök totalt |
|
A1GP
www.a1gp.com Vad tror ni om denna serien? Kan det bli någon serie att räkna med? Personligen tycker jag den känns väldigt konstruerad (utan att ha sett ett enda race). _________________ Mattias Hammer |
||
|
Såg ett reportage om det på Fifth Gear ochd et verklar klart intresant! Bilarna var det då tillräcklgit med ös i iaf!
Frågan är bara om det kommer att sändas i svensktv och när osv... Samt om det är klart med förare ifrån alal nationer och hur de tas ut osv... _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||
Näe det är ju väldigt synd att vi bara har Ekström i DTM och Wirdheim i Champ Car! _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||
|
Bilarna ser ju seriösa ut, speciellt bakifrån. Mycket gummi och lite vinge. Kan bli bra.
Iden med en vinterserie är ju inte ny. På sextiotalet fanns Tasman som kördes i Australien/Nya Zeeland på vårat vinterhalvår. Alla framstående förare var med, som Jim Clark och Graham Hill m.fl m.fl. Bilarna var, tror jag, F1 bilar med lite mindre motorer. _________________ Johan Rådlund |
||
|
Jag såg att jag råkar vara i Brazilien när racet där ska gå...
en lampa tändes över huvudet på mig.
Men släcktes när jag kollade vart banan låg och fann att jag skulle vara 240mil bort (stort land). Inte så man tar en taxi direkt.
å andra sidan - har jag ändå åkt 1000mil för att göra ingenting , kan man väl åka en bit till för o se nå tufft.
_________________ Anders Egeland - avdankad racerchaufför Kör mest barnvagn och mtb nu för tiden. |
||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
A1GP
|
927 besök totalt |