Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
927 besök totalt |
A1GP
www.a1gp.com Vad tror ni om denna serien? Kan det bli någon serie att räkna med? Personligen tycker jag den känns väldigt konstruerad (utan att ha sett ett enda race). _________________ Mattias Hammer |
||
Såg ett reportage om det på Fifth Gear ochd et verklar klart intresant! Bilarna var det då tillräcklgit med ös i iaf!
Frågan är bara om det kommer att sändas i svensktv och när osv... Samt om det är klart med förare ifrån alal nationer och hur de tas ut osv... _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||
Näe det är ju väldigt synd att vi bara har Ekström i DTM och Wirdheim i Champ Car! _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||
Bilarna ser ju seriösa ut, speciellt bakifrån. Mycket gummi och lite vinge. Kan bli bra.
Iden med en vinterserie är ju inte ny. På sextiotalet fanns Tasman som kördes i Australien/Nya Zeeland på vårat vinterhalvår. Alla framstående förare var med, som Jim Clark och Graham Hill m.fl m.fl. Bilarna var, tror jag, F1 bilar med lite mindre motorer. _________________ Johan Rådlund |
||
Jag såg att jag råkar vara i Brazilien när racet där ska gå...
![]() Men släcktes när jag kollade vart banan låg och fann att jag skulle vara 240mil bort (stort land). Inte så man tar en taxi direkt. ![]() å andra sidan - har jag ändå åkt 1000mil för att göra ingenting ![]() ![]() _________________ Anders Egeland - avdankad racerchaufför Kör mest barnvagn och mtb nu för tiden. |
||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
927 besök totalt |