Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Supertidning
746 besök totalt
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Trådstartare
Supertidning

En tidning som det är kul att prenumera på är engelska MOTORSPORT

I tidningen som kom i Fredags så medföljde det en 40 minuter lång reklamfilm , gjort av Castrol angående LeMans 69....

Såg på filmen idag och vilka bilar thumbs up och framförallt vilket race... thumbs up thumbs up thumbs up

Jacky Ickx som går lugnt över till bilen och kommer iväg absolut sist och sen kör upp sig och vinner efter ha bytt ledningen sista två timmar hela tiden med en Porsche 908 varav sista halvtimmen VARJE varv flera gånger.... Och så vinner med 1 sekund eller nåt sånt...
Just ja, han körde ju en tvärläcker Ford GT40, fast snabbast var Porsche 917 bilarna men dom bröt allihopa sista när det var typ 2 timmar kvar pga slirande koppling....

JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002

För er lite yngre kan jag tala om att på den tiden sändes Le Mans i svensk statstelevision!!!!!!!! Jag kommer faktiskt ihåg duellen på slutet, min storebror var dessutom sur för att Ford (svensonnbilar) vann över Porsche (riktiga sportbilar).

Jag får plocka upp exemplaret när det dyker upp i den lokala cigarraffären.

JohanR

Slåtte
Här sen Nov 2002

En suverän tidning helt enkelt, rekommenderas! thumbs up

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Jag fick en film med Motorsport för nåt år sedan som handlade om Auto-unions 30-talsracing. Riktig höjdare och helt sanslös racing med vansinniga bilar.
För övrigt en utmärkt tidning, men jag prenumererar redan på två(Autosport och Race Tech), så nån måtta får det vara.

#24, #64, #88
Citera
Allmänt banåkaforum
Supertidning
746 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande