| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: Hardtop till Mazda MX-5 Miata
|
5 besök senaste veckan (3122 totalt) |
|
Jag vill gärna köpa en hardtop till en Miata. Helst röd, men andra färger kan funka också. samuel(snabel-a)nurburgring.se _________________ S a m u e l S Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||||
|
Hej!
Jag har en silvrig hardtop till miata till salu. Den har suttit på en -01 och är i mycket fint skick. Den har även värmeslingor i bakrutan. Maila mig ett bud på lord.magnus@telia.com då jag inte vet vad du kan tänka dig att betala eftersom den inte är röd som du ville ha. Mvh Magnus _________________ Magnus Lundberg NS 8.33.5 BTG (utan tak) |
||||
Det låter som att det är den jag vill ha. Var finns den? _________________ S a m u e l S Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||||
Stockholm/Östermalm och kräver i princip att du kommer i Miatan och hämtar såvida du inte har en van eller annan riktigt stor bil. Har du alla nödvändiga fästen och knoppar? Har gått på den niten med en annan kille i fredags som inte hade fästena
_________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
Hm. Det är ingen njutning att åka 35 mil i en Miata. Åkte Sthlm-Jkpg i fredags...
Men det kanske det är värt. Jag vet inte vad det krävs för fästen och knoppar? Har två knoppar framför bakluckan precis. Det är en vanlig -90:a som ser ut såhär: http://medlem.attitudemotorclub.com/ Nån som ser om det kan passa? _________________ S a m u e l S Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||||
Det ser ut som att Frankensteinbultarna sitter där iaf (de som sticker upp framför bakluckan) men jag kan inte se om du har de fästen på insidan som man har för att spänna ner hardtopen. Det ska alltså sitta fästen på insidan bakom dörrarna i vilka hardtopen knäpps fast likadant som man knäpper fast sufflet och hardtop i framkant mot rutramen. Men det går att köra utan dessa fästen, jag gjorde det när jag körde iväg och sålde min. Min båge hamnade nämligen ivägen för dessa fästen. Men det låter nog lite mer inne i bilen eftersom hardtopen inte blir lika mycket fastspänd, men det var knappast någon risk att den skulle lossna. _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||
|
Utan spännena vid "b-stolpen" blir det lite mer vindbrus, det är allt.
Det går även att köra med dessa spännen och utan Svampknopparna (frakensteinbultar). De rackarns fästena är ju inte gratis heller...
|
||||
|
Är den svensksåld har den garanterat fästena (om ingen skruvat av dem).
De vid "B"-stolpen ser ut så här: http://www.miata.net/garage/hardtop/ Men som sagt det går att köra temporärt med bara bakre eller bara b-stolpefästena, men inte utan båda. _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
|
Tackar för bra svar!
Jag var ute och kollade läget i bilen nu, och visst sitter det små fästen bakom dörren. Precis samma modell som de man spänner fast sufletten med vid vindrutan. Så det ska nog passa
Får komma på nån lämplig transportlösning nu då bara. _________________ S a m u e l S Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||||
![]() |
SÄLJES
|
5 besök senaste veckan (3122 totalt) |