Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1744 besök totalt |
TrackDay SturupRaceway Lördagen 8 okt
SPVM har TrackDay Lördagen 8 okt på Sturup Raceways nybyggda bana kl 09-17 Vilka har möjlighet att köra? De bilar vi helst vill ha är sport- och GT-vagnar. (OBS formelbilar kommer inte att köras). Deltagarna delas in i 3 grupper. 1: Nybörjare/långsamma 2: Medelsnabb 3: Snabb (Slicksbilar kommer att köras i denna grupp) Varje grupp har 30 min till sitt förfogande enligt flytande schema så långt dagen räcker. Säkerhetskrav: Bilar: Alla öppna bilar störtbåge (oavsett vilken grupp de kör i) Täckta bilar skall ha störtbåge i grupp 2 och 3. Täckta bilar i grupp 1 behöver ej störtbåge Förare: Skall ha hjälm, handskar och täckande klädsel i flamsäkert material (vi rekomenderar föraroverall) Alla som inte har licens eller inte har kört på banan tidigare måste vara med om en "förarbriefing". Två sådana "brifingar"kommer att hållas. En på morgonen och en vid lunch. Vad kostar det? 100Kr för den som betalt SPVM serieavgift. 800kr för övriga. Kostanden betalas per bil (inte förare) Avgiften betalas vid banan. Kolla bilens CornerWeight innan vinter mekandet. Alla som kört i SPVM och betalat sin serieavgift kommer att kunna få sin CornerWeight kontrollerad utan kostnad. För övriga kostar det 200Kr per bil. Info om nya Sturup Raceway SturupRaceway har nu byggts ut till en riktig racerbana. De smala partierna har breddats, hårnålarna har öppnats upp och banan har förlängts till 2060 meter (samma längd som Knutstorp) Intresserad? Kontakta Stefan Mumm: Mail: mumm@algonet.se Tel: 0708 444 500 _________________ Stefan Mumm |
||||
_________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||
_________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||
|
||||
Kanon ![]() ![]() |
||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1744 besök totalt |