Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 17338 besök totalt |
_________________ :: Mikael Lindqvist |
||||||||
Lite OT: Jag var och besökte en nyöppnad shop med diverse bilprylar idag och de hade ett antal stolar uppställda för provsittning. Mitt minne förhindrar mig att nämna fabrikaten, men det var på Speedworks i Haninge jag var. www.speedworks.se finns de på.
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||||
Nu har vi varit och kollat lite. Det var dock ingen butik eller liknande utan en kille som kör detta privat.
Enda stolen han hade hemma var den som kallades "Modell C" tyvärr. Han skulle få hem dom andra om ca 2 veckor och då ska vi tillbaks och kolla. Modell C är inte FIA godkänd men jag tog lite mått och bilder på den. Till de FIA godkända stolarna finns det även underreden som är FIA godkända. De kan även tillverka FIA godkända stolar på beställning utefter ens egna krav (längder, bredder, etc.). Att tillägga är också att alla priser är exkl moms. Lite bilder med mått på Modell C: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Dan Thelin |
||||||||
Hej.
Tack för en god insats. Om jag läser rätt mellan raderna så var det inte klockrent va? Men det kanske inte är så konstigt, när det låter för bra för att vara sant är det oftast det... ![]() JAg ser ändå fram emot vidare rapporter! _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||||
Fanns det mer i butiken som verkar tyda på att de inte bara riktar in sig på zatzyaner som kundgrupp för webshoppen hade inte mycket intressant. _________________ Bo Eliasson Det är kul att köra fort. |
||||||||
![]() Edit: Tydligen har de lagt upp en ny sida idag. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||||
Verkar inte finnas något till vare sig volvo eller saab ![]() ![]() _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||||||
Blir lätt så om man riktar in sig på japanska märken ![]() _________________ Thorbjörn Nilsson Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95) Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30 |
||||||||
Fast devisen är ju "We spice your rice". Första gången jag hörde talas om planerna till den här verksamheten var över en öl några hundra meter från "Zufahrt Nordschleife" i somras. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||||
De har recaro-stolar..... De hade en modell som hette furios.... ![]() /Peter Z _________________ MVH Peter Zeberg If they dont't have Porsche in heaven, I'm not going. |
||||||||
Hur blev det till sist?? Är det någon som har tittat eller köpt någon stol än??
Jag hittade denna adress http://www.millersolja.com/ Jag ska titta på en "dakar"stol i morgon 29/9 i Linköping innan sviestads gatåka så får jag se hur de är. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Projekt:MINI 16v TURBO https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=13990 Bruksbil: Impreza GT -99, kombi så klart... Andreas Fogelberg |
||||||||
Jag har spons av Artixtuning på stolar.
Har just nu modell C - men skall byta snart till DAKAR eller EXPERT. (FIA) jag är 176 / 84 - de sitter som gjutna tycker jag. K _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||||
OK!
Vet du något pris på FIA-märkta stolarna hos Artixtuning? Jag kommer inte in på deras hemsida... eller har du nåt telefonnummer som man kan nå dem på?? / Andreas _________________ Projekt:MINI 16v TURBO https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=13990 Bruksbil: Impreza GT -99, kombi så klart... Andreas Fogelberg |
||||||||
2200 sist jag kollade. telenummer är > - fråga efter Artur & hälsa från mig: 0707 - 691 746 _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||||
Jag beställde en FIA godkänd Bimarcostol från Tyskland uppsydd i exakt samma skinn som sitter på mina orginalstolar, dom var mycket seriösa och skickade först sex-sju provbitar med olika färger så att jag kunde prova.
![]() Sedan tog det ca: 4v innan jag fick en Pro racer till dörren för 495 euro. Det passar med dom flesta stolskenor på marknaden, jag valde Momo. www.sw-cartuning.com Snacka med Sebastian Wojciechowski |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 17338 besök totalt |