| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Laga Logitech Momo racing
|
3517 besök totalt |
|
Jag börjar bli trött på att pedalerna pajjar på Logitech ratten.... >
Finns det inga bättre potensiometrar(eller vad det nu heter som mäter pedalrörelserna)som man kan byta till? Det är ju sk*t att en i övrigt bra ratt har pedaler som pajjar hela tiden... _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
det vill jag också veta för min gaspedal börjar glappa lite...
Jag vill ju rejsa!
||||
3-4 timmar om dagen . Har du blivit skvatt galen Kavic.
Va underbart .
|
||||
Det finns 2 olika problem, ena är ett mjukvaruproblem som löses med någon uppatering från wingman updates: http://www.wingmanteam.com/latest_so Andra är helt enkelt ett fel med pottarna. Lösningen som finns är att plocka isär pedalerna och klistra en tejpremsa runt pottarna och smeta in dem med fett för att minska friktionen. Alternativet är att ta en bit aluminuim från en colaburk och lägga runt. Jag är inte så jätteinsatt så ni får läsa själva. Har bara kollat upp så att jag vet vad jag ska göra när den dagen kommer http://web.axelero.hu/mozso/momo_e5. Denna tråd kan också vara till hjälp, inlägg nr. 17 ser intressant ut. http://forum.rscnet.org/showthread.p Hoppas detta löser edera problem. Fast om garantin inte har gått ut är det väll bäst att inte börja peta allt för mycket. _________________ MVH Björn Klang Alfa Romeo GTV - 85 |
||||
Hehe Stacken ja lite galen är man nog, För att hålla på att raca i min ålder, men det skiter jag i för det är så jäkla kul lol.Men efter som att jag kör ca 5/6 olika spel så blir det inte tråkigt,Nu sitter jag o laddar för att åka till Morgongåva på Lan,Tråligt att inte några killar från rejsa.nu ska dit,det är ett toppen lan.
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||||
Tackar så mycket! Bookmarkar dem inför dagen då min börjar krångla
_________________ Adam Weinemo Porsche 928 S4 MY91 |
||||
|
Mycket skitsnack om logitech om att de har haft samma "dåliga" pedaler till DFP som till den äldre MOMon. Jag vill bara påpeka att det är ändringar och att ni som har en DFP löper mindre risk att drabbas av problemen än de med MOMon. Man fick med ett litet papper med ratten som det står "Important information" på. Där står det om man har pedalerna "rev1" eller "rev2". Jag tror nästan alla DFP har rev2 och även de senare MOMo-rattarna.
_________________ MVH Björn Klang Alfa Romeo GTV - 85 |
||||
|
Logitech kommer skicka en ny ratt till mig!
Inte illa eftersom jag igentligen köpte ratten i december 02..... Första ratten reklamerade jag jag efter ca ett år, och då fanns det inga kvar i butiken. Jag fick då pengarna tillbaka och gick till grann butiken och köpte en ny. Det är denna ratt som jag nu får utbytt.
_________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
|
Det var hemskt vilka problem det var med den ratten.... Jag har en Logitech Momo Force (Den med läder ratt) som är 3,5år gammal. Har inte haft några problem med den förutom att jag fick dra fast motorn lite förra veckan... Kostade 2400:- så den kanske har lite bättre kvalité!?? Inte vet jag..
Ett lite roligt tips jag fick en gång är att skruva isär pedalstället och stoppa in en squashboll under bromspedalen.. Då skulle man få en MYCKET verkligare bromskänsla i pedalen, utan att sabba dess funktion.. Har inte testat detta än.. men är lite sugen på att prova.. För bromspedalen känns ju inte så verklig som den är orginal.
_________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||||
|
Hmm.. ja där kom brevet på posten..
Kan se att gaspedalen glappar aningens faktiskt. När man har den fullt nedtryckt så rycker det lite i stapeln som visar hur mycket gas som är applicerad. Borde man inte kunna spärra pedalens färdväg genom att lägga nånting under och sen låta kalibrera den efter det? _________________ Adam Weinemo Porsche 928 S4 MY91 |
||||
Hur tog du kontakt med dem? _________________ Stefan Eklund Kör V40T4 -01 samt skoda pickis. |
||||
Efter lite letande på deras hemsida hittade jag ett nummer till deras support: 08-519 920 20 _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Jodå jag har kört med squashboll i ett par år nu. Faktiskt slitit ut flera stycken vid det här laget. Min rekomendation är den mjukaste varianten utan att skära något hål eller så i bollen. Då kan man använda nästan hela pedalutslaget. Fast nu har jag tröttnat på att skruva isär pedalstället så nu har jag beställt nya pedaler från Finnmotion. Eftersom pottarna numera är tämligen utslitna så längtar jag faktiskt, men det verkar vara en lång väntan. Jag beställde dom i början på juni ... suck. |
||||
Haha! Va kul! Då måste jag testa det med! Mjukaste sorten sa du... Okej ska köpa en sådan. Vad är det för pedaler som finnmotion har??... _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||||
På http://www.finnmotion.com/ står det mesta ...
|
||||
![]() |
Racingsimulatorer
|
3517 besök totalt |