Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Problem med NetKar
832 besök totalt
fredrik larsson
Lund
Här sen Maj 2005

Trådstartare
Problem med NetKar

Hejsan....

Har problem med NetKar.... jag kan starta spelet men när jag startar (laddat bana och sitter i bilen) så står bara bilen och fullvarvar.... någon som har nån idè varför!?

För övrigt har jag inte lyckats få igång nordslingan på något spel....
GPL flippar ut när det startar, GTR får jag inte igång p.g.a det vill inte med NOCD crack...

Börjar bli sugen på att testa nordslingan.... ska ju dit om 2veckor!!

Tacksam för tips/hjälp

Adam928
Härnösand
Här sen Jun 2005

Vete tusan.. kan det vara problem med kontrollerna?

Annars kan jag rekommendera Racer..
Där finns det en utmärkt Nordschleife å öva på samt en sjujäkla massa bilar att ladda hem på nätet.

DOCK så kan du få behöva ladda hem en del versioner innan du får nån som funkar som det ska. Det finns en hel del buggar kvar i spelet som kan vara irreterande. Buggarna verkar vara ljud och grafikrelaterade.
Stable-versionen 050 funkar fint för mig men på de andra unstableversionerna har typ ljud, grafik krånglat.

DOCK 2, Det verkar vara en ganska stor kvalitetsskillnad på bilar man laddar hem.. en del känns tokrätt och en del andra sabbar känslan totalt med kasst ljud, väghållning osv.. Prova lite olika så hittar du nog en som känns bra.

Emil Engdahl
Hässleholm
Här sen Dec 2004

Nu har jag inget direkt svar på din fråga men jag ställer en istället:
Var tankar man NetKar? Förra gången jag försökte på deras sida så hittade jag inte. Skulle uppskatta en direkt länk
och är det gratis?
Citera
Mickos
Stockholm
Här sen Dec 2004

http://www.nkzone.com/downloads.asp

Där laddar du ner "netKar 0.9.9 BETA namie full". Passa även på att ta ner ett par banor när du ändå är där.
Sen är det bara att tuta o köra.

F3000-bilen i NetKar är ruskigt imponerande... där har du en gratis-sim som ger LFS en match

Hässleholm
Här sen Dec 2004

En snabb fråga till bara, är det detta spelet man måste ha ratt till? Eller går det att köra med mus / tangentbord?

Edit: Min vanliga tur: The page cannot be found... Kan nån hosta?

Edit2: analogic controller: wheel/joystick/joypad (keyboard is not supported)

Happ, då får ja vänta te ja har ratt då... Har så kasst me pengar oxå Men om någon vill slänga upp den ändå så är det bara bra, då har jag ju det...
Citera
Racingsimulatorer
Problem med NetKar
832 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande