Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Blir de nå GTR race i kväll 2/10
<<   1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (4201 totalt)
mäcen
Veddige, Halland
Här sen Apr 2004

Åh vad kul att vi blev så många!! thumbs up thumbs up thumbs up

Stort plus till alla för att starterna funkade bra. thumbs up

Resultat Imola:

Barcelona:

Anderstorp:

Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
Citera
Staffan Halth
Nyköping
Här sen Sep 2005

Åhhh, vad roligt det var. Tycker Imola är en riktig guldbana!

Kul med så mycket folk!

Starterna gick över förväntan, ingen som tjuvade thumbs up

Här sen Mar 2004

om vi är så här många, ska vi inte starta en liten enkel liga. Kanske 4-5 rejstillfällen 1-2 banor varje gång.
Poäng 10 8 6 4 3 2 1. Köra enligt det här formatet, jag tycker det skulle vara ball har inte varit med i någon liga innan.

Vad tycker ni?

Goteborg
Här sen Jan 2003

Ja, det är kul med lite spontanrejs såhär. Speciellt N-GT bilar.
Synd att min förbaskade uppkoppling skall hålla på at trixa, men det blir snart en ny.

Jag ser fram emot ett halvtimmesrejs på ringen nästa gång

Tackar för hostande av servern också.

Veddige, Halland
Här sen Apr 2004

Imola är riktigt kul, ja.

Jag vet inte riktigt angående en liga. Jag tycker iaf att jag själv för närvarande är för dålig för att tävla i en liga. Men visst hade det kanske varit kul. Som det är nu så är det ju 3-4 stycken som slåss i toppen, medans resten är en ganska bra bit efter. Det är iaf en ba idé. Vad tycker ni andra?

Citera
rgm

Här sen Mar 2004

jag tänkte att det blir samma som nu fast man räknar poäng. Sedan efter 4-5 tävlingar säger man kollektivt grattis till varandra och till totalvinnaren thumbs up . Men det är ju möjligt att folk kommer att ta det för allvarligt och det vill ju inte jag heller.

Veddige, Halland
Här sen Apr 2004

Precis! Risken finns ju att det blir för seriöst, och det är inte riktigt min mening med servern.
Men vi kan testa det om fler går med på det.

Äntligen är min GTR-klient stabil iaf. Jag klockade ner all hårdvara till standard hastighet, och sedan dess har jag inte haft några problem. Märkligt att GTR ska vara så kinkigt när det gäller att överklocka. Det funkade bra i andra spel nämligen.

Citera
Staffan Halth
Nyköping
Här sen Sep 2005

Nu är jag relativt ny här, och ni får gärna klanka ner på mig för det här, men jag tycker att införandet av en liga gör det hela lite för seriöst och risken finns att det roliga försvinner. Spontanrejs utan krav på resultat är det som för min del gör det roligt att vara med. Kommer jag på en framskjuten placering så bryr jag mig inte ett dugg om hur många poäng det hade gett mig i en eventuell liga.

Som det är nu så blir jag kanske lite småsur om jag blir puttad av banan, visst sånt händer, men det är bara att bita ihop och köra så bra som möjligt resten av rejset. Hade jag däremot kämpat för topplacering i en liga, och blivit avputtad, då hade jag blivit rejält förbannad. Som nivån är nu är alla trevliga och förlåtande mot varann, men med seriösare rejs med poäng och dylikt så finns det risk för hämndaktioner och att folk börjar skriva arga och dumma kommentarer om varann. Det mår varken vi eller forumet bra av.

Dessutom kan jag tänka mig att de som slåss om toppplaceringarna varje rejs redan är med i ligor etc, men det är bara en gissning.

Men i slutändan är det ju el servermaistro, Mäcen, som har sista ordet. Vill han ha en liga så får vi anpassa oss till det, alternativt att någon annan startar en poängfri server.

Tack för ordet och trevlig onlinerejsing. God natt!

MVH
Garvis

Veddige, Halland
Här sen Apr 2004

Väl talat. Precis så jag tycker. Eller tror kommer att ske iaf. Men visst kan vi som sagt testa det. Men riskerna är nog för stora. Tycker vi håller det till spontanrejs istället. Blir nog roligare så. Och så tröttnar kanske inte folk lika lätt heller.

Citera
soul
Avesta
Här sen Feb 2005

Håller med, spontanrace ska de va

Jag jobbar skift också så någon liga blir nog svår att passa in.

Kör V40T4 -01 samt skoda pickis.
Citera
Richard Gustavsson
Nyköping
Här sen Apr 2005

Spontanrace is da shit.. thumbs up

Avåkarböj 28
http://youtu.be/XGnVDRUn-xc
Citera
Mickos
Stockholm
Här sen Dec 2004

Japp det ska vara lite oförberett och skoj... med slumpad startordning precis som det är nu

Veddige, Halland
Här sen Apr 2004

Slumpad startordning hade vi dock inte igår, då vi körde kval innan varje bana. Det tycker jag är rätt iaf.

Citera
Björn Klang
Stockholm
Här sen Okt 2003

Kul att rejsa!
På Barcelona fick jag dock den gamla vanliga 1-fps-buggen och kunde inte köra klart. Men jag måste dock fråga om starten, vad jag minns så hade jag bästa tiden på träningen innan, men när starten väl gick och jag höll lågt tempo som vanligt så var stacken redan hunda meter framför mig. Var det egentligen han som vann kvalet och höll tempot eller tjuvstartade han, vart lite förvirrad....

Kul var det iallafall. Ser fram emot fler Imla-rejs!

mäcen
Veddige, Halland
Här sen Apr 2004

Jo, jag märkte med det på Barcelona att folk bakom en körde om innan grönflagg.
Någon som vet hur man ställer in vad för start man ska använda sig av? Stående kanske är bättre, och grönflagg direkt.

Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Konstigt att det inte delas ut straff med automatik vid tjuvstart.

NS BTG: 9.10.21

Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Björn Klang skrev:
Kul att rejsa!
På Barcelona fick jag dock den gamla vanliga 1-fps-buggen och kunde inte köra klart. Men jag måste dock fråga om starten, vad jag minns så hade jag bästa tiden på träningen innan, men när starten väl gick och jag höll lågt tempo som vanligt så var stacken redan hunda meter framför mig. Var det egentligen han som vann kvalet och höll tempot eller tjuvstartade han, vart lite förvirrad....

Kul var det iallafall. Ser fram emot fler Imla-rejs!

Inga konstigheter , jag är extremt startsnabb

Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Mäcen skrev:
Någon som vet hur man ställer in vad för start man ska använda sig av? Stående kanske är bättre, och grönflagg direkt.

Men om alla håller full gas från det att det går över i startmomentet så blir det inga probs.

mäcen
Veddige, Halland
Här sen Apr 2004

Stacken skrev:
Mäcen skrev:

Men om alla håller full gas från det att det går över i startmomentet så blir det inga probs.

Jo, men man vet ju inte om det kommer bli grönflagg eller ej. Men det verkar som om alla har lärt sig att stå till de 30 sekunderna innan starten går, så det ska nog kunna funka.

Förresten... inget rejs ikväll. Tycker vi tar ledigt i dag. Men i morgon kanske vi kan köra igen.

Citera
rgm

Här sen Mar 2004

Verkar som att rådande konsensus är att min lilla idé om en liga skall skrinläggas på obestämd tid. Nåväl det spelar ingen roll spontanrejsing är tillräckligt kul som det är .

Karlstad
Här sen Apr 2003

Ärligt talat, det var skitkul! thumbs up

I första racet så gick det att hänga på någorlunda innan (jag tror det var Stacken ) Ture Torped som glömde bort att använda bromspedalen i andra chikanen. Efter det blev inte bilen sig lik men det gick att bärga en 7:e plats. Kan tilläggas att om man kör med G-force simulering så blir det något alldeles våldsamt skakigt vid en sådan whiplash påkörning

Andra racet flöt på sådär , jag lyckades inte hänga på ordentligt o fick släppa en del ekipage. Satt o fnissade lite när jag passerade John W:s bil utan framvagn o tänkte att det där var kanske klantigt. det tog ung 10sek så hade jag mer eller mindre totaldemolerat bilen i utgången på start och mål. Bommade givetvis depå infarten med 10meter så det blev ett mycket långsamt varv tillbaka för att kunna laga o få nya fälgar/däck på bilen.

3:e racet på Anderstorp lyckades jag hälsa på John W:s 360 o det kändes ungefär som att vänster hjul försvann. Bilen gick att köra någorlunda rakt och i vänster svängar men jag körde av i princip varje högersväng om jag försökte forcera. Stöning som man var så tänkte jag att, arsch det tar mer tid att gå i depå.

Kontentan var iaf att det var skikul med spontan race. Jag har inte kört något på nätet förut och nu när jag har ägt spelet i en vecka så har jag inga utrsäkter längre och tänker vara med på fler körningar. Tycker detta gott kan fortsätta i nuvarande tappning. thumbs up

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
Racingsimulatorer
Blir de nå GTR race i kväll 2/10
<<   1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (4201 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande