Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3039 besök totalt |
Billig SBF ansluten klubb
hej, Nu börjar det bli lite panik, måste lösa ut min licens innan pappret går ut. Och då kommer vi till problemet att jag måste vara med i en SBF ansluten klubb. Och eftersom det inte spelar så stor vilken klubb utan mest att det inte ska kosta en förmögenhet så önskar jag tips. Tack å hej ! /mvh Cédric Nyberg _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
Hmm... tog inte du samtidigt som mig på sviestad 2/4?
Var det inte så att det var 6 månader den gällde? I så fall gick den ut igår... > ![]() ![]() Lazzat är väl icke-märkesbunden och SBF-ansluten? _________________ Karl Birgander ![]() Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||||
Lazzat, se
http://forum.lazzat.se/showthread.ph _________________ Johan Sjölinder |
||||||
och Kalix MK's avgift är 100:- per år. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
Jäkla skit, det kanske stämmer... SKa kollas upp. _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
Järfälla MK kostar 800:-/år, om du har licens (300:-/år för de utan licens). Kanske inte direkt billigt, men nära och egen kartingbana.
![]() _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||
betalar man de 610 kr som licensen kostar till SBF utöver 800kr? i så fall verkar det vara ett nerköp... de flesta har väl samma pris både med och utan licens? ![]() _________________ Karl Birgander ![]() Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||||
Hm, står inget datum på pappret. Men när du säger det så va de nog så. Har dom något datum på SBF ?, annars borde det bara vara att skicka in skiten och hoppas på det bästa
![]() _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
Ja, det gör man, men de utan licens antas inte utnyttja banan i särskilt hög grad. Vilket jag antar är anledningen till att det är billigare för dem utan licens. Avgiften gäller för hela familjen. Så kan det gå när det skall betalas närmare 300 000:- per år i markhyra till bl.a. kommunen, istället för att få anläggningsbidrag som andra idrottsföreningar med egna anläggningar brukar få. Motorsport är verkligen älskat bland storstockholms kommuner... Snart är det väl dessutom enda kartingbanan i Stockholm, om inte de klagande grannarna lyckas stänga den. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||
Vad kostar körningen på banan sen då?? Jag antar att det inte ingår fri brukning av banan i 800kr??? _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||||
Jo, om man hjälper till lite i klubben. Det krävs att man är träningsvakt en vecka(tisdag kväll, torsdag kväll och hela söndag), samt deltar på en "städdag" och är funktionär under en tävlingsdag. Annars kostar det 100:- per träningstillfälle. För icke-medlemmar kostar det 150:- på vardagkvällarna och 175:- på söndag. Så om man bara kör där ett tiotal ggr per år och inte orkar/vill hjälpa till, så kan det löna sig att gå med i en 100:- klubb. Men om ingen stödjer klubben så blir det ju inte heller någon bana kvar att köra på, å andra sidan... _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||
Jag har precis köpt mig en Rotax och det är ungefär samma som i Göteborg. Medlemskostnad 500kr, guldkort som ger fria träningsmöjligheter 1000kr + funktionärshjälp vid nån tävling. Billigt tycker jag. _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3039 besök totalt |