Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 8965 besök totalt |
Njae ööh
![]() Långloppandet ser ut att träffa rätt i förhållande till målbilden. (en tävling återstår) Resultatmsäsigt kan det t.o.m. överträffa förväntningarna. Beträffande gammelbilsracing så ligger jag långt från målbilden. ![]() Bilen har ännu inte fått färg på sig ännu. komponentrenovering och modifiering är inlett, men itne ens halvvägs. Problemet heter brist på tid och det faktum att vardagsjobbet i vissa fall ger en rejäld os racingupplevelse, så behovet att få ut lde egna eksakerna på banan kommit i skymundan. Ambitionsnivån har s.a.s. anpassats till verkligheten. Vi får väl se vad inspirationen räcker till i vinter. Bilen ska bli så nära 100% min förmåga räcker och resurser tillåter, när den är klar. Där prutar jag inte! Då får racepremiären hellre skjutas på framtiden. Efter 12 år i historisk racing spelar ett pars års paus ingen större roll. Jag har fått åka så mycket racerbil jag hunnit med. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||
inte ens nära, missöden med Opeln ledde till att hon noterade att jag förbrukade mkt mer pengar och tid än vad hon ansåg vara rimligt. Dock kvarstår målet för nästa år då mkt av det negativa får tillskrivas Opeln som numera är såld... nu menar jag inte att Opel är dåliga bilar, men 1500 kg tysk med 250 hk medför vissa förslitningsskador... _________________ Tord Ringenha11 |
||
Att få till en ny banåkabil.
Prova minst en ny bana nästa sommar. Åka flera banträffar. Sedan åka ner till Nürburgring. Blev inte av i sommar/höst som det var tänkt. Nu blev ju begäret och äventyret bara större känns det som. _________________ Jocke Hellqvist. |
||
inga kommentarer.... ![]() ![]() |
||
Dåligt med ban-åka iår, har kännt mig mer som en vaktmästare i garaget än räcerförare denna säsongen. Men jag är nöjd ändå då det hela tog sig en oväntat vändning och man blev Lola-ägare helt plötsligt. MOGen fick fler hästar men vår blev höst och hurvida det kommer kapas tider på Kullen får vi återkomma till. Frugan fick inte 'tummen ur riktigt' att börja köra 7en. Hon måste få lite mil i den innan hon får åka på bana. Fårse nästa år ? Hann inte med kompisens Reynard, har haft för mkt att göra med egna bilar. Han har inte kört den. Gjorde ~250 sit-ups/dag fram till april men sen tröttnade jag eftersom tvättbrädet uteblev. Skall återuppta detta snart... _________________ ![]() Michael Stadig --BBDB-- ![]() Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||
"Uppe i fältet" är ju en definitionssak och jag uppfyllde inte målet, enligt mig själv, genom att ha tre bilar bakom mig av egen kraft min sista tävling för säsongen. Men å andra sidan sjönk tiderna snabbt på slutet och om jag hade kört finalen så kanske det blivit fler? Nån sorts skamgräns för varvtiderna passerades iaf och inräknat bla ovanstående undanflykter, så känns iaf säsongen såpass att jag väntar med att "fundera på annan sysselsättning". ![]() Långt mindre köra än tänkt blev det, tre tävlingar och fyra träningar. Det som känns surast är att jag bommade Knutan 1/10. Hade också tänkt fullfölja PSC slalomcup, men tiden har inte räckt till och omständigheterna har styrt. _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||
Hmm. ![]() ÖSK-träffar = Kom iväg på två av 5 tror jag Sviestad = Körde en kväll, två pass Bilprovningen = Check! ![]() Bromskänslan = Nä, det problemet fick DJ ärva... ![]() Bonusmålen Andra banor = Blev Tullinge med Motorklubben på smygpremiären Porsche Club Schweden = Nä, 924an blev såld istället.... Nytt år med nya mål snart! ![]() /Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||
Det här ser ju bra ut, målen för 2005 uppfyllfa ![]() Nästan inget har gått sönder, otroligt nog, förutom en hängande drivaxel på banpremiären på gelleråsen =/ .. Men det är mycket att göra till nästa säsong, tur att farsan beställt stort garagebygge i dec.weee..... _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
För mig blev det BARA körning på Sviestad ![]() Blev två rejspass med Lionne (en 205:a som går på långloppsserien MSLS) på Sviestad och ingenting alls med 306:an. Den har mest fått stå ![]() Men nästa år så... ![]() _________________ Rachid Rachid |
||
Jaha.. då får vi se vad vi har här... ![]() Till att börja med smög sig första KM i.o.m. att bilen inte var klar ![]() ![]() ![]() Mer bana än förra året totalt har det dock blivit ![]() ![]() ![]() En bonus på detta blev att jag fick prova på konbana ![]() ![]() Som sammanfattning blev det inte som jag hade tänkt men på det stora hela är jag nöjd med 2005 ![]() _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
målsättning 2006:
Köra isracing med race 75'an. Skaffa en glassätarbil med vattenkyld svansmotor. Sälja en av bruks Alforna. köra banmöten samt förhoppningvis några långlopp med race 75'an. Svetsa färdigt buren i bertonecupén, skruva dit motorn och besiktiga. Bygga ut garaget till dubbla storleken. eeh det får räcka för nu.... _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||
Jag satte inget mål för 2005 men hann med följande:
Tog racinglicens på Kinnekulle. Åkte runt Thunderhill med 993tt och 928S4 Åkte Buttonwillows långa sträckning med 928S4, 993tt, 968 Körde Buttonwillows långa sträckning med DEVEKs 928 (1200 kg /500rwhp) Åkt Sturups nya sträckning. Kört två nya go-kartbanor strax utanför SF CA. _________________ Anders Hansson |
||
Vet inte riktigt, men vad skall man göra när kompisar ringer och frågar får svetsa catchtank till en för materialkostnaden ;-) Fast nu idag lät det som micke blev så nöjd att han vill ta igen den och använda som demo objekt eller sälja dyrt till någon annan :-) _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||
Körbar är det sista Mantan är just nu ![]() Abstinensen är dock fixad med en Posse av högsta kvalite ![]() _________________ Markus Ålind |
||
Tidsoptimism... Det blir nog ingen premiärtur innan årsskiftet. Men bilen står på hjulen, och driver och bromsar (förhoppningsvis) som den ska. Denna vinter får det bli glasfibergjutning, fixa till "inredningen" och sen ska jag bara njuta av att inte behöva köpa saker till bilen för halva lönen i ett par månader. _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||
Tanken var att minst tangera andra platsen i svenskdanska rallycupen och komma rätt högt inom DM.
Det blev inte riktigt som vi hade tänkt oss. Istället för de planerade 18 tävlingarna blev det bara 7 st. 1. Krasch på SS 3 2. Kolvhaveri på SS 2 3. Krasch och motorhaveri på SS 2 4. Meckade efter SS 1 och blev uteslutna 5. En bra andraplats ![]() 6. Bröt på SS 2, vattenpumpen dog 7. Laddtrycket försvann efter vi hade besiktat så vi fick bryta innan start.. Nästa år får gärna blir bättre ![]() Helst helt utan riktbänk och renoveringar av motorer Edit: Hittade ju min målsättning..
Banbilen körs ju faktiskt ![]() _________________ Daniel Steiner |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 8965 besök totalt |