Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3292 besök totalt |
problem med Licensen
1999-2000 var jag med i BMW Sport Club. Jag tog licens på Knutstorp med dem 2000. skickade in pappret som kom förra året för att hålla liv i licensen. & är numera med i Motorklubben (Expressen) men jag får INTE ut licensen pga... att hos SBF står det fortfarande att jag är medlem i BMW Sport Club... & SBF kräver ett övergångspapper/handling -(klubb-bytes-papper) är inte detta ett rent & skärt FEL från både SBF & BMW Sport Club att de inte uppdaterat sina listor sedan 2000 ? Jag ser liksom ingen anledning till att hålla på & dona & fibbla med massa skrivelser då jag inte gjort någe fel. men jag vill ha ut min licens. MVH/ ........Kristian ! _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
Re: problem med Licensen
Uppdaterade listor spelar ingen roll, eftersom du kan vara med i bägge om du vill. För SBF så är det enda som är viktigt en UNDERSKRIVEN licensansökan av både dig, gamla klubben (bmw club) och nya klubben (expressen motorklubb) utan det kommer du inte få ut någon licens av SBF... Så enklast är att surfa till www.sbf.se och sen under blanketter printa ut LICENSANSÖKAN och sen skriva in den och sen posta/faxa den till BMW Sport Club och sen be dom skicka den till Expressen Motorklubb. EDIT: och en av anledningarna till varför det är på detta byråkratiska sätt är att om du har en medlemskuld till gamla klubben så ska du inte kunna ta ut en licens för en ny klubb utan gamla klubbens tillåtelse. |
||||||
Snabblänk till aktuell blankett .
I det här fallet har du nog tyvärr gjort fel, det skall göras så som Fredrik beskriver ovan. Har själv gjort detta ett par gånger och har själv just skickat in en likadan ansökan. Är medlem i två klubbar men vill nu byta klubb jag har min licens i. Hoppas det löser sig!! _________________ /Markus Lefors Mx5 NB -99 Standard Cup |
||||||
Som Fredrik beskriver:
Betalas inte den årliga klubbavgiften i den klubb du har din licens så hamnar du på SBF:s spärrlista. Posta ifylld blankett till mig med frankerat kuvert till Motorklubben så kan jag fixa det. Min adress hittar du på www.bmwsc.com . MVH, Måns Sekreterare BMW SC _________________ BMW MC-klubben |
||||||
Nix, låter som rent och skär försumlighet av Kristian som inte läst reglementet tillräckligt bra verkar det som. Klubbyte ska göras på en speciell blankett som sedan både nya ? och gamla klubben skriver under och skickas in. Vet inte om det kostar något. DÅ uppdateras deras register. Det står dig fritt att vara medlem i hur många klubbar som helst, dock får du bara tävla för 1 (licensen). Vet inte om du kan välja 1 klubb för nationella tävlingar och 1 för internationella eventuellt. _________________ Roland Johansson |
||||||
Nej, det kan man inte. Eftersom man får bara en licensbricka där alla sportgrenars licens och klasser står på och dom måste alla vara kopplade till enbart en klubb. |
||||||
Hej Kristian,
Va trist att det blev strul. Jag var in med dina papper till SBF då jag hade möte där. Då var ju iofs det inte klart med att det var en övergång. Du kan använda samma postadress som förra gången så fixar vi det hela. Det officiella namnet på klubben är Motorklubben Track Experience. Du kan pm:a mig eller Ulli om du behöver mer hjälp. _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: ![]() |
||||||
tror jag förstår detta nu...men vad menar du med försumlighet frånmin sida ? jag ar ju INTE varit medlem alls i NÅGON KLUBB de senaste 5 åren. bara en stilla undran ![]() tack till alla andra som okså hjälpt till rätta ut lite ? _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
en grej till jag reagerade på var att förra hösten när det kom ett inbetalningskort på (ca) 200 kr för förnyelse av licensen - så var jag som sagts innan, inte medlem av någon sbf-klubb sedan ca: 4 år.
Jag betalade då detta - utan att mera tänka på detta då ! Ändå kom det ett licens kort (kreditkortsliknande) hem i brevlådan med namn, personnummer & BMW SPORT CLUB på. Mina funderingar är alltså att SBF utfärdat en Debutant Licens till en person son inte är medlem i SBF-ansluten klubb. Lite rörigt - men jag går på värktabletter just nu ... ![]() ![]() _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
Det gör SBF ända tills dom får en spärrlista av berörd klubb, dvs i detta fall BMW Sport Club....... dvs BMW Sport Club har ingen koll på vilka som betalt eller inte betalt årsavgiften. Men det är ju andra sidan enbart BMW Sport Clubs ensak iom det är ju bara dom som förlorar pengar på det. Men SBF gjorde rätt, utan det är två fel som begåtts 1. BMW cluben som inte tagit betalt av dig alternativt glömt att stänga av dig för ej betald medlemsavgift. 2. Du som inte vetat om/tänkt på att man måste göra ett AKTIVT klubb-byte. Men det är ju inga stora grejjer som inte går att fixa ändå, så gör bara som jag skrev i mitt första inlägg så har du en licens snart ändå.... P.s fax går alldeles utmärkt så om ni är lite snabba så kan du ha en licens utprintad om ca 30 minuter ![]() |
||||||
Tack fredrik. du syftade på att du ville jag skall köra på sista rejset va ![]() hade mer än gärna velat göra detta. men varken bilen är godkänd eller säkerhetsutrustningen heller för den delen tyvärr. _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
ja... debutant race & debutant drift ![]() _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
Har du deltagit i tävling i Drifting ![]() _________________ Håkan Bercic |
||||||
Håkan. Ja, bara i år har det kört en oficiell serie i Drifting - arrangerad utav gasa.MK (Eskilstuna) Jag blev 8:a efter lite småstrul varje gång (snurrningar) Vi körde även en inoficiell landskamp emot Danmark i samband med att Danska DTC på Sturup. de 25-25/6-05 www.drifting.se _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
2 norrmän visst på deltävling två i somras. (jag var ej där ) _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
Varje år vid den här tiden så skickar SBF ut listor till klubbarna. Det är listor på alla som har en licens associerad till respektive klubb. Det är då upp till klubbarna att kryssa för de som ska spärras, dvs de som inte är medlemmar i klubben och skicka tillbaka dessa till SBF så att licenserna kan spärras. (Detta kommer att kunna göras på nätet efter november) Min gissning är att BMS SC inte gjort det för två år sen, och därför fick du ut licensen igen. Man avförs ju inte från en klubb förrens man låtit bli att betala medlemsavgiften för andra gången. Klubb-byte kommer att kunna göras via nätet i november. Håll utkik efter inbetalningskortet för 2006, med det kommer ditt lösenord! Här kommer en kort summering på det som är på g: http://www.sbf.se/info/bsonline (det är en informationssida som inte är publicerad/färdig ännu) om någon här sitter med i en klubbs styrelse så kan du få testköra lite. Maila daniel@sbf.se med ett telefonnummer jag kan nå dig på. _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||||
I år har man bara debutantlicenser. Undrar du något mer så slår jag gärna en signal och förklarar. _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||||
Vilket kan vara en klar nackdel. om man t.ex. vill köra kart på kartingklubbens klubbtävlingar, samt få billigare träningsavgifter så är det nödvändigt att ha licensen i sin kartingklubb och vill man t.ex. tävla i MKR-serien och räkna seriepoängen så är det endast möjligt för de klubbar som är anslutna till MKR-serien. Men om man samtidigt t.ex. vill köra folkrace, rally, racing, dragracing, etc. i dessa klubbars klubbtävlingar och arrangemang så är man ju rökt. Det är t.ex. inte alla klubbar som ägnar sig åt både dragracing och karting. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||
Men det finns ju en bra lösning på det........ bara skaffa en hel bunt med licenspapper färdigstämplade från klubbarna för klubb-byten och sen byta varje vecka.... du lär nog få fram en regeländring blixtsnabbt då eftersom klubb-byten i sig inte kostar några pengar ![]() |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3292 besök totalt |