Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
927 besök totalt |
Koni Sport på en RS4 ?
Har fått ett pris på Koni Sport + sänksats från Stötdämparexperten, nu undrar jag har den egentligen funkar på RS4, är det rätt kit att använda, funkar på gatan + vinterbruk, är den inte för hård ? _________________ Henrik Troeng |
||
Jag hoppar in lite här eftersom jag har frågat efter en "likadan" sats till min brukspassat. Vad kan du säga om du får egenfrekvensen? om den är lämpad för gatbruk eller inte? Jag trodde att du var tvungen att ha massa mått och vikter och liknande också. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
Det är just det som är fiffigt att snacka egenfrekvenser.
Den är oberroende av vikter utväxlingar mm mm. en std bil ligger runt 1Hz. en sportbil(gatbil std) ligger runt 1,2-1,5Hz Sen att bestämma fjäderkonstnten behövs det en del mått och vikter. Går ganska lätt att göra ett överslag och få fram fjäderkonster som ligger vättigt. Sen infaller nästa problem, leverantöerna av äckelsatserna har INGEN aning om vad de har för fjäderkonstanter. Om de än vet vad en fjäderkonstat är ![]() För en ren brukshink som man vill ha fastare skulle jag lägga mig runt 1,2-1,5Hz. Hur stötigt/konfortabelt det blir ligger sän på stötdämparna. Så kallade sänkfjädrar ![]() Men dessa brukar vara mer för utsendent än för väghållingen. Blingbling-folket pratar mm sänking, sänkingen är väll iof inte fel pga att tyngdpunken sjunker. _________________ Johan Sjölinder |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
927 besök totalt |